BigJackW Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 (endret) Hei Jeg har en kompis som har litt problemer med innstallerin av Windows XP. Har tatt noen bilder, MEN kvaliteten er desverre veldig dårlig. Er tatt med SE T630. Det som skjer er at: 1. Setter jeg inn XP`cden. CD`en loader og alt skjer ut til å være i orden; Loader XP`cden 2. Så kommer blir det HELT svart skjerm. Det er bare et sånn lite strek som står og blinker øverst til høyre i skjermen. Det vises ikke så godt på bildet; Etter dette har stått en stund, så restarter den. Den Booter opp fra cd`en igjen. Slik holder den på noen ganger. 3. Etter den har holdpå med det. Kommer det en Error skjerm. Det står Windows måtte avsluttes bla bla bla.......... Håper noen kan hjelpe meg. JEg MÅ helst få til denne PC`en til den 9. august. for da skal kompisen min på lan. Edit: Siste bildet: Endret 6. august 2005 av BigJackW Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 Ta ut alt du ikke må ha i boxen under install. sett default setting i bios og se etter at plug and play OS er enablet, det samme gjelder ACPI... Er XPèn med med eller uten SP1/2 ? Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 6. august 2005 Forfatter Del Skrevet 6. august 2005 Ta ut alt du ikke må ha i boxen under install. sett default setting i bios og se etterat plug and play OS er enablet, det samme gjelder ACPI... Er XPèn med med eller uten SP1/2 ? Den er uten SP2, men bruker og innstallere sp2 sener sier hann. Hvordan sett defalut setting settings i bios, er det med det der CSMO eller hva det heter. hvordan se om plug and play OS er enabled eller ikke? Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 Ta ut batteriet på hovedkoret i 1min og inn igjen - prøv igjen da. Går ikke det så prøver du med en ny xp cd. Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 6. august 2005 Forfatter Del Skrevet 6. august 2005 Har prøvd med 2 forskjellige xp`cder. Gjorde ikke det som ble sakt ovenfor da. Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 Prøv det da... Den blåskjermen så jo ikke så god ut da... er ikke sikker på hvorfor du får det... Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 6. august 2005 Forfatter Del Skrevet 6. august 2005 (endret) Nei. Men jeg prøvde og kjøre HDD`en som slave da kom jeg inn på min maskin. Jeg prøvde og sette in min HDD som master deres maskin, da kom jeg verken innpå min eller hans. Edit: Det er forresten en WEstern Digital Caviar 200GB det er snakk om. Endret 6. august 2005 av BigJackW Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 6. august 2005 Forfatter Del Skrevet 6. august 2005 PATA er vel IDE. det??? I så fall er det PATA. Har vært innstallert windows på den hdd`en føre. Lenke til kommentar
Launch Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 Prøvd å slå av og på skjermen etter at den blacker ut? Aktiveres CapsLock LED'en når du trykker på tasten etter at alt stopper opp? -Hvis ikke så har PC'n som oftest hengt seg helt opp. Det er nok noe driver tull, men vanskelig å få gjort noe med det når du ikke har bilde. Har du en annen Windows versjon å teste? Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 6. august 2005 Forfatter Del Skrevet 6. august 2005 Den blacker ikke ut det er bare en hvit strip som hører til BIOS som blinker øverst til høyre i skjermen. Lenke til kommentar
K.. Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 Kan du skrive feilkoden du får opp her? Mulig vi kan finne ut hva den betyr via Microsoft.com. Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 7. august 2005 Forfatter Del Skrevet 7. august 2005 Jeg skal komme med den litt senere. Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 7. august 2005 Forfatter Del Skrevet 7. august 2005 Her kommer innformasjonen Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 7. august 2005 Forfatter Del Skrevet 7. august 2005 HEI fikk det til. flytte en jumper på hovedkortet. og til bake igjen. CMOS eller hva det heret. Lenke til kommentar
K.. Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 Aah! Å blanke CMOS kan fikse mye hodebry! Flott at du fikk det til, da! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå