Gå til innhold

Hiroshima - Var det riktig?

Anbefalte innlegg

Oovz: Nevn et land der det ikke var lederene av landet som tok valgene

----------

Japan hadde et kommende atomprogram, en ubåt med blueprints på v1 og v2 raketter samt Uran. Denne båten ble tatt av amerikanerene, uranen ble blant annet brukt i bombene over Japan, ironisk nok.

Hitler ble demokratisk valgt. I Russland ble det gjennomført en revolusjon med støtte fra den overveldene majoriteten av befolkningen. Både Storbritannia og USA var demokratier under 2. verdenskrig. Japan var et føydalt keiserdømme hvor den samme slekten hadde sittet på tronen i laaaaang tid. You catch my drift?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

----------

Japan hadde et kommende atomprogram, en ubåt med blueprints på v1 og v2 raketter samt Uran. Denne båten ble tatt av amerikanerene, uranen ble blant annet brukt i bombene over Japan, ironisk nok.

Hitler ble demokratisk valgt. I Russland ble det gjennomført en revolusjon med støtte fra den overveldene majoriteten av befolkningen. Både Storbritannia og USA var demokratier under 2. verdenskrig. Japan var et føydalt keiserdømme hvor den samme slekten hadde sittet på tronen i laaaaang tid. You catch my drift?

Ja og? -De ble valgt demokratisk ja(el. rev)

Men de gikk til krig etter, noe som blant annet knuste Tyskland helt.

Det er ikke folket selv som skriker "angrip!" i brennende ruiner.

Lenke til kommentar

----------

Ja og? -De ble valgt demokratisk ja(el. rev)

Men de gikk til krig etter, noe som blant annet knuste Tyskland helt.

Det er ikke folket selv som skriker "angrip!" i brennende ruiner.

Sant nok. Dog vil det si at japanerne ikke avgjorde sin skjebne på samme måte som f.eks. tyskerne gjorde. Jeg vet at det var et dårlig oppbygd argument, men samme faen.

Og mener du å si at en V2-rakett er i nærheten av å bære en WW2-era atombombe og faktisk utløse den? Spør selv fordi jeg ikke har peil, men V2-rakettene som skulle redde Hitler i krigens siste dager kunne jo ikke treffe en låvedør fra en meters hold engang (ikke bokstavelig talt, men gud som de var unøyaktige).

Lenke til kommentar

Der støtter jeg co2, det var faen ikke mye demokratisk i Sovjet! Ved revolusjonen var det andre boller, da hadde kommunistene brede lag av befolkningen med seg, men da Lenin begynte å innføre eliteteoriene sine gikk alt til helvete, og fortsatte naturlig nok med Stalin osv.

Lenke til kommentar

Oovz: Nei og jeg har aldri antydet det heller. Det var bare spørsmål om mengde uran, for å anrike den.

De hadde bare trengt å lage dem som bomber, og ikke nødvendigvis så store som amerikanerene sine. Artilleri hadde fungert.

Endret av co2
Lenke til kommentar
Da spør jeg deg...hvor nøyaktig tror du man må være med en Atombombe?

og de kunne jo bare bygget en større versjon ;)

Iallefall såpass nøyaktig at den ikke detter ned utenfor california?

Uansett, den største tvilen jeg hadde er om datidens V2-raketter kunne bære datidens atombomber. Sier selv at jeg ikke har peiling, så er det noen som vet?

De hadde bare trengt å lage dem som bomber, og ikke nødvendigvis så store som amerikanerene sine. Artilleri hadde fungert.

Og fra hvor skulle de være innen rekkevidde til å treffe amerikanske byer?

Vet at dette blir veldig off-topic, så jeg skal slutte å kverulere.

Endret av Oovz
Lenke til kommentar
Da spør jeg deg...hvor nøyaktig tror du man må være med en Atombombe?

og de kunne jo bare bygget en større versjon ;)

Iallefall såpass nøyaktig at den ikke detter ned utenfor california?

Uansett, den største tvilen jeg hadde er om datidens V2-raketter kunne bære datidens atombomber. Sier selv at jeg ikke har peiling, så er det noen som vet?

Ja de kunne lagd dem små nok, men det hadde ikke vært nødvendig.

-Dessuten hadde det ikke blitt brukt mot Amerikansk fastland, men mot marinen, som mindre bomber.

Lenke til kommentar

Det er mange forskjellige bombetyper.

En atombombe er en bombe som på et kvart sekund har en sprengkraft på så og så mange km. Den brenner opp alt i en omkrets på, tja, la oss si... 2 mil :S

Når bomben har sprengt kommer en "sjokk-bølge" som kan rive med hus på omtrent like stor avstand. Når bomben og den såkalte "sjokk-bølgen" har vært (varer i ca 3 sek.) stiger en enorm sopp-lignet sky til himmels. Det som skjedde i Hiroshima var at det begynte å regne i denne skyen. Og det regnet aske. "Svart regn"

Dert var svart. Og dette regnet var radioaktivt. (Den andre funksjonen til atombomben.)

Albert Einstein fant opp denne, og da han hørte at en atombombe hadde blitt sluppet sa han at han ønsket at den aldri ble sluppet.

Er ikke altid greit å være oppfinner :nei:

Edit: Fjernet en quote...

Endret av DE1
Lenke til kommentar
Nå hadde verken Tyskland eller Japan atombombe så jeg skjønner ikke hvorfor dere snakker så mye om det. PS tror en v2 rakett kan ha rundt et tonn last. Den kan vel også fly rundt 25 mil.

Tyskland ble ganske nær til å utvikle det, men tapte før den tid. Derfor sendte de alle planene til Japanerene, men som da ble tatt av Amerikanerene før den kom fram.

Daggern2005: Det svarte regnet var en blanding av fuktighet fra luften, aske og døde mennesker.

Så det blir litt bisart å tenke på at de døde regnet over dem

Lenke til kommentar
Nå hadde verken Tyskland eller Japan atombombe så jeg skjønner ikke hvorfor dere snakker så mye om det. PS tror en v2 rakett kan ha rundt et tonn last. Den kan vel også fly rundt 25 mil.

Tyskland ble ganske nær til å utvikle det, men tapte før den tid. Derfor sendte de alle planene til Japanerene, men som da ble tatt av Amerikanerene før den kom fram.

Daggern2005: Det svarte regnet var en blanding av fuktighet fra luften, aske og døde mennesker.

De var ikke nære en atombombe. Det er en myte. De var nær ved å lage en skitten bombe.

Lenke til kommentar

De var ikke nære en atombombe. Det er en myte. De var nær ved å lage en skitten bombe.

Men Japanske forskere hadde sitt eget prosjekt, det var Uranen som var viktig.

Dessuten ville en skitten bombe gjort samme nytten.

Lenke til kommentar

En skitten bombe kan ikke sammenlignes med en atombombe. Japan var ikke i nærheten av noe som helst

Lenke til kommentar

En skitten bombe kan ikke sammenlignes med en atombombe. Japan var ikke i nærheten av noe som helst

Det er snakk om hva som kunne sjedd om Japanerene fikk leveransen fra Tyskerene. Det var uran de trengte og en atombombe er ikke vanskelig å lage(though utvikle)

En skitten bombe kan ikke sammenlignes? -Si meg, hva er det militæret prioriterer i bruk av ammunisjon. Drepe? Nei, å skade. Man setter flere ut av spill, man trenger flere personer på en skadet, som tar mye ressurser.

En er ute av stand til å sloss etter å blitt utsatt for en skitten bombe.

-Skitne bomber idag blir lagd for å drepe mennesker men å la pansret kjøretøy og liknende uskadet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...