Gå til innhold

"radiosender" til mp3 spiller i bil

Anbefalte innlegg

http://www.minidisco.com/450fm.html <--- en sender

har du ipod finner FM sender (Itrip) på www.griffintechnology.com

Min erfaring av iTrip: (for de som har hatt i tenkene å kjøpe iTrip)

iTrip er til sitt bruk ikke er noe EXtremt å skryte av, synes den var kjempe kul i starten WOW lissom høre din musikk på radio, men til praktisk bruk blir iallefall Griffin sin Itrip litt svak.

Om du f.eks tenker å bruke den i bilen, får du verken veldig høy eller god lyd + masse avbrudd av skurr. En annen ting er at iTrip suger strøm av iPod så den ellers korte levetiden blir enda kortere. Litt uenig med MorbidHamster. På tivoli radio blir lyden god om den ligger nærme, får du litt avstand, blir det ubruklig. ypperlig er ikke det rette ordet.. (og skal den ligge nærme, kan du heller kjøpe kabel).

*Min erfaring

den jeg prővde ut var ikke plaget med skuring OSV, og lyden var den samme som ved bruk av cd :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nei, den kan du ikke skaffe deg i Norge enda (tror jeg)

Hvorfor har det seg da at det seller iTrip på Spaceworld i Kristiandsand ?

Vet om mange norske "små" nettbutikker som seller fm-sendere også ...f.eks måHadet.no

Kjøpte en selv der for ikke så lenge siden. Funker fett, men ikke den beste lydkvaliteten.

Lenke til kommentar
Å sende på VHF båndet som radio ligger på er STRENGT ulovlig, hvis det blir oppdaget blir allt utstyr konfiskert; Ipod, sender, motaker osv. kan hende at du får igjen spiller ol. men...

Norges post og teletilsyn www.npt.no  har litt mere info. om dette (fant ikke artikkelen)

har blitt tatt opp før:

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=397945&hl=

men sjangsen for og bli oppdaget er små, men det finnes fanatiske folk som begynner og lete etter deg hvis du sender. :p

mvh HAM

clario les hele tråden så får du svar :p

EDIT: LEIF

Endret av Northrop
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...