leifeinar Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 (endret) kompisen min har kjøpt en radiosender som han kobler i hodetelefon utgangen, denne sender signal som man plukker opp med radioen. den ble bestilt fra usa. så det jeg lurte på er om noe slikt finnes i norge??? og hva heter det??? ble litt imponert over hvor bra den funka og ikke minst at lyden var akseptabel, så jeg tengte og kjøpe en slik i stedet for og bytte kasettspilleren i bilen skal også være sagt at den kosta 150,- ferdig tillsendt.............. Endret 6. august 2005 av leifeinar Lenke til kommentar
BareGjest Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 Må jo kanskje nevne at dette er ulovlig i Norge - men når det først er sagt så selges det jo endel slike på qxl? Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 6. august 2005 Forfatter Del Skrevet 6. august 2005 Må jo kanskje nevne at dette er ulovlig i Norge - men når det først er sagt så selges det jo endel slike på qxl? hvorfor er det ulovelig??? Lenke til kommentar
Poor Leno Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 Du snakker vel ikke tilfeldigvis om en "Griffin iTrip"? Til iPod?? Nei, den kan du ikke skaffe deg i Norge enda (tror jeg) Fikk en kompis til å kjøpe det for meg da han var i USA! Lenke til kommentar
nomore Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 hvorfor er det ulovelig??? se bla her. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 6. august 2005 Forfatter Del Skrevet 6. august 2005 (endret) Du snakker vel ikke tilfeldigvis om en "Griffin iTrip"? Til iPod?? Nei, den kan du ikke skaffe deg i Norge enda (tror jeg) Fikk en kompis til å kjøpe det for meg da han var i USA! kanskje det??? er ikke sikker. tror det står GI på den og så står det link under den igjen. er grå og litt oval. mulig den er beregna på i pod men funker på min gamle pacard bell audiokey. gooogla det er ikke Griffin iTrip Endret 6. august 2005 av leifeinar Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 6. august 2005 Forfatter Del Skrevet 6. august 2005 hvorfor er det ulovelig??? se bla her. Norge er en rar plass og bo........... hva med DETTE DA vil det funke med en annen spiller enn ipod? burde det tror jeg Lenke til kommentar
Northrop Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 (endret) Å sende på VHF båndet som radio ligger på er STRENGT ulovlig, hvis det blir oppdaget blir allt utstyr konfiskert; Ipod, sender, motaker osv. kan hende at du får igjen spiller ol. men... Norges post og teletilsyn www.npt.no har litt mere info. om dette (fant ikke artikkelen) har blitt tatt opp før: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=397945&hl= men sjangsen for og bli oppdaget er små, men det finnes fanatiske folk som begynner og lete etter deg hvis du sender. Endret 2. juni 2007 av Northrop Lenke til kommentar
k-mouse Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 Har selv en mp3-spiller med innebygd FM-radio-sender. Fin sak det Veldig nyttig innimellom. Vet det er ulovlig i Norge, men den sender jo bare kanskje max 30m. langt, så tviler sterkt på at dem finner ut av det Sender jo selvfølgelig bare på ledige frekvenser óg. Lenke til kommentar
Poor Leno Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 hvorfor er det ulovelig??? se bla her. Norge er en rar plass og bo........... hva med DETTE DA vil det funke med en annen spiller enn ipod? burde det tror jeg Nei, det funker nok kun med iPod! Lenke til kommentar
meastp Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 Har du kasettspiller fra før, kan du kjøpe en "dummy"-kasett på clas ohlson med en vanlig "hodetelefonutgang" som du kan plugge i mp3-spilleren din. Den funker utmerket, og koster ikke mer enn om lag 150 (følger med adapter). Lenke til kommentar
Northrop Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 Har selv en mp3-spiller med innebygd FM-radio-sender. Fin sak det Veldig nyttig innimellom. Vet det er ulovlig i Norge, men den sender jo bare kanskje max 30m. langt, så tviler sterkt på at dem finner ut av det Sender jo selvfølgelig bare på ledige frekvenser óg. sant det men, den sender på VHF, noe som kan på kvelden, gå jorda rundt selv med liten utsrållings effekt. det er på grunn av lagene oppe i luften endre høyde husker ikke helt hva lagene heter og hvor høyt dem ligger. men det er fremdelse lite trolig å bli oppdaget, for og ikke mot si deg Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 (endret) Merkelig, han jeg jobber sammen med hadde med seg Ipod som hadde radiosender så vi tok det inn på radioen. Får man ikke kjøpt det som standard tilbehør altså? Den har bare noen få meter rekkevidde (vi fikk ikke inn signal på radioen som sto 10 meter bortfor. Stiller inn hvilken frekvens man skal ta det inn på. Edit: leste linken øverst..jaja, så er det vel ikke lov å sende radiosignaler på FM-båndet..who cares, vi bruker den bare inne på jobb uansett. Endret 8. august 2005 av Bitex Lenke til kommentar
Pålny Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 Du snakker vel ikke tilfeldigvis om en "Griffin iTrip"? Til iPod?? Nei, den kan du ikke skaffe deg i Norge enda (tror jeg) Fikk en kompis til å kjøpe det for meg da han var i USA! du kan kjøpe Itrip, på komplett.no ivertfall.. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 Får kjøpt på Spaceworld i Norge. Politiet har sagt de ikke kommer til å bry seg med å følge opp sånne fillesaker. Dette kom fra han på jobb som har radiosender på Ipod'n. Den har max 30 meter rekkevidde, så det bør ikke være noe problem. Lenke til kommentar
Northrop Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 (endret) Får kjøpt på Spaceworld i Norge. Politiet har sagt de ikke kommer til å bry seg med å følge opp sånne fillesaker. Dette kom fra han på jobb som har radiosender på Ipod'n. Den har max 30 meter rekkevidde, så det bør ikke være noe problem. er det en politibetjent eller politidirektoratet, som sa dette? politiet griper kun inn som regel etter annmoding fra npt. politiet er som regel, kanske flinke til å høre på npt. men det ser veldig bra ut, dem jobber med å få dem lovlige ref: www.npt.no http://www.npt.no/portal/page?_pageid=121,...ring_hoved.html http://www.npt.no/portal/page?_pageid=121,...&_schema=PORTAL mvh ham Endret 2. juni 2007 av Northrop Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Trenger link til der man kan kjøpe radiosendere i USA. Takk for tipset, er i usa nå og glemte helt at jeg har ekstremt behov for det. Lenke til kommentar
bluero.no Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 Dette er også diskutert på denne tråden. Hilsen Jarle Lenke til kommentar
v0lume Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 http://www.minidisco.com/450fm.html <--- en sender har du ipod finner FM sender (Itrip) på www.griffintechnology.com Min erfaring av iTrip: (for de som har hatt i tenkene å kjøpe iTrip) iTrip er til sitt bruk ikke er noe EXtremt å skryte av, synes den var kjempe kul i starten WOW lissom høre din musikk på radio, men til praktisk bruk blir iallefall Griffin sin Itrip litt svak. Om du f.eks tenker å bruke den i bilen, får du verken veldig høy eller god lyd + masse avbrudd av skurr. En annen ting er at iTrip suger strøm av iPod så den ellers korte levetiden blir enda kortere. Litt uenig med MorbidHamster. På tivoli radio blir lyden god om den ligger nærme, får du litt avstand, blir det ubruklig. ypperlig er ikke det rette ordet.. (og skal den ligge nærme, kan du heller kjøpe kabel). *Min erfaring Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 Har akkurat kjøpt meg Belkin sin utgave av fm transmittere, var den eneste som var aktuell for meg selv om jeg gjerne skulle ha hatt en annen merke. Iriver sin hadde bare kontakt for bil. Itrip passer bare for ipod. Men kommer snart med en ny oppdatering av posten så snart jeg får tak i en radio som jeg får testet den på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå