Nauz Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 etter å ha sett på masse forskjellige kjølere og viftert har jeg enda ikke fått bestemt meg helt.. var til og med inne på det med vannkjøling men tror jeg holder meg til luft kjøling jeg men over til saken.. jeg skal ha ny cpu kjøler, og vifter i kabinette, vurderer også å anskaffe en ny kjøler til skjermkortet siden den som allerede sitter der støyer noe så inni granskauen... hardware jeg har: kabinett: tt tsunami dream(alle medfølgende vifter sitter i) link cpu: amd athlon xp 2600+(socket a) med en dårlig kjøler.. gpu: xfx geforce 6600gt agp.. som mange vet er ikke akkurat xfx kjent for stille gående vifter... link ---------------------------------------------------------------------------------------------------- kravene jeg har: -begynner å bli lei all den støyen som kommer fra pc en og det er en god del så skal redusere litt på dette! med andre ord så skal det ikke bråke for mye! - når det gjelder cpu kjølere hadde det vært fint om den passa til socket 939 og:) - god kjøling... -pris?? er viktig med noe orntlig men har ikke akkurat så mye å rutte med men kan alltids skaffe noe penger(ran av gamle damer osv ) men ca 1000kr alt i alt skulle vel gå?? ------------------------------------------------------------------------------------------------ har tittet litt på disse viftene/kjølerne: cpu kjøler: tt big Typhoon og zalman CNPS7000B-Cu begger støtter socket a og 939 gpu: har sett litt her men ikke noe mer en det.. Zalman VF700-Cu har jeg hørt mye bra om men passer den agp korta og??? - kabinett vifter.. tenkte litt på disse: 1x papst forran hdd. 1x http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?A...MISTYLFA120LSBL]mist[/url] vifte med blå led`s bak. blir det litt lite(luft flyttelse liksom)?? 1x mist i sidedøra.. og en tøff vifte grill så klart og av kjølepasta er vel det artic silver som gjør susen? hva tror dere om dette.. er det noe tess.. veldig usikker her jeg sitter, håper noen kan hjelpe -mr.nauz- Lenke til kommentar
SebRam Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 Zalman GPU kjøleren vil nok passe skjermkortet ditt ja. Når det gjelder kjøling til CPU ville jeg valgt Zalman kjøleren av de der 2. Kabinettvifter? Gå for Silen-X (sjekk ut www.vendur.no) Kjølepasta? Artic Silver 5 er nok et godt kjøp der ja Lenke til kommentar
Nauz Skrevet 6. august 2005 Forfatter Del Skrevet 6. august 2005 (endret) takker for svar silent x var litt dyre men veldig stille+ at de blåser bra og.. får vel finne fram finlandhetta og ta en tur bort til eldresenteret hmm så på bruker erfaringer under (til zalmanprisguiden på hw at det måtte være montering hull på hk... tror ikke jeg har det.. har et msi kt6v(se bilde) Endret 6. august 2005 av mr.nauz Lenke til kommentar
Nauz Skrevet 7. august 2005 Forfatter Del Skrevet 7. august 2005 ingen som veit noe om den zalman vifta passer.. har snoka en god del i "socket" a tråden... men blir liksom ikke noe klokere( så mye å velge i) hmm leste noen teset av tt big thyon og den ser ganske så bra ut.. men... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå