run Skrevet 4. august 2002 Del Skrevet 4. august 2002 Vel - når jeg skal kople til en harddisk ekstra, - hva skal jeg gjøre? Kan jeg bere kople den inn på kabelens annen kontakt? Hva skjer i så fall, - finner jeg den, skal jeg formatere den, kan jeg partisjonere den osv.? Og hvordan fordeles oppbevene mellom de to diskene? Lenke til kommentar
m-kane Skrevet 4. august 2002 Del Skrevet 4. august 2002 Det kommer an på OS osv. Det er en jumper på HDen, der kan du normalt stille den til Master slave og Cable select. Om det er disk 2 anbefales slave. Fdisk kan formatere/partisjonere den, evt disk manager i 2000/XP Vil annta partition magic også hjelper. Lenke til kommentar
aNti hero Skrevet 5. august 2002 Del Skrevet 5. august 2002 Har du en disk fra før og det fungerer er den enten master eller cable select. Da kan du bare sette den nye som Slave og plugge inn ide kablen og strømkablen så skal det fungere. Da kan du gå inn i et disk program som hjelper deg å partisjonere osv. I windows 2000 og XP er diskmanager veldig fint som han andre sa.. Det finner du her: Kontrollpanel --> Admin. Verktøy --> Datamaskinbehandling og litt ned på listen i det programmet er diskbehandling der du kan ordne og rote det til som du vil. Ellers kan du bruke en windows98 oppstarts diskett/bootable CD og gå inn i Fdisk. Pass bare på at du velger den nye harddisken før du starter å ordne. Litt kjedelig om du formaterer den gammle :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå