Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Noen spørsmål om moped...

RunarL

Anbefalte innlegg

Jeg har en moped, og jeg har ikke så veldig mye peil på det, så jeg må spørre noen spørsmål.

1. Når vet jeg når jeg skal fylle girolje ? (er ikke noe å måle med).

2. Det ene blinklyset mitt virker ikke, det kommer ikke strøm ut til det, og jeg finner ingen knekk på ledningen, hva er galt ?

3. Alt det elektriske på mopeden fungerer via bensinen eller noe ihverfall ikke via batteriet (vet ikke hvordan jeg skal forklare det). Hørrte en som sa at det kunne være noe med dynamoen og at batteriet er sikkert helt flatt nå, selv om det er 1mnd gammelt. Han sa at det dynamoen ( er ikke sikker på om det er de d heter :S) ikke lader seg opp på ny, slik at batteriet bli flatt me en gang. Hvordan fikser jeg dette ? Tutehornet mitt virker liksom ikke helt, den tuter litegrann når jeg gasser opp. Samme er med lysa mine.

Takknemlig for alle svar :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har en moped, og jeg har ikke så veldig mye peil på det, så jeg må spørre noen spørsmål.

1. Når vet jeg når jeg skal fylle girolje ? (er ikke noe å måle med).

2. Det ene blinklyset mitt virker ikke, det kommer ikke strøm ut til det, og jeg finner ingen knekk på ledningen, hva er galt ?

3. Alt det elektriske på mopeden fungerer via bensinen eller noe ihverfall ikke via batteriet (vet ikke hvordan jeg skal forklare det).  Hørrte en som sa at det kunne være noe med dynamoen og at batteriet er sikkert helt flatt nå, selv om det er 1mnd gammelt. Han sa at det dynamoen ( er ikke sikker på om det er de d heter :S) ikke lader seg opp på ny, slik at batteriet bli flatt me en gang. Hvordan fikser jeg dette ? Tutehornet mitt virker liksom ikke helt, den tuter litegrann når jeg gasser opp. Samme er med lysa mine.

Takknemlig for alle svar :D

1. Du FYLLER ikke girolje, girolje er noe du bør og må ( om du ikke vil ha en herpa moped ) bytter, jeg vet ikke når du bør bytte, men jeg har bestemt meg for å bytte vær vinter, altså før vær sesong!

2. Sjekka pæra? :) Hvis alle andre blinklys funker, bør det ikke være vanskeligere.

3. At alt fungerer via bensinen tok jeg ikke, men jo høyere turtall, jo sterkere lys skal du få. Om ikke lyset blir sterkere når du gasser er det mest sansynlig noe galt, at lyset blir sterkere er et tegn på at den lader batteriet.

Trenger ikke nødvendigvis være dynamoen, kan også være regulatoren ( jeg har i allefall en strøm-regulator på min sykkel ).

Prøv å lad batteriet ditt helt opp med bil-lader, så kjører du og ser om det blir dødt igjen. Pass på å sjekk om det er bra med batterivann på batteriet i samme slengen :)

EDIT: Så nå at du sa at blinklyset ikke får strøm, kan jo være dårlig kontakt et sted?

Endret av Sc0oT
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...