dabear Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 Hepp, jeg har endelig fått til 3d akselerasjon på min ubuntu har hatt litt problem med fglrx, men nå funker det fintfint Men nå har jeg støtt på to problem; når jeg prøver å forandre «screen resolution», kommer dette opp: The X Server does not support the XRandR extension. Runtime resolution changes to the display size are not available. Restarting av X: Når jeg trykker ctrl + alt + backspace, blir alt blir bleik-svart, ingenting virker, ctrl + alt + f2-f7 gir ingen resultater. For å komme inn i ubuntu igjen, må jeg restarte maksina. Hva skyldes dette, og hvordan kan jeg fikse det? Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 (endret) Hm, eg kan fint skifte oppløsning. X-serveren det er noko med elns... Poste xorg.conf? Du loggar ut av GNOME før du restartar X sant? Uansett har det truleg noko med framebuffer å gjere (framebuffer gjer at ein kan få høg oppsløsning i konsoll, evt fancy grafikk osv). Det bør skruast av uansett, for då skal ein få betre ytelse med fglrx. Det må gjerast i GRUB (er vel det Ubuntu brukar). Nokon andre kan vel svare på korleis ein skrur av bruken av framebuffer i GRUB (eg kan berre LILO). EDIT: Post grub.conf om du har den, eller /boot/grub/menu.lst elns Endret 6. august 2005 av objorkum Lenke til kommentar
dabear Skrevet 7. august 2005 Forfatter Del Skrevet 7. august 2005 Ok, sorry for seint svar. Her er menu.lst menu.lst Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå