Gå til innhold

trenger ny musikk!

nord

Anbefalte innlegg

nå begynner jeg å bli pittelitt lei den musikken som jeg har, og har behov for litt nytt blod.

musikk jeg hører på nå er:

Soilwork - Stabbing the drama

hammerfall - (stort sett det jeg ikke er lei av)

In Flames - (stort sett det jeg ikke er lei av)

Masterplan - nyplaten

pantera - cemetery gates

billy idol - scream

trivium osv.

har også en liten ting for "metal ballader" og alternativ rock som Foo Fighters - be yourself, April sixth, staind, etc. etc. (jeg er altså en hyppig nedlaster av "VA-Alternative_Times_Vol_xx-xxxx-KSi" platene)

ikke fritt for at jeg hører litt på Dimmu Borgir, men jeg er litt pinglete i musikkveien.

pøs på med noen favoritter innen disse kategoriene. helst med en sang tittel, da jeg sjeldent kjøper musikk, og vil høre noe av det beste som det bandet har å by på.

håper på flott respons av musikkfolket her!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du alt fra In Flames? De har en svært variert diskografi. Førsteplaten og sisteplatene deres er helt forskjellig. De gar utviklet seg mye.

Du bør uansett sjekke ut Arch Enemy, de har mye inspirasjon fra In Flames. Men de har litt mer thrash-riff og vokalen minner mer om deathmetal. Uansett, skikkelig bra saker. Men pass på at du får et av albumene som er laget etter at Angela Gossow joina de, den gamle vokalisten var kjeeeeedelig. Anthems of Rebellion er et svært br album av disse gutta.

Uansett, ser at Pantera er nevnt så da vil jeg anbefale et annet band av litt samme type: Lamb of God. Vokalene er nok litt råere enn på Pantera, men du blir nok vant til det. Svært bra band.

Hvis du liker Dimmu Borgir så burde du absolutt sjekke ut Emperor. De er nok et av de bandene Dimmu har dratt mye inspirasjon fra, uansett. Emperor er nok litt mer "bråkete" og mer komplisert musikk. Du bør nok begynne med de siste platene, da de tidligere materialet denne gruppen har laget muligens er litt i det råeste laget.

Jorn. Det er soloprosjektet til vokalisten(Jørn lande) som nå fronter Masterplan. Siste plata Out To Every Nation er en fryd. Tar utgangspunkt i power metal, men blander inn både hardrock og gospelmelodier(!).

Eller så vil jeg selvfølgelig anbefale deg å sjekke ut favorittbandet mitt System of a Down. De spiller en blanding av thrash metal og alternative metal. Gruppa er vedlig variert og utvikler seg for hvert album. De har inspirasjon fra mye forkjellig, blant annet: armensk folkemusikk, britpop, electronica, black/death metal, jazz og mye annet. Vil anbefale albumet Toxicity til å begynne med. Genialt band. :)

Ballader som du sannsynligvis vil like:

Slipknot - Circle

Slipknot - Vermillion pt 2

Metallica - Nothing Else Matters

Metallica - Fade to Black

System of a Down - Roulette

System of a Down - Lost in Hollywood

Megadeth - A Tout Le Monde

Lenke til kommentar

perfekt respons!

jeg har alle albumene fra In flames fra 1994-2004, liker stort sett alle sangene utenom den rare sangen med navnet Moonshield (C64 version).

har noen sanger av arch enemey, men jeg har stort sett bare hørt "we will rise", en sang som jeg i ettertid har hørt at den ikke er arch enemy's beste.

kikker etter albumet Anthems of Rebellion akkurat nå! :)

har desverre ikke hørt så mange sanger av Emperor, har hørt en sang ved navnet "unknown"? svært genial sang, med godt instrument bruk (noe som jeg elsker)

var faktiskt ikke klar over at Jørn Lande hadde et solo prosjekt på gang.. herlig!

ikke helt fritt for at jeg også liker System of a down, har diverse sanger. men ingen hele album, kikker litt etter dem også.

når det gjelder balladene, så har jeg alle sangene du nevnte utenom

System of a Down - Roulette

System of a Down - Lost in Hollywood

Megadeth - A Tout Le Monde

tusen takk for sykt bra og detaljert respons!

Lenke til kommentar
har noen sanger av arch enemey, men jeg har stort sett bare hørt "we will rise", en sang som jeg i ettertid har hørt at den ikke er arch enemy's beste.

Hmm, jeg synes den er deres beste, den sangen som fikk meg interessert i bandet. Særlig teksten er genial. Hvis du absolutt ikke liker den så bør du kanskje heller sjekke ut albumet "Wages of Sin", for We Will Rise er på Anthems of Rebellion.

En som anbefaler Tool - Lateralus, vil heller si at Ænima er ei bedre plate å starte med. Kan egentlig ikke knytte Tool til en av bandene du nevner, men de er uansett geniale. Ænima på Top 5 album listen min. Helt genialt album.

Endret av TLZ
Lenke til kommentar

henter nå alt som er nevnt her.

når det gjelder we will rise, så likte jeg den sangen veldig bra. kanskje mest av instrumentbruket? fikk iallefall høye forhåpninger når jeg hørte at den ikke var best av en venn. :)

Lenke til kommentar

når det gjelder we will rise, så likte jeg den sangen veldig bra. kanskje mest av instrumentbruket? fikk iallefall høye forhåpninger når jeg hørte at den ikke var best av en venn. :)

Storartet. Fortell meg hva du synes om Poets of the Fall. Synes iallefall det er noe av det beste jeg har hørt i år, og tror ikke de er så godt kjente i Norge heller, synd. :) Spesielt Illusion & Dream er rå. Hører på den nå. :thumbup:

Lenke til kommentar

Storartet. Fortell meg hva du synes om Poets of the Fall. Synes iallefall det er noe av det beste jeg har hørt i år, og tror ikke de er så godt kjente i Norge heller, synd. :) Spesielt Illusion & Dream er rå. Hører på den nå. :thumbup:

hadde faktiskt aldri hørt om Poets of the fall, og jeg ante ikke hva jeg skulle forvente.. Godkjent for alle kronestykkene! ;)

meget bra gitarbruk, og alt flyter bra.

når du mente "Lift", så var vel det sangen "lift me higher"? :)

Lenke til kommentar
Gå til anskaffelse av Lateralus, fra Tool.

Mitt YNDLINGSalbum gjennom tidene :love:

Poets of The Fall er også bra :thumbup: Hørte de første gang når jeg hadde runda Max Payne 2, musikken til rulleteksten...genialt...

Men test ut Tool, kan ikke få rosa de gutta nok :yes:

Endret av Dimitrij
Lenke til kommentar
Gå til anskaffelse av Lateralus, fra Tool.

Mitt YNDLINGSalbum gjennom tidene :love:

Poets of The Fall er også bra :thumbup: Hørte de første gang når jeg hadde runda Max Payne 2, musikken til rulleteksten...genialt...

Men test ut Tool, kan ikke få rosa de gutta nok :yes:

jobber med saken, men .torrenten er ikke helt på mitt lag akkurat nå. :)

Lenke til kommentar

hadde faktiskt aldri hørt om Poets of the fall, og jeg ante ikke hva jeg skulle forvente.. Godkjent for alle kronestykkene! ;)

meget bra gitarbruk, og alt flyter bra.

når du mente "Lift", så var vel det sangen "lift me higher"? :)

Vel, navnet på låta er "Lift" :) Men bra at du likte det!

Lenke til kommentar

Et album du burde sjekke ut er stonesour - stonesour. Et veldig sjangervariert og bra album. Hører mye på det. Det er hobby-gruppa til Corey Taylor, bedre kjent som vokalisten i Slipknot (også et band du burde høre på!) og som kjent kan den mannen der synge.

Lenke til kommentar
Forsøk Poets of the Fall - Late Goodbye og/eller Lift, Illusion & Dream.

Hvor fikk du vite om Poets of the fall? vet du hvor de er fra?

Poets of the fall :love: - Overboard - Everybody fades - stay

men kan også annbefale:

-Papa roach

-12 Stones

-3 Doors down

-Sum 41

-El Caco

-Nonpiont

Endret av K9
Lenke til kommentar

Trenger du ny musikk, så styr unna metallen litt. Prøv deg med andre sjangrer.

Forsøk litt psykedelisk eller progressiv rock fra 60 og 70'tallet. Der finner du tusen ganger mer knask en metallsjangeren noen gang vil kunne by på.

Sjekk ut band som Hawkwind, Jethro Tull, Jefferson Airplane, Traffic, Procol Harum og Amon Düül II.

Lenke til kommentar

Jeg ser at du liker Soilwork og In Flames, så da foreslår jeg:

Arch Enemy

The Haunted

Susperia

Mourning Caress

Mnemic

Damageplan

Children Of Bodom

Edge Of Sanity

Omnium Gatherum

Unleashed

Wintersun

Du kan jo også sjekke ut demoen til Imbalance. Den burde passe!

De uthevede bandene er kun mine preferanser. The Haunted og Damageplan er band du burde sjekke ut i forhold til Soilwork og Pantera. Du kan egentlig sjekke ut alle! :wee:

Ut ifra HammerFall og Masterplan foreslår jeg:

Helloween

Firewind

Pagan's Mind

Sonata Arctica

Symphony X

Angra

Evergrey

Dragonland

Edguy <- (Bare den siste skiva)

Vær klar over at noen av disse bandene kan sprike litt ifra HammerFall og Masterplan, men de er verdt å sjekke ut. Sonata Arctica er kanskje det første bandet du burde sjekke ut. Om ikke annet får du i hvert fall en del gode ballader. :thumbup:

Hvis du liker Dimmu Borgir, men er litt pinglete, foreslår jeg:

Limbonic Art

Old Man's Child

Graveworm

Immortal

Averse Sefira

Rotting Christ

Arcturus

Borknagar

Darkthrone

Satyricon

Windir

Noe av dette kan kanskje bli litt tungt, men Limbonic Art, Old Man's Child og Graveworm burde sjekkes ut.

Hjelp! Skal du ha sangtitler og? Velvel:

Arch Enemy -> Silent Wars

Susperia -> Chemistry

Mourning Caress -> Creating A Hell

Mnemic -> Door 2.12

Damageplan -> Fuck You

Children Of Bodom -> Mask Of Sanity

Unleashed -> Warmachine

Pagan's Mind -> Through Osiris' Eyes

Symphony X -> Inferno (Unleash The Fire)

Immortal -> Triumph

Arcturus -> To Thou Who Dwellest In The Night

Satyricon -> Fuel For Hatred

Dette er favorittene fra bandene jeg har favoritter. Det betyr ikke at resten er dårlige, men at det ikke er lett å plukke ut èn låt fra dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...