Heineoen Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 Hei! Har nyelig fått et DFI LANPARTY UT nF4 SLI-D som, jeg ikke har brukt før. Når jeg prøver å starte det så går det bra en liten stund, men så går den igjenom debugen å da stopper den på VGA detected. Altså lyser den siste debug lampa rødt. Jeg har jo satt inn et skjermkort! Akkurat samme skjer hvis jeg ikke har i skjermkortet. Hva gjør jeg? Lenke til kommentar
tZar Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 Hvordan CPU benytter du sammen med dette hovedkortet? Har du sjekket at denne er støttet av Bios'en som er på hovedkortet? Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 6. august 2005 Forfatter Del Skrevet 6. august 2005 (endret) Hm... nei, men det er en AMD 64 3200+ Venice Denne burde vell være støttet? Skjermkortet å hardiskene fortsetter å kjøre, men alle andre vifter stopper. Endret 6. august 2005 av Heineoen Lenke til kommentar
Azton Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 Har du skjermkort som trenger en ekstra strømkontakt? Har du plugget i denne isåfall? Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 6. august 2005 Forfatter Del Skrevet 6. august 2005 (endret) Kan ikke se det nei, da må det være veldig godt gjemt! Har et Asus 6600GT https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=22496 Det er den øverste PCI-E porten jeg skal bruke sant? Ja, nå har jeg prøvd med begge portene uten at det hjalp. Endret 7. august 2005 av Heineoen Lenke til kommentar
Furyfax Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 (endret) Har du tatt i strømkontaktene på skjermkortet ?? Har du prøvd skjermkortet i en annen PC? EDIT: RETTET EN GROV SKRIVELEIF..veldig sent oppdaget hehe.. Endret 7. august 2005 av Furyfax Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 7. august 2005 Forfatter Del Skrevet 7. august 2005 (endret) Har desv. ikke flere pc'er med PCI-E. Mener du om jeg har tatt på PCI-E skinna? Har i hverfall tørket av den så det ikke skulle være noe fett lag. Men det hjalp heller fxxxx ikke!!!!!!! Endret 7. august 2005 av Heineoen Lenke til kommentar
Furyfax Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 Det er sikkert skjemkortet som ikke fungerer. Kjenner du ingen som har PCI-e på hk som du kan teste skjermkortet ditt?? Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 7. august 2005 Forfatter Del Skrevet 7. august 2005 (endret) Du tror det ja, ja det er jo en mulighet. Har desv. ikke det (det er ulempen med ny teknologi) Hvor sikker på at det er skjermkortet er du? Så at en Bios oppdatering inneholdt: Enhanced the support of Athlon 64 in version E3(Venice), E4(San Diego). Jeg har jo 3200+ Venice. Kan det være derfor den ikke starter? Endret 7. august 2005 av Heineoen Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 8. august 2005 Forfatter Del Skrevet 8. august 2005 (endret) JIPPI!!!!!!!!!!!! Fikk til hovedkortet! Hviste seg at det skulle være sånn å at ikke viftene skulle slå seg på før cpu'en nådde 25C. Dette burde vell noen her hvist`? Men fortsatt et lite prob. Når jeg setter en rammbrikke i port 3 eller 4 så piper pc'en bare. Så jeg må ha rammbrikkene mine i enkelkanal 1 og 2 for at det skal funke. Hva kan det skyldes? Endret 8. august 2005 av Heineoen Lenke til kommentar
Surre Sprett Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 For å kjøre Dual Channel DDR, må du ha to identiske brikker, og ikke 1x256MB og 1x512MB som du har.. Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 9. august 2005 Forfatter Del Skrevet 9. august 2005 Det gikk jo på et tidligere hk fra Asus med disse minnebrikkene! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå