Alebi Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 Har akkurat gått til innkjøp av en Sata brenner til datamaskinen min.Har koblet Plextor brenner til Asus A8n Hovedkort flashet og oppdatert bios,men selv da går skuffen ut når jeg starter maskinen.Har noen erfart dette før... Dvd-brenneren står også oppført i Windows i my computer,såmaksinen må jo ha kjent igjen og installert denne. Har installert drivere og det jeg fikk med på cden til brenneren Noen som kan hjelpe??? Lenke til kommentar
schwami Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 skjer dette før du har kommet inn i windows? Lenke til kommentar
Alebi Skrevet 6. august 2005 Forfatter Del Skrevet 6. august 2005 Ja. Skjer med en gang poweren blir slått på...Hvis jeg lukker den går det ca 2-3sek før den popper ut igjen... Lenke til kommentar
schwami Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 Fungerer brenneren ellers i windows? du kan jo også forsøke å oppdatere firmware til brenneren Lenke til kommentar
Alebi Skrevet 6. august 2005 Forfatter Del Skrevet 6. august 2005 Har oppdatert Firmwaren også..Problemet er rett og slett det at den ikke vil holde skuffen inne når jeg starter pcen... Lenke til kommentar
schwami Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 Fant dette ved å google, en fyr med samme problemer. Her er noen av svarene han fikk: CD drives have a switch that senses when you push on the drawer which tells the drive to close. These can in time become oversensitive and can become triggered by minor vibrations causing the symptoms you described. Back when drives were priced in the hundreds, the cure was to open the drive and adjust this switch (read bend it out a little). Few people bother doing this anymore. I had this with a faulty CD drive (I think it failed to initialize properly sometimes) although "it was only after bootup or rebooting". Lenke til kommentar
Alebi Skrevet 7. august 2005 Forfatter Del Skrevet 7. august 2005 fortsatt problemer med skuffen her...Er det virkelig ikke noen som har vært borti dette før...? Har: AMD 64 3200 Asus A8n Sli (939-socket) 2*512 ocz ram rev.2 western digital raptor disk 36,7GB spinpoint 250GB Sata2 og Plextor 716 SA Har prøvd å flytte rundt på disse i de forskjellige sata inngangene på H.K men ser ikke ut til at det blir noe forandring av den grunn. Noen eksperter som kan trå til???? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 Her ser du hvilke kontrollere som støtter ATAPI på SATA med notes . http://www.plextor.com/english/support/media_712SA.htm Ser ut til at det enkleste for deg er å ha den på en silicon port (Sil 3114 Default (RAID) OK ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå