Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Plextor 716SA.Skuff går ut ved oppstart?!?

Anbefalte innlegg

Har akkurat gått til innkjøp av en Sata brenner til datamaskinen min.Har koblet Plextor brenner til Asus A8n Hovedkort flashet og oppdatert bios,men selv da går skuffen ut når jeg starter maskinen.Har noen erfart dette før... Dvd-brenneren står også oppført i Windows i my computer,såmaksinen må jo ha kjent igjen og installert denne. Har installert drivere og det jeg fikk med på cden til brenneren

Noen som kan hjelpe???

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fant dette ved å google, en fyr med samme problemer. Her er noen av svarene han fikk:

CD drives have a switch that senses when you push on the drawer which tells the drive to close. These can in time become oversensitive and can become triggered by minor vibrations causing the symptoms you described.

Back when drives were priced in the hundreds, the cure was to open the drive and adjust this switch (read bend it out a little). Few people bother doing this anymore.

I had this with a faulty CD drive (I think it failed to initialize properly sometimes) although "it was only 
after bootup or rebooting".

Lenke til kommentar

fortsatt problemer med skuffen her...Er det virkelig ikke noen som har vært borti dette før...?

Har:

AMD 64 3200

Asus A8n Sli (939-socket)

2*512 ocz ram rev.2

western digital raptor disk 36,7GB

spinpoint 250GB Sata2

og Plextor 716 SA

Har prøvd å flytte rundt på disse i de forskjellige sata inngangene på H.K men ser ikke ut til at det blir noe forandring av den grunn.

Noen eksperter som kan trå til????

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...