Gå til innhold

Er denne x232 IBM serveren salgbar?

Anbefalte innlegg

Hei,

Vi har planer om å bytte ut vår gamle x232 IBM server med en ny HP Proliant 380. Det jeg lurer på er om den gamle maskinen er noe noen kunne tenke seg å betale for, eller om vi bare skal skrote den?

Det dreier seg som sagt om en x232 IBM med 1.4Ghz prosesser (Har plass til en ekstra CPU!) og 1280MB Ram. Den har 2x36,2GB Hotswap SCSI disker i speiling for systemet og 3x76,2 SCSI i Raid 5 for for data (Netto 136GB).

Den er ellers utstyrt med både Ultra SCSI 160 og 320 kort og doble (Redudant) PSU'er...

Maskinen er ca. 3 år gammel, og garantien har nettopp gått ut, slik at service-avtalen med IBM (12/5 m. 4 timer respons) nå koster litt over 1000,- pr. måned.

Er dette salgbart?

Edit: Skrivefeil og manglende info :-)

Endret av trn100
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
gir du meg en bra pris så kjøper kansje jeg den...

Musa

Send meg en PM om du skulle være interresert... Dette er jo egentlig ikke et salgsforum, og i utgangspunktet ønsket jeg altså bare å spørre om maskinen var verdt noe....

Endret av trn100
Lenke til kommentar
Vet du om diskene er 80 pins?

Det er jeg veldig usikker på, men kan sjekke det... Det er Ultra 160 SCSI disker alle sammen....

Glemte å si at maskinen også har tape backup og kommer med vel 20 lite brukte taper :-)

Endret av trn100
Lenke til kommentar

Fant oppsettet på serveren som etter dette har fått ytterligere 512MB Ram og et Ultra SCSI 320 kort. Nyprisen i 2002 var over 100.000,-...

Edit: Det ekstra SCSI kortet er et Dual Wide Ultra 320 SCSI 64 BIT PCI kort for den som lurte på det :-) Ble kjøpt i Feb. 04 og kostet alene 3500,-

Endret av trn100
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...