mova Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 Jeg har en HP Pavlion. Kjøpte den gjennom jobben, men tenkte jeg skulle høre med dere før jeg eventuelt sender den til Oslo. Spesifikasjoner: AMD Athlon 64 3800+ IGB DDR Minne 320GB HD (160 x 2) DVD Stasjon DVD Brenner ATI RADEON x300 (256mb) Trådløst Netverkskort/Vanlig Tråløs Mus/Tastatur Kjører Windows XP Home Edition (sp2) Problemet: Helt "plutselig så fryser pcen og jeg får en ekstrem pipende lyd ut av høytalerene. Etter noen sekunder med piping går skjermen i dvale, men pcen sviver fortsatt. "Plutselig" fordi det hender uregelmessig. Hender mest ved Spilling (Spiller Musikk I bakgrunnen) og ved filoverføringer. (nettverk), men som sagt det hender stort sett uregelmessig. Dette begynner å bli irriterende, og jeg må konstant lagre det jeg holder på med for å ikke miste informasjon. Noen Ideer om hva som kan være galt? Jeg har selv en mistanke om en feil ved hardisken, men det forklarer ikke pipingen. Håper på svar. Mvh Joakim Lenke til kommentar
schwami Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 Det kan være at prosessoren blir overopphetet. I slike tilfeller vil maskinen gi fra pip om at noe er galt. Åpne opp maskinen og sjekk om viften på prosessorkjøleren går rundt. Lenke til kommentar
Data-aid Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 Kan du forklare pipingen nærmere? Er det korte og lange toner? Får du noen feilmelding? Lenke til kommentar
mova Skrevet 6. august 2005 Forfatter Del Skrevet 6. august 2005 Har ikke noe tro på at det er prosessoren som gir signal. Lyden kommer fra høytalerene og varierer med volumet. Den er skrikende og intens, vet ikke hvordan jeg kan sammenligne den, men den er ikke liten og uskyldig. Jeg får ikke noe feilmelding, Monitoren går rett i dvale, mens pcen sviver fortsatt. Pipingen slutter etter at skjermen har godt i dvale. (det er ikke innebygde høytalere i skjermen). Det kan nesten virke som om pipingen avhenger av hvilke operasjoner jeg holder på med og hvilken musikk jeg har. Noen ganger smeller det som, om jeg skulle ha spilt counter strike, mens andre ganger hyler det ekstremt. Har bygget pc, som funker fett og har aldri vert borti noe lignende. Det kan kanskje være en hardware konflikt, men tviler siden det var en pc pakke. Jeg er nå helt blank på hva det kan være. Håper fortsatt på tilbakemeldinger fra dere. Lenke til kommentar
Data-aid Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 Forsøk og oppdater drivere. Ta først skjermkortet, så ville jeg prøvd lyddriverene osv. Lenke til kommentar
mova Skrevet 7. august 2005 Forfatter Del Skrevet 7. august 2005 Forsøk og oppdater drivere. Ta først skjermkortet, så ville jeg prøvd lyddriverene osv. ok, men vet ikke hvor mye jeg vil prøve før jeg sender den inn. Det går på 5års garantien. Håpet på at noen hadde en ide på hva som kunne være feilen slik at jeg hadde noe å gå etter når jeg skal forklare feilen til verkstedet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå