Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pcen Fryser og Piper

Anbefalte innlegg

Jeg har en HP Pavlion. Kjøpte den gjennom jobben, men tenkte jeg skulle høre med dere før jeg eventuelt sender den til Oslo.

Spesifikasjoner:

AMD Athlon 64 3800+

IGB DDR Minne

320GB HD (160 x 2)

DVD Stasjon

DVD Brenner

ATI RADEON x300 (256mb)

Trådløst Netverkskort/Vanlig

Tråløs Mus/Tastatur

Kjører Windows XP Home Edition (sp2)

Problemet:

Helt "plutselig så fryser pcen og jeg får en ekstrem pipende lyd ut av høytalerene. Etter noen sekunder med piping går skjermen i dvale, men pcen sviver fortsatt. "Plutselig" fordi det hender uregelmessig. Hender mest ved Spilling (Spiller Musikk I bakgrunnen) og ved filoverføringer. (nettverk), men som sagt det hender stort sett uregelmessig. Dette begynner å bli irriterende, og jeg må konstant lagre det jeg holder på med for å ikke miste informasjon.

Noen Ideer om hva som kan være galt?

Jeg har selv en mistanke om en feil ved hardisken, men det forklarer ikke pipingen.

Håper på svar.

Mvh

Joakim

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke noe tro på at det er prosessoren som gir signal. Lyden kommer fra høytalerene og varierer med volumet. Den er skrikende og intens, vet ikke hvordan jeg kan sammenligne den, men den er ikke liten og uskyldig. Jeg får ikke noe feilmelding, Monitoren går rett i dvale, mens pcen sviver fortsatt. Pipingen slutter etter at skjermen har godt i dvale. (det er ikke innebygde høytalere i skjermen).

Det kan nesten virke som om pipingen avhenger av hvilke operasjoner jeg holder på med og hvilken musikk jeg har. Noen ganger smeller det som, om jeg skulle ha spilt counter strike, mens andre ganger hyler det ekstremt.

Har bygget pc, som funker fett og har aldri vert borti noe lignende. Det kan kanskje være en hardware konflikt, men tviler siden det var en pc pakke. Jeg er nå helt blank på hva det kan være.

Håper fortsatt på tilbakemeldinger fra dere.

Lenke til kommentar
Forsøk og oppdater drivere. Ta først skjermkortet, så ville jeg prøvd lyddriverene osv.

ok, men vet ikke hvor mye jeg vil prøve før jeg sender den inn. Det går på 5års garantien. Håpet på at noen hadde en ide på hva som kunne være feilen slik at jeg hadde noe å gå etter når jeg skal forklare feilen til verkstedet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...