Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 Jeg var inne på komplett.no her om dagen, og så to PSUer som så ut som to gode alternativer til ny power i PCn min. Den ene kostet 449 kr mens den andre kostet 645. De så helt like ut men til forskjellig pris. Hva er grunnen? Passer begge PSUene i min PC? HK: MSI K8N NEO platinium edition socket 754 CPU: AMD Athlon 64 3000+ socket 754 Billig PSU Dyr PSU Lenke til kommentar
ZeS Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 (endret) *de ser jo ikke heeelt like ut? *i den ene er det 140mm vifte, og i den andre 120mm *på den ene er det egen kontakt for PCI-e, det er det ikke på den andre. *Den med 140mm vifte er mere stillegående enn den andre.(står samme DB, men det tror jeg ikke no på ) *det stod ingenting om antal Amper på de forskjellige Railene(typisk komplett)... *Begge er 400W.. *den dyreste er ca. 2cm bredere(?) enn den andre *den billigste har BLÅ Led vifte! *Den dyreste har ATX12v 2(ikke spør MEG hva det betyr ) *noe mer? EDIT: ja. begge passer i pc'n din Endret 6. august 2005 av ZeS Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 EDIT: ja. begge passer i pc'n din Det var det jeg håpet på. Hvilken ville du gått for av de to PSUene? Lenke til kommentar
ZeS Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 har vel egentlig ingeting å si hvem av PSU'ene jeg hadde valgt, da jeg ikke hadde valgt noen av dem, men lagt til 400kr, og gått for en MIST istedet TROFAST MIST FAN! men.. avhengi av om du har PCI-E eller ikke på HK'et ditt(gidder ikke sjekke ) har du PCI-E = den PSU med PCI-E kabel på.. har du ikke PCI-E= ingen vits med PSU med PCI-E kabel på, så da tar du den andre.. menmen... MIST FOREVER! Lenke til kommentar
Rowdy Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 Jeg kjøpte den dyre av de to PSU`ene di linker til "Pentium4" Den er dønn stille, og virker stabil og kraftig. Allle ledninger du skulle trenge er påmontert, og det følger med en overgang til 20-pins hovedkort. Den leverer mange ampere. Må bare nevne at ledningene som følger med er vanvittig lange. Anbefales på det sterkeste. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 (endret) Jeg kommer kanskje om ikke så alt for lenge til å oppgradere PC'n min til en som kan kjøre med PCI-E kort i SLI. Burde jeg ikke da ta den PSUen som har PCI-E kontakter? EDIT: Det er P4 kontakt på begge PSUene? Kanskje et dumt spørsmål, men jeg vil være 100% sikker på alt som har med PSUene og gjøre før jeg går til innkjøp. Endret 7. august 2005 av Slettet-XHLacM Lenke til kommentar
Rowdy Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 (endret) Jeg kommer kanskje om ikke så alt for lenge til å oppgradere PC'n min til en som kan kjøre med PCI-E kort i SLI. Burde jeg ikke da ta den PSUen som har PCI-E kontakter? EDIT: Det er P4 kontakt på begge PSUene? Kanskje et dumt spørsmål, men jeg vil være 100% sikker på alt som har med PSUene og gjøre før jeg går til innkjøp. Den har kun en Pci-e kontakt, men den kobles kanskje på hovedkortet ved SLI? Stemmer at begge har P4- kontakt. Synes forresten ikke sånne spørsmål er dumme ved kjøp av pc- utstyr. Det er jo et hav av forskjellige muligheter. Link til produsenten. Der kan du gå inn på en test av PSU`en gjort av Tweak.dk Jeg kommer ikke inn på linken nå, men de roser strømforsyningen opp i skyene. Endret 7. august 2005 av gauters Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 Dette var veldig betryggene Lenke til kommentar
Rowdy Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 Enig. Derfor jeg kjøpte den. Men som sagt; ledningene er virkelig lange. De er lagt i strømpe, så det går å gjemme dem pent Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå