Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Teorien for lappen`. Hvordan burde jeg forberede?


Christian86

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De fleste prøvene på internett gir deg falsk selvtillit, og ødelegger mer enn de forbedrer, synes nå jeg.

 

Les gjennom læreboken en gang, og ta de fleste spørsmålene i spørsmålsboken. Når du har et relativt godt grep på det bør du betale litt og ta en test eller to på zensor.no.

 

Vet du liker lover, men sørg også for å lese hva det står i paragraf 3, ikke bare hva den handler om. Tror alle får spørsmål om det.

 

Strøk første gang med 28 feil, selvfølgelig. To uker etterpå gikk det bedre med 9 feil.

Lenke til kommentar
Teoriprøven er bare sunn fornuft. Jeg møtte opp uten noen form for forberedelse, fikk 12 feil og var ferdig på 20 minutter. ^^

Hadde samme tall som deg, men hadde jo faktisk hatt teorikurs og lest gjennom boka..

 

Og de testene på internett er alt for lette, fikk 0 feil på teriproven.no og 12 i virkeligheten. Men jeg er ferdig med alt det styret der nå :love:

Lenke til kommentar

Stod på første forsøk jeg. Teoretisk trafikk er ikke så vanskelig dersom man tenker logisk. ;)

 

Matematisk tankegang er også lurt. Eksempel, to alternativer på et spørsmål. Ett av dem er rett. Du aner ikke hvilket som er rett. Hva gjør du? Jo, krysser ikke av for noen av dem, og får dermed bare 1 feil. Dersom du krysser av for den ene, og den er feil, får du 2 feil. Både den du skulle ha krysset, og den du har krysset. ;)

Lenke til kommentar
Og de testene på internett er alt for lette, fikk 0 feil på teriproven.no og 12 i virkeligheten. Men jeg er ferdig med alt det styret der nå :love:

Motsatt erfaringer. Dvs, fikk aldri særlig godt resultat da jeg tok prøver på nett, og hvertfall ikke 0 feil, men hos biltilsynet gikk alt prikkfritt. Man får også vite hvor mange alternativer man skal krysse av for, og ved bruk av elimineringsmetoden kommer man seg nok igjennom uten for store problemer, og gjør man ikke det burde man strengt tatt ikke sette seg bak et ratt og kjøre ut i trafikken. En tar det grøvste på forståelse, detaljene på pugging, resten på flaks og eliminering. Ergo kan du fint droppe pugging og stå uten problemer, en gangs gjennomlesing burde holde.

Lenke til kommentar
skal lese 100 sider hver dag (har lite annet å gjøre og er nokså lett å gjennomføre), ta noen prøver og to tester hos zensor tror jeg :)

Høres ut som en grei oppskrift det der.

 

Husk at forbrukerkjøpslov og vegtrafikken ikke er det samme da :p Må tenke hensynsfullt i trafikken.

Lenke til kommentar

Tok teoriprøven for et par uker siden, et halvt år etter teorikurset. :roll:

Jeg leste bare i oppgaveboka, syns det virket best.

 

Edit: Mange av oppgavene på teoriprøven var skikkelig dårlige. Uenig i mange av spørsmålene.

Endret av Marius_EV
Lenke til kommentar

Må få tatt den snart jeg også. Regner med at jeg tar tentamen til uka. Jeg er desverre ikke et av de geniene som kan ta prøva på strak arm uten å lese. Første gang jeg tok testen på http://www.teoriproven.no endte jeg opp med 40 feil elns. og det var rett etter teorikurset som jeg faktisk fulgte ganske godt med på (lærte masse nyttig, men ikke en dritt av det som vi trengte til eksamen)

Etter å ha lest litt nå så er jeg nede i 21 feil, men føler meg langt i fra trygg på stoffet.

Lenke til kommentar
skal lese 100 sider hver dag (har lite annet å gjøre og er nokså lett å gjennomføre), ta noen prøver og to tester hos zensor tror jeg :)

Høres ut som en grei oppskrift det der.

 

Husk at forbrukerkjøpslov og vegtrafikken ikke er det samme da :p Må tenke hensynsfullt i trafikken.

ja ja, mobb meg du :p

 

ekke så *biiip* med lefdal da :innocent:

Lenke til kommentar

Leste gjennom boken to ganger (ene rett etter fylte 17, og andre en måneds tid før teoriprøven), og tok litt teoriprøver på internett. Lot ganske mange svar være åpne på prøven, og fikk 18 feil.. Kunne jo ha gamblet litt, men når jeg ikke er 100% sikker så lot jeg de heller være.. Dret meg litt ut på vikeplikt.. :whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...