Gå til innhold

Hjelp til å sette sammen jobb-pc

Anbefalte innlegg

En venn av min far skal ha seg en ny jobb-pc. Selvfølgelig sier min far at jeg kan hjelpe

ham med å sette sammen en, men jeg har ikke klart å følge med med utviklingen i det siste :blush:

Hvis noen kunne hjulpe meg å sitte sammen en pakke hadde det vært flott :D

Han har ett par krav til pc'en:

-Jobb-pc (trenger ikke superdupert skjermkort, men ett radeon 9600 elns hadde vært flott)

-Tv-tuner

-Mye minne (skal brukes til en del scanning)

-Flatskjerm

-trådløs tastatur/mus

-Pris rundt 8000

Er ikke aktuelt å bygge pc'en selv.

På forhånd takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fra Komplett:

Sony Diskettstasjon 3,5" 1,44MB Sort Floppydisk Intern

Varenr.: 114711

Lagerstatus: 2000+ stk på lager 149 149

--------------------------------------------------------------------------------

Samsung SpinPoint P120S 200GB SATA2 8MB 7200RPM NCQ

Varenr.: 307912

Lagerstatus: 1000+ stk på lager 825 825

--------------------------------------------------------------------------------

In-Win C720 Midi Tower ATX Sort Kabinett m/350W Power

Varenr.: 303545

Lagerstatus: 44 stk på lager 595 595

Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 1024MB Kit w/two matched Value Select 512MB

Varenr.: 118737

Lagerstatus: 100+ stk på lager 995 995

LG 17" LCD L1715SS TCO-99 Silver 12ms, 550:1 og Light View

- Miljøgebyr 50.4 pr stk kommer i tillegg.Varenr.: 304846

Lagerstatus: 100+ stk på lager 2095 2095

NEC DVD recorder ND-3540A IDE Black OEM DVD+R/+RW/DVD-R/-RW (Dual layer)

Varenr.: 309415

Lagerstatus: 50-99 stk på lager 495 495

Intel Celeron D 330J 2.66GHz Socket LGA775, 256KB, BOXED m/vifte

Varenr.: 303243

Lagerstatus: 23 stk på lager 695 695

MSI 915PL NEO V, I915PL, Socket-775 SATA, ATX, LAN, DDR400, Lyd, PCI-Ex16

Varenr.: 308476

Lagerstatus: 1 stk på lager 699 699

Logitech Cordless Desktop LX300, tastatur/mus, USB, PS/2

Varenr.: 301630

Lagerstatus: 50-99 stk på lager 545 545

TerraTec Cinergy 600 TV, Tv-kort m/radio PCI, Stereo, Retail

Varenr.: 113241

Lagerstatus: 29 stk på lager 690 690

Gainward GeForce 6200 TurboCache PCI-Express, supports 256MB, DVI, Tv-Out

Varenr.: 306646

Lagerstatus: 38 stk på lager 529 529

Miljøgebyr: 50.4

Totalt: 8362.4

edit: bytta hele greia fra socket 478 til socket 775, som er mye mer framtidsretta og koster omtrent det samme

Dette er Celeron D, som har større busshastighet (533MHz) enn gamle Celeron (400MHz). Tidlige versjoner av Pentium 4 (enkelte opp til 2.4 eller 2.6 GHz tror jeg det var) brukte også denne busshastigheten. Denne er etterhvert ganske oppgraderingsvennlig, og med ny prosessor, nytt skjermkort og med tiden kanskje mer ram, kan det muligens også bli en grei gamingpc...

edit igjen: oppdaterte hele greia for 3. gang. Nå er det PCI-e på HK og skjermkort, slik at det blir mer oppgraderingsvennlig senere, om det skulle være nødvendig...

Komplett tar vel 300 kr for å sette det sammen, gjør de ikke? Men det er vel ingen grunn til at du ikke skulle kunne gjøre det for ham? :whistle:

edit enda en gang: oppdaterte alt for 4. gang da jeg så at jeg hadde glemt kravene du stilte. Er nå litt over budsjettet, dette kan vel kanskje spares inn på å droppe brenner (dersom dette ikke er nødvendig) og kanskje halvere ram'en. Og kanskje litt på harddisk, men det er ikke så mye at det er verdt det.

og så ser jeg at du bor i Loddefjord, jeg regner da med at fyren som skal kjøpe, også bor i Bergen. Dersom dere skulle ønske å bygge selv, vil dere spare litt på å bestille delene hos flexi-data.no som har hentelager i Laksevåg, mot portoen det ville bli hos Komplett (koster litt å sende kabinetter og skjermer i posten). Med komponentene over, blir det totalt 8457 hos Flexi, null porto. Må da hentes selv.

Flexi-Data bruker forøvrig samme varenr. som Komplett, da disse også bruker Norek som leverandør (tror det er grunnen).

Endret av surbz00r
Lenke til kommentar

Det heter kanskje packet writing. Skal se om jeg finner en slik brenner...

edit: hmm.... det er ihvertfall packet writing på den jeg har satt opp, må si jeg ikke er helt sikker på om det er det du sikter til...

Endret av surbz00r
Lenke til kommentar
Vet du om flexi-data setter sammen pc'en for deg?

Isåfall er det nok mye billigere å bestille derifra ja...

Det vet jeg ikke. Tror ikke det...

edit: jo det gjør det. se her: http://flexi-data.no/f.asp (trykk betingelser oppe, og se nedover mot "montering")

eller, er ikke sikkert de monterer hele pcen, men du kan sjekke

edit igjen: må bare få gjøre oppmerksom på at harddisken står oppført som S-ATA2. Dette er ikke et eget grensesnitt, det er bare noe det kalles for å gjøre det vanskelig for kunden, og fungerer helt fint på det hovedkortet.

Endret av surbz00r
Lenke til kommentar
Det heter kanskje packet writing. Skal se om jeg finner en slik brenner...

edit: hmm.... det er ihvertfall packet writing på den jeg har satt opp, må si jeg ikke er helt sikker på om det er det du sikter til...

Er ihverfall sånn at når du er ferdig å brenne cd'en, snur du den opp ned, og legger den

inni CD-ROM'en igjen. Deretter "brenner" laseren ett bilde på cd'en. Dette kan kun gjøres på cd'er egnet for det.

Lenke til kommentar
Er ihverfall sånn at når du er ferdig å brenne cd'en, snur du den opp ned, og legger den

inni CD-ROM'en igjen. Deretter "brenner" laseren ett bilde på cd'en. Dette kan kun gjøres på cd'er egnet for det.

Ja, jeg skjønner hva du mener, men jeg husker ikke hva det heter heller. Da er det ikke så lett å finne det, men "packet writing" kan høres ut som om det er det du ser etter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...