salah Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 Heisann. Jeg skriver denne posten pga jeg trenger hjelp til noe urettferdig. I tre uker har jeg arbeidet på spreng, brukt MANGE timer av min fritid på å lage en hjemmeside for et norsk webhostingfirma. På denne siden ligger det: - OK design med xhtml og CSS, laget av min webdesigner som jeg har betalt 300 kr for. - Administrasjonspanel hvor administrator kan lage, redigere, slette brukere, nyheter, full administrasjon over kunder og deres produkter, med et beskjedsystem mellom administrator og kunde. - Kundeområde, hvor kunden logger seg inn og får se og redigere sin profil, sendt beskjed til administratorer (og selvfølgelig få svar). Kunden kan også bestille eller avbestille sine produkter og få full oversikt over forfallsdatoer, oppstartsdatoer osv. - Masse annet, men det er vel ikke allverden. Dette har jeg brukt min fritid på å lage, og har nå fullført oppgaven. Etter avtalen vår var det snakk om å få "1000+ kr", dette har jeg flere designingkompanier som vitne på, og jeg har også orginal logg fra MSN der vi prater om lønna. Dessverre har jeg ikke den loggen over at mannen bak firmaet sier at jeg får 1000+ kr for arbeidet. Avtalen gikk også ut på at filene skulle leveres til han etter at jeg hadde mottatt pengene, men jeg lastet opp siden til personen pga jeg stoler på mine kunder, og pga jeg var så overstresset at jeg ikke tenkte på pengene. Så nå har han fått filene sine, og jeg sitter her uten penger. Mannen svarer meg ikke på MSN når jeg spør om lønn, og når han svarer, sier han at firmaets økonomistyrer ikke er online. (En liten oppdatasjon: Jeg fant ut at det ikke fantes noen andremann som styrte økonomien, men at han selv gjorde det. Dermed har han løyet) Jeg har full oversikt over hvem denne mannen er, jeg har navn, adresse osv, men vil ikke ringe han pgan jeg ikke vil virke truende på noen måter. Og de pengene vil jeg gjerne ha, for jeg har virkelig slitt med den siden jeg har lagd, og jeg fortjener hvert øre. Selv eieren var overimponert over arbeidet mitt. Dessuten vil designeren min ha sine 300 kr. Dette betaler jeg ikke med mine egne penger, som dere sikkert skjønner. Jeg har også jobbet ekstra for firmaet pga designintegrering flere ganger, og jeg har laget mange designs for dem, men han sitter med en svært liten skjermoppløsning og kaller 800 pixlers sider for "ille stort". Derfor har jeg betalt en webdesigner 300 kr for designet han lagde. Så derfor blir det kun 700 kr til meg igjen, som skal gå til å betale skolegangen for dette året. Så til problemet mitt, jeg vil enkelt og greit ha penger for det jeg har slitt, for arbeidet jeg har gjort. Disse pengene er mine. Jeg aner ikke hvordan jeg skal få ordnet opp i dette, jeg vil ikke virke masete, og jeg har mast nok allerede. Så mitt spørsmål er om jeg bør gå til politet med dette? Bevis har jeg DRØSSEVIS av personer av, og jeg har all kildekode av siden, og webdesigneren min har også kildekoden. På MSN har vi også logg av at han sier jeg får 1000+ kr for dette, men jeg har ikke loggen, derfor må jeg eventuelt spørre MSN hvis det skulle bli en politisak. Vil dette hjelpe? Kan politiet/noen andre få gjort noe? Jeg takker for all hjelp. Mvh, en som trenger hjelp. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 Dette hørtes forferdelig urettferdig ut, ja. En muntlig avtale er like gjeldende som en skriftlig en, jeg vet dog ikke hvordan det er med IM-samtaler osv. som det tross alt er lett å manipulere. Jeg vil anbefale deg å ringe karen, det går fint uten å være truende. Hvis du har tilgang til serveren kan du også ta ned siden til han har betalt. Og for denne siden, med dynamisk innhold, kontrollpanel og alt det andre du nevner, kan du ta langt over 1000 kr for. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 Det første du gjør er å sende han en regning på 1000.- og en faktura som forteller hva beløpet gjelder. Betaler han ikke ved forfall send han en purring med purregebyr. Betales det fortsatt ikke ta kontakt med politiet og spør om det er noe de kan gjøre samt om det i det hele tatt er noe vits å anmelde saken. Anmelder du er politiet pliktig å etterforske anmeldelsen. Mener de det ikke er noe vits så kan du jo gå til forliksrådet som for åvrig koster ca.850.- å føre sak for og det er kommunen som har forliksrådet. Advokat må du holde selv. Nå kan du få gratis advokathjelp av jusstudenter om de ser at dette er en sak de kan ta. Tror det var noe som het "advokathjelpen" eller noe lignende man kunne ringe til for gratis hjelp. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 Har du ikke skrevet kontrakt? Kjiper'n det. Forresten virker det som om du tar latterlig lavt betalt. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 (endret) Politi har ingenting med saken å gjøre, vanlig vei er: rekning>14dager purring, 14dager>inkasso>14dager ny inkassopurring>forliksrådet>osv...... Endret 6. august 2005 av jarmo Lenke til kommentar
play`ern Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 hmm...Dette var jammen meg urettferdig!! Du kan sende regning som "perpyro" sa....Hva er internett-adressen på denne siden?? Lenke til kommentar
jonas27389 Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 Vel, hadde jeg sendt regning som de over her sier. Ring fyren, skriv en høflig mail. Lat som om det hele er en misforståelse, ta det med en hyggelig tone. Hvis han fortsatt nekter så trurer du med å politianmelde fyren... Lenke til kommentar
salah Skrevet 6. august 2005 Forfatter Del Skrevet 6. august 2005 Jepp. Men avtalebrudd er avtalebrudd. Jeg godtar ikke at mine kildekodefiler blir brukt uten tillatelse. Siden går ned Vil ikke gi ut adresse på siden ennå.. Jeg vil ikke gi firmaet et dårlig rykte elns. Lenke til kommentar
salah Skrevet 6. august 2005 Forfatter Del Skrevet 6. august 2005 jonas27389: Vi har allerede diskutert dette med penger MANGE GANGER. En gang er misforståelse, to ganger er også det, tre ganger, men fjerde gangen bør han forstå? Han sa til meg at den økonomiske ansvarlige ikke var online (jeg har ventet i en uke nå). Snakka med en annen fyr av firmaet, han sa at hovedmannen (som jeg hele tiden har kontakta) har vært den økonomiske mannen. Siden er nå tatt ned, hvis jeg ser at mine kildekodefiler blir brukt igjen (ved backup?) så anmelder jeg firmaet. Lenke til kommentar
MyBigMouth Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 Men du har jo fortsatt ikke fått pengene dine da..... Lenke til kommentar
salah Skrevet 6. august 2005 Forfatter Del Skrevet 6. august 2005 Jeg har en annen kunde som er intressert i den siden. Hvis de ikke betaler, får de heller det. Mine produkter er jo mine produkter, kildekoden er min, jeg har bygget alt fra grunn. Det burde å være litt rettferdighet? Lenke til kommentar
Snillingen Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 vet du hvor han bor? Hvis han eller de bor i nærheten så kan du jo ta kontakt personlig og kreve pengene Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 Inkasso hjelper nødvendigvis ikke, får de ikke tak i pengene må du betale hele kalase selv. Det heter så pent "der intet er å hente har selv den sterkeste tapt sin rett" noe som gjør seg gjeldende i mange økonomiske spørsmål ettersom den som er skyldig ikke eier nåla i veggen ofisielt. Lenke til kommentar
salah Skrevet 6. august 2005 Forfatter Del Skrevet 6. august 2005 Neida. Saken er avgjort nå tror jeg. Jeg la ned alt, han har ingen backup, skal han ha tinga tilbake, får han betale meg. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 Saken er avgjort nå tror jeg. Jeg la ned alt, han har ingen backup, skal han ha tinga tilbake, får han betale meg. Du hørte på forslaget mitt ja, nydelig. Håper han har lært. Lenke til kommentar
salah Skrevet 6. august 2005 Forfatter Del Skrevet 6. august 2005 Jepp. Takk for tipset. Grunnen til at jeg spurte her, var at jeg var usikker på om det var vanlig å gjøre slikt som jeg gjorde nå. Trengte bare litt råd Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 Håper han ringer tilbake og vil ha siden! Skulle ha sett ansiktuttrykket hans når han finner ut at siden er nedlagt! Lenke til kommentar
salah Skrevet 6. august 2005 Forfatter Del Skrevet 6. august 2005 Vel. Han fant det ut, og viser stort intresse for å betale. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 Smør på litt for tort og svie mens du holder på. Ett eller flere laken er som en fjert i horisonten for et firma samt at han fårt terekke fra beløpet på inntekten ettersom det er utgifter. Lenke til kommentar
salah Skrevet 6. august 2005 Forfatter Del Skrevet 6. august 2005 perpyro: Hva mener du? Skjønte ikke helt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå