Dragavon Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 (endret) Har nettopp bygget denne PCen. Har oppdatert med nyeste bios fra DFI, og lastet ned nyeste versjon av driver til chipset. Når eg prøver å innstallere Windows XP SP2 så får eg denne feilmeldingen etter at driverene er lastet inn: STOP: c0000221 unknown hard error \systemroot\system32\ntdll.dll Har søkt på google, og fant denne artikkelen på MIcrosoft's support-sider, men det er ingenting der som er relevant for meg. Kan noen hjelpe? Endret 7. august 2005 av Dragavon Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 Artikkelen sier jo at det kan være feil med en hardwaredriver. Prøv derfor og om mulig oppdatere disse. Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 6. august 2005 Forfatter Del Skrevet 6. august 2005 Som eg sa, har lastet ned siste driver til chipset. De du velger når du trykker F6 helt i begynnelsen av innstallasjonen. Å forandre noen av driverene på Windows-cden er ikkje så lett. Eg har kjørt memtest i en time uten feil, så eg tviler på at det er problemer med minnet. Men eg har andre minnebrikker, så eg skal prøve de når eg har tid igjen. Lenke til kommentar
Elgvenn2 Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 Som eg sa, har lastet ned siste driver til chipset. De du velger når du trykker F6 helt i begynnelsen av innstallasjonen. Du installerer driverpakken i windows, ja? Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 6. august 2005 Forfatter Del Skrevet 6. august 2005 (endret) Du installerer driverpakken i windows, ja? Jah. Har prøvd andre minnebrikker uten at det hjalp. Endret 6. august 2005 av Dragavon Lenke til kommentar
schwami Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 Når eg prøver å innstallere Windows XP SP2 så får eg denne feilmeldingen etter at driverene er lastet inn: Jeg er litt forvirret: har du fått installert windows, eller skjer dette under installasjonen? Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 6. august 2005 Forfatter Del Skrevet 6. august 2005 Når eg prøver å innstallere Windows XP SP2 så får eg denne feilmeldingen etter at driverene er lastet inn: Jeg er litt forvirret: har du fått installert windows, eller skjer dette under installasjonen? Det skjer når eg prøver å innstallere, før eg kommer til formatering o.l. Lenke til kommentar
schwami Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 Jeg ville testet windows-cd'en på en annen maskin. Om den fungerer her, kan det være harddiskfeil. Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 7. august 2005 Forfatter Del Skrevet 7. august 2005 Eg har akkurat brukt CDen til å innstallere på en annen maskin, det gikk helt uten problemer. Eg har satt Raptoren i en annen maskin og formatert og sjekket den uten noen indikasjon på feil. Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 7. august 2005 Forfatter Del Skrevet 7. august 2005 (endret) Nå prøver eg å innstallere uten å legge inn drivere i det hele tatt, er i gang med formatering og det ser ut til å virke edit Det gikk fint å innstallere med driverene på Windows-cden. Nå funker alt Endret 7. august 2005 av Dragavon Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå