Arsenal_RULES Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 Det er mange ekstremt kule game-midier der ute, visst man f.eks har FL studio kan man lage sanger utifra midien? Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 Ikke noe problem det. Lenke til kommentar
Arsenal_RULES Skrevet 6. august 2005 Forfatter Del Skrevet 6. august 2005 hmmm... Jeg har forsøkt i FL studio, men midien spilles av, men hører ingen lyd? Har valgt midi driver i egenskaper, så problemet ligger ikke der. Lenke til kommentar
e321 Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 midi er ikke lyd. Du må finne deg en annen lyd i programmet, så tar du Edit-klipp ut når du har merket der hvor midi sporet ligger å lim inn over den nye 'lyden'. Lenke til kommentar
riktig Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 Jepp, MIDI er bare et "språk" som alle MIDI-avspillere forstår. Ble laget tidlig på 80-tallet og holder fortsatt mål i dag. For hver lyd er det en egen MIDI-kanal. Hver kanal må rutes til den lyden du ønsker å bruke. Lenke til kommentar
Arsenal_RULES Skrevet 7. august 2005 Forfatter Del Skrevet 7. august 2005 Er det noen copyrights på gamle Castlevania etc midis? Lenke til kommentar
riktig Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 Såklart det er det, men det er bare å lage egne versjoner. Det er når du gir dem ut at copyrighten trer i kraft. Lenke til kommentar
Arsenal_RULES Skrevet 7. august 2005 Forfatter Del Skrevet 7. august 2005 Oki, takker for svarene:) Lenke til kommentar
Arsenal_RULES Skrevet 7. august 2005 Forfatter Del Skrevet 7. august 2005 (endret) Det var faktisk en ting til, jeg har et keyboard på loftet (funker helt fint). Kan jeg koble det til dataen? Hvordan gjør jeg det, trenger jeg et nytt lydkort? (Det er noe greier bakpå keyboardet der det står Computer?) Endret 7. august 2005 av Arsenal_RULES Lenke til kommentar
riktig Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 Hva slags lydkort har du? Det skal være enkelt å plugge til det, alt du trenger er en MIDI-kabel, og MIDI-interface eller overganger av noe slag til lydkortet. Den computer-saken der er jeg ikke sikker på, har aldri brukt noe sånt før. Lenke til kommentar
Arsenal_RULES Skrevet 7. august 2005 Forfatter Del Skrevet 7. august 2005 Nei, jeg ville liksom bare fram til at... (vetsje, hva eg ville fram til) Men iallefall, har helt vanlig lydkort, og på keyboardet er det en MIDI ut gang! Finner jeg kabel på komplett? Lenke til kommentar
riktig Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 Tror de skal ha det på Komplett ja, samt overgang til lydkort/gameport på lydkortet (eller hva i alle dager det heter ). Ellers kan du dra til en musikkforhandler. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 man trenger ikke keyboard for sånt. kan ikke noter jeg selv heller så bruker midi filer som mal når jeg lager mine egne remixer av andre trance låter. http://home.no/rakib/rank_1_presents_mac_j...d__airlight.mp3 min remix av mac j-perfect blend, originalen er selvfølgelig mye bedre men skader ikke å prøve for det. Lenke til kommentar
Arsenal_RULES Skrevet 7. august 2005 Forfatter Del Skrevet 7. august 2005 Dere burde hørt mine re-mixer! (De eier, men gidd ikje å ligge de ut på internett) Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 Jeg har en midi til game-port kabel til salgs, om noen er interessert... Ubrukt! Lenke til kommentar
Arsenal_RULES Skrevet 8. august 2005 Forfatter Del Skrevet 8. august 2005 kanskje, men vet ikje om det er sånn jeg trenger?! .. Vis bilde da! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå