Andreashoftun Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 Kjøpt nye pc nå, og satt sammen delene. Alt fungerer bortsett fra når jeg kobler inn mine to rambrikker (http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=117212). Hovedkortet er av typen "MSI K8N NEO2 FX". Når jeg kobler opp ram'en (sef. etter brukermanualen) så blir skjermen svart når jeg starter pc'en. Resultatet er at jeg har tatt ut den ene brikken og kjører på halv ram. Er det noen som har noen idèer om hva som kan være feil? takker for alle svar! Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 Har du testet med kun den andre ram brikken. Hvis det ikke starter med kun den, så er det feil på den brikken. Funker de ikke sammen så er de enten ikke like, ellers så er det feil på HK. Test en og en i alle ram slotene. Lenke til kommentar
Andreashoftun Skrevet 6. august 2005 Forfatter Del Skrevet 6. august 2005 Begge ram brikkene funker og er 100% identiske... har ikke testa alle slot'ene. jeg gjør det nå, så skal vi se hvordan det går Lenke til kommentar
Andreashoftun Skrevet 6. august 2005 Forfatter Del Skrevet 6. august 2005 okay.. etter å ha testa alle mulige kombinasjoner og vinkler, så kommet fram til dette: Det er 4 slots til ram, 2 grønne og 2 lilla. å koble ram i de lilla går ikke. hverken om jeg har en enkelt ram der eller dobbelt (1 i grønn 1 i lilla, slik det står i manualen at det skal være). Endte opp med å putte begge ramene i de grønne slotene. I følge manualen gir det meg 333 istedenfor 400, noe som er litt kjipt.... Spørsmålet er da om de lilla slotene er 'fucked'.... Lenke til kommentar
Bob Ibsen Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 Jeg har pjesket noe alvorlig med HK i samme serien... Skal det virke med en brikke, må den etter all sannsynlighet stå i en av de grønne slotene. Såvidt jeg vet vil det ikke virke med to dobbeltsidige brikker montert på samme farge. For dual channel skal brikkene stå i slot 1 og 2 (fra CPU), eller 3 og 4. Det med 166-divideren gjelder hvis man bruker fire dobbeltsidige brikker på en CPU av tidligere revisjon enn Venice. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå