Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med oppkobling til nett i nettverk?

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har nå tilkoblet den trådløse routeren.

Alt trådløse nettverket fungerer mellom de to PCene jeg har tilkoblet.. Det er tilkoblet.

Problemet som oppstår nå er at jeg ikke får kontakt med Internett på min egen PC. Da sier det seg selv at den andre PCen ikke kommer på nett også.

Jeg får ikke tilkoblet Internett gjennom Routeren.

Det er problemet. Hvis jeg går på egenskaper på tilkoblingen til adsl vil jeg fort finne ut hvilken Bredbåndstilkoblings type som skal opprettes. I manualen til Routeren står navnet på routeren min Linksys LNE100TX(v5) Fast Ethernet Adapter dette står i manualen og jeg kan ikke velge dette på min PC..

Hva må jeg gjøre for å fikse dette?

Håper på svar :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen kan dette? Hadde vært fint med litt hjelp her..

Før gikk det fint å bare koble opp routeren mot modemet og så var Internett oppe..

Men i dag gikk tydeligvis ikke dette.

Jeg prøvde også mitt trådløse nettverkskort. Alt der ble tilkoblet av det trådløse men jeg hadde ikke kontakt med Internett... Merkelig altså... :roll:

Noen her som kan hjelpe? :D

Lenke til kommentar

Nei, ikke på den, måtte gjøre det selv på en 3com nettopp, gjør alt mye enklere, da trenger du ikke å ha passord og brukernavn på pcen men det er i selve routeren istedet, kjempefin ting om du f.eks bruker dc, så slipper du å oppdatere IP hver eneste gang du kobler til pga routeren holder på ipen :roll: :!:

Lenke til kommentar
Logg inn på routeren via nettleseren, skriv inn http://192.168.1.1/ i adresselinjen. Passord er admin hvis jeg ikke husker feil. Tror du må bruke pppoe, [email protected] og passordet i konfig. Det er menystyrt så enkelt å finne fram.

Jepp. Nå fungerer det trådløse nettverket gjennom routeren..

Når du sa det, så kom jeg til å tenke på at det samme står i manualen, bare jeg muligens har oversett det :blush::p

Tusen takk for hjelpen :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...