Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Programvare for "manuell" UPnP?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har noen programmer jeg gjerne skulle åpnet porter for, og synes (tross alt) at UPnP virker som en elegant løsning. Da disse programmene ikke har innebygget støtte for UPnP, lurer jeg på om det finnes programmer der jeg kan skrive inn hvilke porter jeg trenger, som deretter åpner disse i routeren?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-t8fn5F

1. innstaler UPnP-brukergrensesnitt via legg til/fjernprogrammer, windowskomponenter og nettverkstjenester.

2. Hvis du har Sp2 på din Xp, så kan du åpne "Mine nettverksteder" og velge vie ikoner for UPnP-enheter i nettverket.

Det skal da komme opp UPnP-enheten i nettet og via egenskapene her kan du åpne porter til det programmet du trenger...

Lenke til kommentar
1. innstaler UPnP-brukergrensesnitt via legg til/fjernprogrammer, windowskomponenter og nettverkstjenester.

2. Hvis du har Sp2 på din Xp, så kan du åpne "Mine nettverksteder" og velge vie ikoner for UPnP-enheter i nettverket.

Det skal da komme opp UPnP-enheten i nettet og via egenskapene her kan du åpne porter til det programmet du trenger...

Var det jeg trodde, men routeren dukker aldri opp.. Har ikke helt forstått hvor jeg skal se denne.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Full UPnP må være aktivert i routeren også.

Bruker å være 3 innstillinger i routeren. Full, medium eller halv og none.

Med full menes det at alle brukere kan legge inn sine porter.

Med medium eller halv menes bare administrator kan legge åpne porter.

Den skal no dukke opp snart. Hos meg vises det navnet på routeren..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Liten rettelse.

Klikk vis nettverktilkoblinger da skal koblingen vises.

Klikk på internett tilkoblingen.

Velg egenskaper og så i neste vindu velges Innstillinger.

Nå vil det komme opp melding om at porten er i bruk. Klikk ok og avbryt. Etter dette er ferdig kan du legger til porter som du trenger.

Retter opp en liten feil i stad. Med full UPnP kan du åpne porter til alle maskiner. Med halv eller medium kan du bare åpne porter til din maskin. Og med none, vel det trenger vel ikke å forklares...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...