Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

vanskelig å koble i hop 2 trådløse nettverksrutere

Anbefalte innlegg

Hei, jeg og lillebroren min bruker å spille en del i lag på CS, men, når jeg spiller så bruker madammen hjemme til meg å sitte og surfe på trådløstnettverket. Noe jeg med min lille linje, merker GODT, broren min har en større linje, men jeg greier ikke å få kontakt med trådløstnettverket hans med det trådløse nettverkskortet som er i laptoppen. Er under 50 meter immelom husene våre, så jeg tenkte at siden nettverksrouterne har sterkere signal enn det på laptoppen, så, blir det mulig å bruke min router som en reapeater? (koble den i hop med hans nett, så jeg kan få snylte av hans nett når madammen skal surfe med laptoppen og jeg skal spille på den andre pc'n `??)

Er møkklei av å ha nervehøy ping for hver gang madammen skal laste en side.. :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er litt usikker på om det går ann å bruke ruteren din som repeater for et annet nett i tillegg til det ene nettverket som du bruker den til. Men jeg tror det skulle fungere.

Hvis du skal få til dette så mye du aktivere noe som heter wds på begge ruterene. Gjør dette:

1) Gå inn på konfigurasjonssidene til ruterene og se om du finner noe som heter wds. Finner du dette så hopp over neste skritt.

2) Hvis du ikke finner noen WDS på ruteren(e) så holder det ofte og laste ned nyeste firmware fra ruterprodusentens hejmmeside. Hvis du fortsatt ikke får noe WDS så ville jeg tatt kontakt med produsenten for å høre hva du må gjøre. I siste tilfelle; kjøp en ny, moderne ruter med WDS.

3) Inne på konfigurassjonsidene til den ene ruteren så merker du av for å aktivere WDS/Repeating. Deretter taster du inn mac adressen til den andre ruteren.

Gjør det samme med ruter nr.2.

Nå burde det fungere som det skal.

Håper du får dette til.

Endret av White Fox
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...