flydman Skrevet 4. august 2002 Del Skrevet 4. august 2002 Er det noen her som har fått fatt i en xp 2200, (i følge leverandører på nettet skulle den være ventet i butikkhyllene 31.07.02 )hvor varm blir den?, har akkurat bestilt en volcano 9+ CPU kjøler håper at denne gjør jobben uten for mye støy. :smile: Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 4. august 2002 Del Skrevet 4. august 2002 Kunne aldri tenkt meg å kjøpe en så dyr cpu... Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 4. august 2002 Del Skrevet 4. august 2002 Quote: Den 2002-08-04 18:36, mad_arab skrev:Kunne aldri tenkt meg å kjøpe en så dyr cpu... So? Det er ikke det han spør om. Volcano 9+ har jeg hørt er en meget bra kjøler, så den gjør nok jobben skulle jeg tro. Støynivået har jeg også hørt er bra, dvs. at den ikke støyer så mye, ivertfall ikke på lavere hastigheter. På varme dager vil den muligens støye litt mer hvis den stiller seg etter hvor varm CPU'en er. Lenke til kommentar
flydman Skrevet 4. august 2002 Forfatter Del Skrevet 4. august 2002 Jeg er til dels enig at den er dyr men det er lenge mellom hver gang jeg opgraderer CPU evt HK. Lenke til kommentar
Templar Skrevet 4. august 2002 Del Skrevet 4. august 2002 HerreGUD arab.. du er 100% FUCKTARD.. hann spørte ikke om det og vi her på forumene som har fullgjørt gymnas og mer er IKKE interesert i at vite at du vil ikke spare lømmepengene dine for en AthlonXP2200+. Til spørsmålet nu. Jeg har en AthlonXP2200+ som jeg fikk sent fra familie i USA men jeg fikk min på samme tid som Komplett fik sine inn.. men jeg sparte nesten 700kr siden Dollaren er så svak. Min venn har mottat et stk. Athlon 2200+ fra Komplett så bare bestill der. Volcano9 vil kjøle den meget bra. Volcano7 og opp er faktist utrolig bra kjølere men ikke så populere hos "guruer".. sikkert ukult at ha TT i øyeblikket. Sjekk http://www.dansdata.com for cooler roundup. Jeg har Volcano7+ og den kjøler Athlonen bra. Men Athlon2200+ trenger kraftig kjøler og en lydløs kjøler kan man nesten sette til siden. Hadde en Zalman 3100+ for og den lå på smerte grensen etter oppgradering fra 1800+ (hadde 2100+ i en uke). Veldig skuffet siden Zalmanen var lydløs. Håper dette hjelper... PS. når du bruker Volcano9 legg inn et feedback. Jeg hadde mest lyst til denne kjøleren men den var ikke komt noen steder da jeg trengte en kjøler. Hilsen, Lenke til kommentar
aksjonist Skrevet 4. august 2002 Del Skrevet 4. august 2002 Som du ser her; http://www.tomshardware.com/cpu/02q2/02061...ughbred-05.html så er ikke denne Thoroughbred-prossesoren noe varmere enn tidligere Palomini-modeller grunnet sin 0.13 teknologi, og skulle derfor heller ikke trenge noe mere kjøling. Faktisk er XP1900 Palomini varmere enn denne. Lenke til kommentar
flydman Skrevet 4. august 2002 Forfatter Del Skrevet 4. august 2002 Takk for svaret Templar jeg skal komme med en tilbakemelding om temperaturer på CPUèn / volcano 9+ kombinasjonen når CPUèn kommer i posten (har bestilt den hos DIUS)da de var en av de første som la disse ut for salg. Har du forresten noen målinger på den kombinasjonen du har Volcano7 /XP2200 Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 5. august 2002 Del Skrevet 5. august 2002 Quote: Den 2002-08-04 22:00, Templar skrev:HerreGUD arab.. du er 100% FUCKTARD.. hann spørte ikke om det og vi her på forumene som har fullgjørt gymnas og mer er IKKE interesert i at vite at du vil ikke spare lømmepengene dine for en AthlonXP2200+.Til spørsmålet nu.Jeg har en AthlonXP2200+ som jeg fikk sent fra familie i USA men jeg fikk min på samme tid som Komplett fik sine inn.. men jeg sparte nesten 700kr siden Dollaren er så svak. Når skal du slutte med personlige angrep? Jeg synes det er meget drøyt å snakke sånn til medmennesker, enten det er i personlig samtale eller på et forum på internett. Min uttalelse kunne kanskje høres krass ut, men jeg kritiserte ikke hans valg nettopp fordi han ikke hadde gjort det ennå. Altså kunne det jeg sa være nyttig å tenke over. Jeg kunne skrevet mye mer, om det, men jeg tror han skjønte hva jeg mente utifra den ene setningen. Derfor skjønner jeg ikke hvorfor jeg er "FUCKTARD" fordi jeg opplyser vedkommende om at prosessoren er uforholdsmessig dyr i forhold til hva den yter. Bare det faktum at du selv kjøpte den fra utlandet sier jo endel om prisen her i Norge. At du merker ytelsesforskjellen fra en xp2000+ er også tvilsomt, så prisen kan på ingen måte rettferdiggjøres. Nå kunne jeg også opplyst han om at det finnes tilsvarende intel prosessor (2ghz nw) til 1795,- som er en langt hyggeligere pris, spesielt med tanke på overklokkingsmulighetene. Dette valgte jeg derimot IKKE å gjøre, fordi folk som deg ville hoppet på meg med en gang med beskyldninger om at jeg hatet AMD eller noe liknende... Så jeg valgte å kun si _en_ ting, nemlig at den omtalte CPU'en er dyr. For dyr til at den kan kalles et godt kjøp etter min mening. Det får være grenser for hva jeg skal være nødt til å høre av angrep på meg selv, på grunn av en så enkel og utvetydig setning som den ovennevnte. Hvis du eller andre ikke tåler at jeg forteller ting av denne typen, så får dere heller skyte meg. For jeg aner ikke hva som skal til for at du blir fornøyd... Lenke til kommentar
knutivarr Skrevet 5. august 2002 Del Skrevet 5. august 2002 mad_arab, poenget er at dersom du ikke svarer på det opprinnelige spørsmålet, så er det også helt unødvendig å komme med bemerkninger om valg av CPU som andre foretar. Denne tråden handler heller ikke om ytelse/pris. Da hadde nok vedkommende som startet tråden spurt om akkurat det. Dersom du ikke sitter inne med kunnskap om kjøling til denne prosessoren, så er det da like greit å la være å svare? For andre kunne det derimot være nyttig lesestoff. Irriterende at noen må spore av med bemerkninger som overhodet ikke passer inn. Vel nå har jeg også sporet nok av. Måtte bare lufte litt meninger siden avsporinger i tråder eksisterer i alt for stor grad her på forumet. Ellers er jeg blid! :smile: Lenke til kommentar
Templar Skrevet 5. august 2002 Del Skrevet 5. august 2002 Arab.. jeg tror du er at poste på feil forum.. Hilsen, Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 5. august 2002 Del Skrevet 5. august 2002 knutivarr: Takk for saklig kritikk uten personlige fornærmelser! :smile: Jeg ser poenget ditt, og som jeg sa så kan jeg forstå at min kommentar kunne virke krass. Dette beklager jeg for de som måtte synes det var irriterende lesning, og jeg skal ta dette til etteretning. Dog var jeg ikke forberedt på det voldsomme angrepet fra Templar, og jeg følte at det bare ikke kunne få stå uimotsagt. Nå håper jeg alle har sagt det som skal sies, så kan vi fortsette å diskutere det opprinnelige temaet... Lenke til kommentar
Templar Skrevet 5. august 2002 Del Skrevet 5. august 2002 Hey Flydman.. Her har du mine temperatur tall. Disse er tatt i sommer varmen. Vi (jeg og min kone) leier leilighet som delvis er i taket av huset og solen skiner der hele dagen og varmer oss litt for miget opp så temperaturen her inne ligger runt 35 grader. Faller litt ned om kvelden men ligger fremdeles runt 30+c desverre. Jeg vil derfor tro at vi kan regne med at se litt temp fall på CPUen etter at sommer varmen er over. AthlonXP 2200+ Epox 8K3A+ som bruker internal Diode og thermistor. LianLi 65USB case. Volcano7+ 70mm vifte på laveste settings (3600rpm) Thermistor Idle: 46c Load: 51c Internal Diode Idle: 70c Load: 75c Volcano7(80mm vifte) med fast 3300RPM (40CFM) Thermistor Idle: 51c Load: 55c Internal Diode Idle: 75c Load: 79c Disse temp tall er grei nok men jeg vil tro at når temperaturen faller ute og vi har ca. 20c her inne vil jeg se fall i CPU temp. Vi er akkurat nu extreme forhold men alt er stabilt som fjell. SETI@home hele tiden. Som jeg sa for da hadde jeg mest lyst til Volcano9 men Volcano7+ er grei nok og faktist V7 også. Vennlig hilsen, Lenke til kommentar
flydman Skrevet 6. august 2002 Forfatter Del Skrevet 6. august 2002 Til mad_arab Når det gjelder valg om prosessor så er den gjort på det grunlag av at det er det meste mitt HK støtter som jeg med et Ati 8500 kan utnytte til fulle (spesielt i spill) Intel sine hyggelige priser er derfor ikke aktuelle før evt opgradering av HK. Til templar sier jeg takk for temp målingene og regner med at når det går såpass greit hos deg (lave temperaturer)og med 3300 rpm så er støyen kanskje heller ikke overveldende ++ vil det sannsynligvis også gå greit her. Hjertlig takk :smile: Lenke til kommentar
flydman Skrevet 23. august 2002 Forfatter Del Skrevet 23. august 2002 Vel pcèn er oppe og går med Epox 8K3A+ og AMD XP2200 og Volcano 9 synes jeg får tildels høye temperaturer på målepunktet under prosessor (har lagt på en liten dasj med Artiv Silver for å sikre bedre overføring) Idle viser temperaturen 50-53 graderC Under full load viser temperaturen 57-60 graderC Viftehastigheten er da på 4500 rpm 3Dmark scoren har gått opp fra 8800 (Ati Radeon 8500 T-Bird 1400 Abit KR7AR) til 9289 Ati Radeon 8500 Xp T-Bred 2200 Epox 8K3A+) Bruker samme minne (PC2100 orginal cas 2) og alt som standard i bios. Ati kortet er heller ikke overklokket. Lenke til kommentar
Torsteinen Skrevet 23. august 2002 Del Skrevet 23. august 2002 by the way: jeg selger en volcano 7+ om dagen... gi meg et bud via en privat melding anyone hvis du er interessert Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå