Zirkey Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 Jeg lurer på om noen vet hvordan jeg får Adressetype: DHCP Nå har jeg "automatisk privat adresse" og jeg kommer meg ikke på nett med den andre maskina mi. (skriver nå fra laptopen som jeg kjører trådløst uten problemer) Jeg har en topcom trådløs router sammen med modemet, som står en meter unna maskina mi. (Har også topcom trådløst kort i maskina) Jeg kan velge mellom å kjøre trådløst eller med kabel på den stasjonære og har valgt kabel. Jeg har også prøvd trådløst men det funker heller ikke pga at jeg ikke har DHCP, tror jeg Derfor må jeg få forrandra på, fra -> automatisk privat adresse til -> DHCP Jeg er ganske blank på dette området, så håper noen kan hjelpe meg, selv om det kanskje var litt vanskelig forklart. Takker på forhånd Lenke til kommentar
Elgvenn2 Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 Her kan du lese litt om hvordan du setter maskinen din til å motta ip automatisk. Dersom den fortsatt ikke kommer på, har du et problem på maskinen din. Da kan du f.eks. forsøke å sette opp ip, gw og dns manueld. Hva de skal være kan du trolig lese deg til i manualen for topcom routeren din! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå