Deskjet Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 Jeg hadde problemer med videoredigering. Se denne posten: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=439568&st=20 Jeg tenkte å sjekke om alle kablene stod riktig, eller om de hadde glidd ut av stilling. Jeg sjekket ledningene, og tok den ene ut. Dum som jeg var glemte jeg å slå av strømmen.... I det jeg satt inn den ene ledningen (1394) slo maskinen seg av. Jeg slo den på igjen, og alt virket greit. Men nå fant ikke datamaskinen videokameraet. Det var som om det ikke var noen firewire i pc'en, selv om den var der. Fikk fatt i et pci-kort og satt det inn. Datamaskinen fant dette, og det kom opp melding om "ny maskinvare funnet". Men når jeg slår på videokameraet, finner ikke maskinen dette. Det skjer ingenting. Har det skjedd en kortslutning i hovedkortet eller hva? Alt annet fungerer som før på pc'en, bare ikke firewire. Så nå lurer jeg på om jeg må sende inn datamaskinen til reprasjon eller kjøpe meg et nytt hovedkort for å få dette til å fungere. Noen som har peiling?? Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 FireWire tillater vel Hot-plug, så det skal ikke være noe problem å koble fra FireWire utstyr med maskinen på. Prøvd med noe annet utstyr enn videokameraet..? Lenke til kommentar
Chrichton Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 Finner du firewire under enhetsbehandling? Er det noe X eller ? på den? Lenke til kommentar
Deskjet Skrevet 6. august 2005 Forfatter Del Skrevet 6. august 2005 Jeg nappet ut en ledning fra hovedkortet, ikke firewire-kabelen som du stikker i bak på maskien. Ja, jeg finner firewire under enhetsbehandling. Der står det at enheten funker som den skal. Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 Teste noe annet som går på firewire? Lenke til kommentar
Deskjet Skrevet 6. august 2005 Forfatter Del Skrevet 6. august 2005 Tror ikke jeg har noe.. Har et digitalt fotoapparat, men det har jeg ikke for hånden akkurat nå... Lenke til kommentar
Freeky2k Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 Jeg nappet ut en ledning fra hovedkortet, ikke firewire-kabelen som du stikker i bak på maskien. Hvilken ledning da? Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 Jeg nappet ut en ledning fra hovedkortet, ikke firewire-kabelen som du stikker i bak på maskien. Hvilken ledning da? Antakeligvis har han et kort (elns) med firewire som han kobler på hovedkortet. Lenke til kommentar
Deskjet Skrevet 8. august 2005 Forfatter Del Skrevet 8. august 2005 Stemmer at jeg har et kort med to utganger, en 4pins og en 6 pins. Det går to ledninger herifra til hovedkortet, var en av disse jeg nappet ut for å stappe det litt bedre inn... Anyway, fikk lånt meg et annet videokamera etter litt om og men, og da fant windows dette kameraet.... Mao, det er videokameraet mitt det er noe galt med. Det går tydeligvis ikke signaler utifra firewire-koblingen på kameraet. Takk til de som prøvde å hjelpe, var ikke maskinen det var noe galt med Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå