FpsStu Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 Lurer på når det er passende for noen å flytte ut? Er selv 18år, og lurer på om det begynner å bli litt i det tynneste laget å bo hjemme... Når syntes dere det er passende å flytte ut? livsfase? (studie, jobb, giftemål) eller alder? FYI, jeg bor i Oslo, der det faktisk er vanlig for folk ned i min alder for å flytte ut... Til dere som har flytta ut: Hvorfor flytta du ut, og i hvilken alder? Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 Bor fortsatt hjemme, og kommer til å gjøre det til rett etter jeg fyller 19 (er 18 nå). Da bærer det i militæret med denne pjokken. Syns det egentlig er greit, foreldre kan være masete og distré, men du og du hvor mye penger man sparer For å besvare spørsmålet syns jeg vel det er passende å flytte ut pga. studie og jobb ol., de fleste gifter seg vel kanskje litt senere enn den alderen. Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 Situasjonen forteller selv om det passer å flytte ut. Jeg kommer til å bo hjemme til jeg begynner å studere, militæret vil ha meg, eller andre uforutsette ting dukker opp og det passer seg å flytte ut. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 Flyttet ut bare 2 uker siden. Pga studier i Bergen. Er 19. Mitt råd: The sooner the better Lenke til kommentar
Luchy Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 mange flytter ut i 17 - 20 års alderen. er 15 sjøl så skal ikke ut enda Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 Menig Blib bes henvende seg i bergens-tråden, umiddelbart. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 Menig Blib bes henvende seg i bergens-tråden, umiddelbart. Poff! Lastet opp en liten profil i på bergen.lagring.net Lenke til kommentar
Eplejus Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 Er 22 år og flytter ut nå 1. Desember, da står nye leiligheten min klar Valgte å bli boende "hjemme" et par år ekstra så jeg kunne få bygd opp litt kapital til å kunne kjøpe min egen leilighet, å leie er bortkastede penger spør du meg. Lenke til kommentar
FpsStu Skrevet 6. august 2005 Forfatter Del Skrevet 6. august 2005 Valgte å bli boende "hjemme" et par år ekstra så jeg kunne få bygd opp litt kapital til å kunne kjøpe min egen leilighet, å leie er bortkastede penger spør du meg. Ja, helt enig. Vil kjøpe leilighet, helst ny, og derfor lurer jeg på om jeg skal bo hjemme og spare opp litt ekstra, så jeg kan trekke fra et par hundre, kanskje tusen fra lånet i mnd i 20-30 år... er som å få 1000-2000kr i mnd ekstra i lønn i 20år... er noe å tenke på, det! Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 Flyttet ut da jeg var 20. Absolutt digg å ha sitt eget sted, men det er absolutt ikke digg å betale 4-5000kr per måned for ting man har tatt for gitt hele livet. Lenke til kommentar
FpsStu Skrevet 6. august 2005 Forfatter Del Skrevet 6. august 2005 (endret) Flyttet ut da jeg var 20. Absolutt digg å ha sitt eget sted, men det er absolutt ikke digg å betale 4-5000kr per måned for ting man har tatt for gitt hele livet. Sant, men når leiligheten egentlig koster 1.500.000kr, og du betaler 300.000, så må du forvente å lide en liten stund Endret 6. august 2005 av King_mephisto Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 Jeg synes ikke det haster med å flytte ut, og dersom det passer med studiene kan man bo hjemme litt ekstra. Det kommer litt an på hvordan huset deres er også da, dumt om man aldri kan ha med venner hjem etter 23 fordi mor og far skal sove i soverommet rett ved ditt rom. Jeg er 18, blir 19 om 1 måned, og skal flytte ut nå grunnet studier i Trondheim. Lenke til kommentar
ViPeR Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 flytta ut når jeg var 17. Ble så lei alt maset her hjemme ^^ Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 Flytta ut når jeg var.. 16-17.. ca.. Da flytta jeg til Dokka for å studere, så året etter flytta jeg til dama.. og nå har jeg flytta til Oslo med dama.. blitt litt flytting, ja.. Men så deilig det er Lenke til kommentar
allyse Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 Flytta ved 18-årsalderen (husker ikke helt når) for å jobbe i oslo. Bor her enda og trives med tilværelsen av å bo for meg selv. Det er liksom en milepæl for livet det også. Har grei økonomi, har en relativt stabil jobb med mulighet for forfremmelse og har en ok leilighet. Livet kan nesten ikke bli bedre Når det er sagt så vil jeg ikke anbefale folk å flytte ut bare fordi "alle andre gjør det" Huske mange flytter ut for å studere, og en god del flytter hjem igjen etter det. På den andre siden var å flytte hjemmeifra det beste jeg har gjort (bestemte meg over en helg jeg skulle flytte så det gikk 3-4 dager fra jeg tenkte tanken, skaffa leilighet og flytta Lenke til kommentar
Ligaya Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 Flytta ut når jeg var 22, p.g.a studier. Kjenner mange som flyttet ut da de var 17-18-19 år gamle, men også noen som fortsatt bor hjemme i en alder av 24-25 år. Er nok veldig individuelt når folk flytter ut, dessuten har vel også livssituasjonen mye å si ..(jobb, studier, kjæreste o.s.v) Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 Jeg var 19 eller 20 da jeg flyttet ut, men jeg hadde det egentlig ganske fint med rom med egen inngang i kjelleren. Nå har jeg akkurat flyttet hjem på gutterommet igjen, så blir det noen mnd her mens jeg bygger ny leilighet. Lenke til kommentar
sim Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 (endret) Blir 20 i år. Nettopp flytta til Trondheim. Edit: Vet jo faen ikke hvor gammel jeg er :S Endret 6. august 2005 av sim Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 Selv flyttet jeg ut når jeg var 17-18 tror jeg. Siste året på videregående i alle fall. En x-kompis av meg flyttet ikke ut før han var 24. Noe som definitivt er i seneste laget. Men så skal det også nevnes at fyren aldri har stått helt på egne ben heller da. Han kjører fortsatt rundt i mammas bil og hevder den er hans også. Tullefyr... Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 Jeg har planer om å flytte ut om ca. 2 år, da er jeg 19 år; har jobba som ekstrahjelp noen år og har jobbet et helt år som lærling; altså litt penger til å kjøpe en leilighet for. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå