Kim T Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 (endret) Hei Dere! I ett ledd i å lære seg PHP script har jeg bestemt meg for å forsøke å lage ett nytt design på min "klan" sin hjemmeside. Men før jeg gjorde noe som helst, sitter jeg å tenker på om det er mulig å lage en hover effekt på menyen. Hover effekten skal være noe lignende som det Palmekraft har på sin meny. Spørsmålet mitt er det mulig? Siden 3 av knappene går inn i hverandre på en måte. Eventuelt vet dere om noen sider som har gjort noe lignende? Slik at jeg kan se det? Her er iallefall link til bildet av det foreløpige desginet av siden: Requiem Clan's nye design? Edit: Linken til den foreløpige siden: Requiem Clan! Med vennlig hilsen: Kimthoma Endret 10. august 2005 av kimthoma Lenke til kommentar
Kim T Skrevet 6. august 2005 Forfatter Del Skrevet 6. august 2005 Skal det mr.henka Lenke til kommentar
Decline Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 For min del virket den veldig 1995. Og du mangler en logo, du har bare "Welcome" osv. Du bør ha noe som presenterer navnet og klanen bedre med en gang. Men det var hoveren du egentlig lurte på? Skal resultatet vises i headeren eller hva? Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 Synes det var en kreativ og fin meny iallfall. Det store problemet ditt er at knappene ikke kan defineres som firkanter. Vi må uansett ha et element som fungerer som utløser, og det kan i utgangspunktet bare formes som en firkant, iallfall med vanlig HTML. Mulig det går an å gjøre noe mer med dette i andre versjoner av HTML, men dette har andre mye mer peiling enn meg på. Det går også an å lage mange firkanter som tilsammen utgjør formen av en knapp. Ingen av metodene er egentlig å anbefale, etter min smak. Den første blander utseende og innhold, og den siste gjør det samme samtidig som den lager uhorvelig mye kode. Om det ikke finnes noe javascriptløsning, har du også flash som et alternativ, men dette burde også unngås sålangt det er mulig. Det er derfor med et sørgelig tonefall jeg må si at jeg ikke tror det finnes noen fullgod løsning. Lenke til kommentar
Kim T Skrevet 6. august 2005 Forfatter Del Skrevet 6. august 2005 For min del virket den veldig 1995. Og du mangler en logo, du har bare "Welcome" osv. Du bør ha noe som presenterer navnet og klanen bedre med en gang. Men det var hoveren du egentlig lurte på? Skal resultatet vises i headeren eller hva? Grafikken på siden skal ikke være slik den er pr.dags dato. Jeg bare la til noe slikt at det skulle se pent og oversiktlig ut. Ser så dumt ut å bare presentere firkanter og "bokser" synes jeg. Decline: Jeg skal lage en logo for klanen som skal plasseres øverst over "hovedmenyen" om jeg kan kalle det for det. Jeg ville at hovereffekten skal vises på "hovedmenyen" når du har "mouseover" slik som i menyen hos palmekraft. Mikka: Var akkurat dette jeg var redd for. Men jeg tror kanskje jeg skal klare det med litt finurlig grafikk løsninger. Jeg bare lurte på om det noen som hadde et forslag på hvordan det kan gjøres og eventuelt et sted hvor det er gjort. Lenke til kommentar
Mads-b Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 Imagemapping? Søk på google Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 (endret) Imagemapping? Søk på google HTML-imagemapping er fysjom (blanding av utseende og design), og CSS-imagemapping har jeg nevnt. I dette tilfellet er CSS-imagemapping også nesten like ille. Endret 6. august 2005 av Mikka Lenke til kommentar
Kim T Skrevet 6. august 2005 Forfatter Del Skrevet 6. august 2005 Lurer på om jeg rett å slett skal gjøre om litt på designet slik at firkanter blir mulig. Det er vel det letteste i dette tilfellet. Lenke til kommentar
Sono Juventino Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 Evt. lage firkanter der skriften i menyen ligger? Da blir ikke det grafiske ødelagt. Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 Evt. lage firkanter der skriften i menyen ligger? Da blir ikke det grafiske ødelagt. Det er helt klart en mulighet. Ved hjelp av transparente PNG-filer, kan du la hoveren dekke hele knappen selv om firkanten bare dekker deler. Lenke til kommentar
Kim T Skrevet 6. august 2005 Forfatter Del Skrevet 6. august 2005 Vil ikke det se rart ut? Hvor da vil jo ikke hovereffekten tre ikraft før man holder musen over den lille firkanten? Lenke til kommentar
Sono Juventino Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 (endret) *Glem det* Endret 6. august 2005 av ett Lenke til kommentar
Kim T Skrevet 6. august 2005 Forfatter Del Skrevet 6. august 2005 (endret) Gjorde litt om på menyen: Synes dere det gjorde designet værre eller går det greit? Her er iallefall link til den nye redigerte siden: Requiem Clan's nye design (redigert)? Med vennlig hilsen: kimthoma Endret 6. august 2005 av kimthoma Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 Det går greit, og det gjør menyen mye lettere å lage Lenke til kommentar
Decline Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 Men litt lite originalt. Om du nå skal ha designet slik ville jeg heller ha erstattet menyen i toppen med en slik ny meny du har laget, bare horisontal. Og bruk den der lyse bakgrunnen, men kanskje fyll en boks grønt under eller noe sånt på rollover. Og istedetfor "Welcome to..." og "News", ville jeg heller skrevet det manuelt inn i innholdsfeltet, venstrestilt, kanskje 18px Verdana skrift, et par mellomrom og så resten av innholdet Likte ikke helt den "Requiem Clan 06.10.2004" skriften, passet ikke inn. Om du absolutt skal skrive noe der, skriv det i normal, liten skrift. Lenke til kommentar
Kim T Skrevet 7. august 2005 Forfatter Del Skrevet 7. august 2005 (endret) Skal se på det Decline....... Skal snart begynne å klippe opp bildet og begynne med kodingen. Ett lite spørsmål: Skriver dere hele HTML kodingen og CSS først før dere implementerer PHP scriptet? Endret 7. august 2005 av kimthoma Lenke til kommentar
Decline Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 Jeg bruker å gjøre det slik: 1. Croppe/klippe ut i photoshop 2. Sette inn ALT i HTML og CSS. 3. Markerer og cutter vekk f.eks hele menyen, og setter den inn i en php fil, slik at den kan forandres senere, og gjemme knapper for brukere osv. Include der innholdet skal være, og dermed linke menyen mot dette. Hvordan php script forresten? Lenke til kommentar
Kim T Skrevet 7. august 2005 Forfatter Del Skrevet 7. august 2005 (endret) Skal bare være ett nyhetscript i tillegg til ett script som skal omhanlde antall medlemmer. Edit: Det er forholdhvis forumet som er det store teamet i klanen. Det er det som er det viktigste. Selveste siden skal bare være enkel og pen å se på. Endret 7. august 2005 av kimthoma Lenke til kommentar
Kim T Skrevet 10. august 2005 Forfatter Del Skrevet 10. august 2005 Jeg vil vise dere hvor langt jeg er kommet på designet på den nye siden til min klan. Tanken er at jeg skal snart integrere PHP script på siden. Her er linken til siden som er operativ: Requiem Clan! Er designet helt på "bærtur" som vi på godt norsk kaller det?. Synes personlig det ikke er så galt. Men har kanskje lyst å bruke en annen farge på h1 taggen. Er veldig mange kommentarer i kodene men det er fordi jeg vil finne frem når jeg begynner med PHP scriptingen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå