Gå til innhold

Ny AMD 64 bærbar?

Anbefalte innlegg

Hei!

Som topicen tilsier så vurderer jeg kjøp av en ny bærbar om ikke alt for lenge inn i fremtiden.

Jeg har kikket på 2 stk

Netshop har et utrolig bra "ukestilbud" på

Acer Travelmate 8103WLMi PM 750 1,83GHz

Så har vi selvsagt

Acer Ferrari 4005WLMi AMD Turion 64

Spørsmålet kan høres "litt jålete ut", men her er problemstillingen.

Jeg har lyst på en kombinasjon mellom disse to modellene. Et 64 bits system med x700 eller bedre.

Acer Travelmate 8103 kunne vært perfekt, men det er ikke 64 bits systemet jeg hadde håpet på. Den kunne gjerne vært med en 100GB harddisk også.

Acer Ferrari 4005WLMi AMD Turion 64 er nesten perfekt. Det er karbonen, flashy, lett for å få riper(har jeg hørt) og at du betaler 3-4 lapper for bare Ferrari logoen som hindrer meg.

Det jeg egentlig lurer på er om noen har litt framtidsrettet info. ang mulige modeller som blir sluppet ut i nær/fjern framtid.

En Acer Travelmate 81xx-serie som både beholder utseende men kombinere det med en lekker 64 prosessor/x700-eller bedre?

Jeg er åpen for andre forslag også. Jeg mener at når man er villig til å brenne av nærmer 20-lapper, så kan man ta seg friheten til å vente noen mnd om nødvendig.

Jeg håper noen kan gi meg noe lure innspill rundt dette.

:hmm:

Endret av Krizz80
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde uten tvil gått for Acer Ferrari 4005WLMi AMD Turion 64. Den har bedre prosessor, likt skjermkort, mer minne og større harddisk enn Acer Travelmate 8103WLMi PM 750 1,83GHz. Karbonfiber i maskinen gjør den veldig sterk, og den tåler derfor mer enn de fleste andre bærbare pcer. Jeg vil anbefale at du leser testen på DinSide Data. Det er muligheter for at det kommer en ny Ferrarimodell i løpet av året, men du får spørre Acer om de kan gi deg et svar. Jeg mener ivertfall at Acer Ferrari 4005WLMi er den beste på markedet (sett bortifra superpcene med FX-55).

Lenke til kommentar

Var ikke så dum den nei. Får jo nesten 2 stk av denne til 1 stk ferrari. Skal kikke rundt og se om jeg kan finne noen tester om den.

x700+ 64 bits, eneste mangelen på den er at jeg kan ikke lese at det er noe bluetooth på den. Er forsåvidt usikker hvor mye jeg ville brukt bluetooth funksjonen, men altids fint å ha. Har jo en 6230i mob jeg gjerne skulle synce, samt lyst til å skaffe meg en PDA i fremtiden.

Lenke til kommentar

Acer Ferrari 4005WLMi veier 2,9 Kg og har en prosessor som bruker mindre strøm, altså det blir lenger batteritid. Men hvis du heller vil ha den til 10000, så kjøp gjerne den. Du vil fornøyd med ytelsen, men kanskje ikke med støy, vekt og batteritid.

Lenke til kommentar

"ukens tilbud" på netshop er nå ihvertfall tomt. Synd men sant. Jeg har ihvertfall klart å holde på mine hovedkriterier ang AMD i mitt hode ATI i mitt hjerte.

Jeg må virkelig si at Acer Ferrari 4005WLMi AMD Turion 64 begynner å bli mer og mer intressant.

Er det noen som har erfring med denne ang. holdbarhet. Vil karbonen på lokke ripe seg opp like lett som den gamle røde modellen som var knæsj rød?

Lenke til kommentar

var i samme dilemma et par uker siden, men etter litt surfing på nett så fant jeg ut jeg ville heller ha 8104 som har samme spec som ferrarien men bare med pentium m cpu.

Har ikke angret siden, siden batteri tiden er hakket bedre .

Lenke til kommentar

Jeg har planer om å kjøpe en Acer Ferrari 4005WLMi selv. (må spare først) I begynnelsen var jeg skeptisk til maskina, men ble raskt overbevist av å lese ulike tester. Så hvis jeg får spart opp nok, og det ikke kommer en ny Ferrari-modell i mellomtiden, så blir det denne jeg vil kjøpe. Inntil jeg bestemte meg for denne modellen hadde jeg tenkt på FS Amilo A1630 (blant annet hos Komplett), men en prosessor som bruker mindre strøm og et bedre skjermkort fristet mer. (også selvsagt utseende!)

Lenke til kommentar
Og hva skal du med 64 bits prosessor når du skal kjøre 32 bits programvare ?

Jeg har lenge vært skeptisk til 64-bits systemet vs 32 bits krigen, som nå har pågått en god stund. Grunnen til at jeg vil ha et 64-bist system er egentlig ganske naturlig. Jeg har jo sett at "Vista"(litt skeptisk til enda) og 64-bits distroer til Linux kan være aktuelle.

For å sette det på spissen. 64-bits system er desverre den veien å gå i fremtiden. For å ikke dra på meg et kuleregn, så er jeg fulstendig klar over at 939 sytemet til AMD vurderes å fases ut/fases om ikke i så fjern framtid.

Jeg kan desverre ikke forsvare å brenne av nesten 20-lapper på et 32-bits snart utdatert system.

:whistle:

Lenke til kommentar

Jeg har lenge vært skeptisk til 64-bits systemet vs 32 bits krigen, som nå har pågått en god stund. Grunnen til at jeg vil ha et 64-bist system er egentlig ganske naturlig. Jeg har jo sett at "Vista"(litt skeptisk til enda) og 64-bits distroer til Linux kan være aktuelle.

For å sette det på spissen. 64-bits system er desverre den veien å gå i fremtiden. For å ikke dra på meg et kuleregn, så er jeg fulstendig klar over at 939 sytemet til AMD vurderes å fases ut/fases om ikke i så fjern framtid.

Jeg kan desverre ikke forsvare å brenne av nesten 20-lapper på et 32-bits snart utdatert system.

Etter min mening er det dumt å kjøpe et 32-bits-system i dag. Etter hvert vil M$ slutte med oppdatéringer til windows XP, og da er det ikke sikkert at det kommer flere 32-bits operativsystemer.

Lenke til kommentar

Etter min mening er det dumt å kjøpe et 32-bits-system i dag. Etter hvert vil M$ slutte med oppdatéringer til windows XP, og da er det ikke sikkert at det kommer flere 32-bits operativsystemer.

Kansje svaret er rett og slett å smøre seg med tålmodighet.

Jst let me know om dere kommer over: 64-bits,wlan,bluetooth,min. x700. Som tidligere nevnt så hadde Acer 81xx serien vært perfekt.

Btw noe underx700 er ikke et alternativ. :hmm:

Lenke til kommentar

Ny info. ang. søk etter bærbar maskin.

Jeg ringte Acer Norge i dag. De gav utrykk for at 64-bits prosessorer hos dem var forbeholdt Ferrari serien, siden den var så (spesiell). Dette var et svar jeg ikke syns hadde noen som helst form for begrunnelse.

Etter litt mer søk fant jeg denne:

Acer TravelMate 4402WLMi - Turion 64

Det viser seg at 4000-serien til Acer har 64-bits alternativer. Dette var noe Acer i Norge burde klart å innformere meg om.

Jeg har kommet frem til en konklusjon. Jeg "NEKTER" å måtte ta til takke med en overpriset Ferrari-serie "bare" fordi jeg ikke ønsker en P-M prosessor.

Testen er bare 3 dager gammel, så forhåpentligvis er situasjonen slik at 4000-serien har til gode å komme til landet.

:yes:

Endret av Krizz80
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...