Darksun Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 Hei. Jeg har en Peerless Resolution 12" jeg trenger en kasse til. Noen som vet hvor jeg kan få tak i en lukket kasse på ca 17 liter? Jeg har ikke lyst til å bygge selv. http://www.mamut.com/dynabel/subdet349.htm Takk Lenke til kommentar
kverna Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 Biltema, torsovd eller på nettet fra privatpersoner. Hørt det er mange i norge som bygger kasser for folk på bestilling. Lenke til kommentar
Darksun Skrevet 6. august 2005 Forfatter Del Skrevet 6. august 2005 Ingen av dem selger noe under 35 liter. Privatpersoner i norge er svinedyre. Over to lapper for en så liten kasse er sinnsykt. I tillegg kommer posten. Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 Ta kontakt med et snekkerverksted for kutting av plater. Eltek er sikkert behjelpelig med maler om du skulle trenge dette. Etter å ha kutta 22mm MDF i passe biter er det bare å kle disse med profilert skum, forbore med 3mm bor, klaske på gildt med polyutrethanlim, skru sammen med 4mm selvborende listeskruer, fylle kassa 50% med Acusto-Q, saueull eller annet egnet materiale, terminere med speakon plugg og voila: Kasse... Lenke til kommentar
kadett Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 Ta kontakt med et snekkerverksted for kutting av plater.Eltek er sikkert behjelpelig med maler om du skulle trenge dette. Etter å ha kutta 22mm MDF i passe biter er det bare å kle disse med profilert skum, forbore med 3mm bor, klaske på gildt med polyutrethanlim, skru sammen med 4mm selvborende listeskruer, fylle kassa 50% med Acusto-Q, saueull eller annet egnet materiale, terminere med speakon plugg og voila: Kasse... Profilert skum? Er det lurt da mener du? Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 Om en kler innsiden av kasa med profilert skum vil det være med på å bryte opp og spre lydbølgene og slik sørge for mindre resonnanser og bokslyd. Med andre ord vil en få riktigere lydgjengivelse. Bruker en dempemateriale i tillegg vil en få ytterligere forbedring, i tillegg til at en kan redusere kassevolumet og spare plass da elementet vil synes å spille i større volum enn det kassa representerer. Lenke til kommentar
kadett Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 Om en kler innsiden av kasa med profilert skum vil det være med på å bryte opp og spre lydbølgene og slik sørge for mindre resonnanser og bokslyd. Med andre ord vil en få riktigere lydgjengivelse.Bruker en dempemateriale i tillegg vil en få ytterligere forbedring, i tillegg til at en kan redusere kassevolumet og spare plass da elementet vil synes å spille i større volum enn det kassa representerer. Det går vel også ann å overdempe en kasse da Lenke til kommentar
phax Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 ikke sikker på om dette vil funke men men, ta en 10" kasse på 17,5 liter og forstørr hullet til en 12" (såfremst det er plass da) Lenke til kommentar
kadett Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 Hei.Jeg har en Peerless Resolution 12" jeg trenger en kasse til. Noen som vet hvor jeg kan få tak i en lukket kasse på ca 17 liter? Jeg har ikke lyst til å bygge selv. http://www.mamut.com/dynabel/subdet349.htm Takk Hvilken prisklasse hadde du tenkt deg da? Vet kansje om en som kan bygge en. Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 Det går vel også ann å overdempe en kasse da Jepp, klart det er mulig om en stapper inn alt en finner, men slettes ikke ved å kle veggene som beskrevet og påfyll av passende mengde dempemateriale. Resultatet ahvenger jo også av elementets egenskaper og hvordan kassa er bygd. En kasse uten noen form for demping i veggene vil ha en tendens til å avgi "bokslyd". Profilert skum er en billig og enkel måte å ungå dette på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå