Re-pro Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 Jeg har Asus EN6600GT i en shuttle SN25P Viftene i Shuttle'n er støyfrie i forhold til Asus'n som "durer og går" Er det riktig at skjermkortet skal bråke så mye? Hva kan jeg evt gjøre for å få ned viftestøyen? Jeg har nyeste drivere etc fra Asus. Lenke til kommentar
pjc Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 Har også hatt et 6600 GT av samme merke som bråkte mye. Har hørt om ulike erfaringer med disse Asus kortene, noen er stille, noen er bråkete. Vifta på mitt kort så ikke ut til å være av så veldig høy kvalitet, selve vifta satt litt løst på akselen. Jeg endte iallfall opp med å bytte til en Zalman VF 700 vifte, veldig stillegående og kjøler bedre enn original kjøleren. Mens jeg venta på at den skulle komme i posten dro jeg ut kontakten på ASUS vifteren og kjørte uten vifter noen dager. Kan ikke huske at det fulgte med programvare for viftestyring med ASUS kortet, noen produsenter har eget programvare til dette så vidt jeg vet. Lenke til kommentar
Re-pro Skrevet 7. august 2005 Forfatter Del Skrevet 7. august 2005 Takker for svar. Da må jeg ha ny vifte, Synd at de bruker så dårlig vifte på ett kort som ellers er bra. Det er forresten mulig å dempe vifta litt med Gainward ExpertTool Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå