Howard Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 ATI lanserte Crossfire-teknologien i mai, men først i september blir de faktiske produktene tilgjengelige på markedet. Les mer Lenke til kommentar
bOMS Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 Anandtech har gjort en preview med crossfire http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2477 Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 Vet noen om du kan kjøre crossfire på SLI kortene som er sluppet hittil, eller trenger du spesiell hovedkort støtte for dette? -Stigma Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 (endret) Du trenger vel spesielt chipset for å kjøre dette? SLI-kort vil ikke fungere på Crossfire og Crossfire-kort vil ikke fungere på SLI. Dette har nok produsentene tenkt på for lenge siden. De er nok 100% ukompatible Endret 6. august 2005 av lavizh Lenke til kommentar
bOMS Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 Teknisk er det vel ikke noe i veien. Spørsmålet er vel om de vil legge inn støtte i bios. ATI har vel lagt det opp slik at hvem som helst kan bygge HK med støtte for Crossfire, mens når det gjelder SLI må man ha en tillegsbrikke på hovedkortet. Dette er noe jeg mener å ha lest, og de har etter hva jeg kjønner lagt det opp slik at bl.a de intell kortene med 2stk 8x PCIe plasser skal kunne støtte Crossfire. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 Da SLI skulle komme i fjor, skulle det først komme i Juli, så i August, utsatt til September, endelig i Oktober, utsatt til November, ivertfall i Desember, og kom på lager i Januar i år. Jeg håper vi slipper denne typen venting. Lenke til kommentar
*Tronaldo* Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 Tror ikke de to teknologiene vil bli krysskompatible. September altså? Får begynne å spare da Jeg som akkurat svidde av 14k på splitter ny boks... *Tronaldo* Lenke til kommentar
Airborne Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 På tide å få høre noen nye nyheter, men syntes det var litt lenge til. Håpet på i denne måneden jeg, men tok vist feil der. Noen som vet hva prisklassen på hovedkortene blir? har tenkt på et DFI eller Gigabit hk. Lenke til kommentar
smy Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 crossfire hvodkort og r520 skal jeg ha ;D Lenke til kommentar
Coffie=JavaCode Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 ATI er jammen langt bak nvidia for tiden i midel end high end, såfall frem til Crossfire og R520 kommer ut. Så spørs det om vi ser et 7800 Ultra eller et 7900 kort som skal kjempe mot R520 XT PE. Men nvidia har jammen kommet seg fra FX tiden, det var nasty dårlige kort. Lenke til kommentar
Viewety Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 (endret) Teknisk er det vel ikke noe i veien. Spørsmålet er vel om de vil legge inn støtte i bios.ATI har vel lagt det opp slik at hvem som helst kan bygge HK med støtte for Crossfire, mens når det gjelder SLI må man ha en tillegsbrikke på hovedkortet. Dette er noe jeg mener å ha lest, og de har etter hva jeg kjønner lagt det opp slik at bl.a de intell kortene med 2stk 8x PCIe plasser skal kunne støtte Crossfire. Merkelig at man kan gjøre om NF4-Ultra kort om til NF4-Sli kort da. Endret 6. august 2005 av Zipman Lenke til kommentar
usæl-gesæl Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 hmmm litt av en Nvida "ripp off" .....men men.... Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 hmmm litt av en Nvida "ripp off" .....men men.... Det er jo bare bra de kopiere sine mer eller mindre gode ideer av hverandre. AtW Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 ATI er jammen langt bak nvidia for tiden i midel end high end Tja er de det? Det beste kortet i dag er vel 7800GTX uten tvil, men når vi så går ned et hakk så er det vel fortsatt 850 serien som leder ann av "gamlekortene" Så får vi vente på et par tester å vurdere en oppgradering Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 Vet noen om du kan kjøre crossfire på SLI kortene som er sluppet hittil, eller trenger du spesiell hovedkort støtte for dette? Foruten xpress 200 crossfire hovedkort skal Crossfire nå også fungere med Intel 955X. Det eneste kravet til crossfire skal være 2x PCIe16x kort plasser, så det er da nok bare et spørsmål om drivere for at det skal også skal fungere med Nforce4SLi. Lenke til kommentar
bOMS Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 Teknisk er det vel ikke noe i veien. Spørsmålet er vel om de vil legge inn støtte i bios.ATI har vel lagt det opp slik at hvem som helst kan bygge HK med støtte for Crossfire, mens når det gjelder SLI må man ha en tillegsbrikke på hovedkortet. Dette er noe jeg mener å ha lest, og de har etter hva jeg kjønner lagt det opp slik at bl.a de intell kortene med 2stk 8x PCIe plasser skal kunne støtte Crossfire. Merkelig at man kan gjøre om NF4-Ultra kort om til NF4-Sli kort da. Det er jo fordi de bruker samme brikkene i alle kortene sine, men kutter bort egenskaper ettersom de går nedover på prisstigen. Men det er jo vanlig over alt Lenke til kommentar
Lord_Linus Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 Blir spennendes dette her. Lurer veldig på hvordan tilgjengligheten på disse CrossFire Edtion skjermkortene kommer til å være. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 For seint for min del Nvida gutt eg no vist.. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 Vet noen om du kan kjøre crossfire på SLI kortene som er sluppet hittil, eller trenger du spesiell hovedkort støtte for dette? Foruten xpress 200 crossfire hovedkort skal Crossfire nå også fungere med Intel 955X. Det eneste kravet til crossfire skal være 2x PCIe16x kort plasser, så det er da nok bare et spørsmål om drivere for at det skal også skal fungere med Nforce4SLi. Hmmm.. jeg ville også tro det, men dette må det da være noen som vet? Jeg kan ikke blåse penger på en godt nytt hovedkort nå for så å måtte bytte det også ut dersom jeg har lyst på crossfire litt senere. I revers så blir det dumt å vente dersom jeg ikke trenger =) -Stigma Lenke til kommentar
ArneJ. Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 Crossfire virker kult det, men det blir vel sikkert djevelskt vanskelig å få tak i masterkort til å begynne med regner jeg med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå