Gå til innhold

Red red wine...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Likte bildet med vinglasset svært godt. Rent og elegant bilde. Overeksponeringen av nederste del av bilde gjorde noe ekstra med bildet. Er ikke så glad i utbrente bilder (sånn litt generelt) , men her funka det! :thumbup:

 

Nærbildet av strålen ga med ingenting. Det ble for lite å forholde meg til i bildet. :ermm: Det er ikke alltid at "less is more" :p

Lenke til kommentar
Hva slags objektiv, lukkertider o.l. brukte du her?

 

Jeg likte også dette bildet, veldig bra!

Men jeg synes også at ønsker man kritikk på ett bilde er det minste man kan gjøre, at man selv legger litt i det og oppgir dette. Åpnet det, så på egenskaper ned og ser det mangler det meste av exif infoen i fila? :hmm:

:) Per

Lenke til kommentar

Er beskåret og lagret lavoppløselig i PS, derfor ikke noe info i filene :blush: :

 

Nikon D70 m/Sigma 18-50 F/2.8 + Nikon SB-800 blitz

 

Bouncet blitzen via taket, låst blender 5.6 og lukker 1/60. Brennvidde 44mm.

TTL-måling overeksponert 2 hakk pga den hvite bakgrunnen.

 

Glasset står også på hvit kartong for å reflektere opp igjen. Brukte vel 20-30 eksponeringer (med nytt, rent glass mellom hver gang - heldigvis hadde jeg 6 av dem så det ble ikke så altfor mye tørking og skylling...) for å få et jeg var fornøyd med. Og kartongen både bak og under kunne jeg selvfølgelig bare kaste etterpå; ikke så lett å treffe glasset hver gang hvis man skal ha litt futt i hellinga :)

 

Ellers artig med tilbakemelding; har postet noen bilder tidligere som bare har blitt forbigått i stillhet, og det er jo litt kjedelig i forhold til responsen man får på steder som f.eks. Flickr.

Endret av Shimano
Lenke til kommentar
Ellers artig med tilbakemelding; har postet noen bilder tidligere som bare har blitt forbigått i stillhet, og det er jo litt kjedelig i forhold til responsen man får på steder som f.eks. Flickr.

Enig, systemet på foto.no er vesentlig bedre. Der får man også kommentarer etterhvert som man gir og kommentererandres bilder.

 

:) Per

Lenke til kommentar

Fine bilder. Jeg kan ikke finne noe negativt å si. Fikk lyst på et glass rødvin!

Kreativt påfunn som inspirerer meg også.

 

 

Enig, systemet på foto.no er vesentlig bedre. Der får man også kommentarer etterhvert som man gir og kommentererandres bilder.

Litt uenig her. Dette forumet er annerledes, og det er det jeg liker. Man går seg ikke vill i tekniske termer og avanserte teknikker her. Dette er et forum der hvem som helst kan legge ut bilder uten å skamme seg. Det kan man ikke si om foto.no.

Men at bilder blir forbigått i stillhet er kjipt.

Lenke til kommentar

Jeg likte bilde med glasset (det øverste) best :yes:. Det som er litt synd er at stettet, eller hva det heter, på glasset ikke vises. Hadde resten av glasset vært der ville bildet fått et annet inntrykk på meg, i allefall :whistle: Ellers er bildene fine i skarphet og komposisjon synes jeg :)

 

------------------------

 

Akam er mersom et alternativ for alle, proff eller amatør synes jeg. Det er bra.... Uansett ganske forskjellige nettsider, godt at det finnes gode norske nettsider for foto interesserte, det gjelder begge to :thumbup: (Akam vs. Foto.no, altså ;) )

 

 

Maverickfoto

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...