Gå til innhold

Montering av en Prosessor?

ler91

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du løfter opp den "pinnen" ved siden av prosessor sokkelen. Så tar du selve prosessoren og setter FORSIKTIG nedpå slik at "pinnene" bak den kommer nedi "hullene" i sokkelen. Så presser du "pinnen" ned igjen slik at den sitter ordentlig fast...

Oi, ble litt mye pinner her, men håper du skjønte det... :p

Må bare si at det er utrolig daut her på HW på natten. Skulle tru alle datanerdene satt oppe nå...

Lenke til kommentar

Sørg bare for at du husker å sette den hvor pilen peker, å ikke glem å ta av eventuell gammel kjøle pasta for så å ha på ny.. Men det skal ikke være mye pasta på, tynt lag.

Good luck :thumbup:

Endret av The Nomad
Lenke til kommentar

Bare legge til det at vist du skulle vere i tvil så står det oppført i manualen åssen man hiver i en CPU, mne følger du de retningslinjene nevnt over kan du umulig greie å ødelegge den.

MEN når du monterer på en CPU kjøler, forr all del ikkje bruk unødvendig kraft og vær sikker på at du setter den riktig veit og at kjøleren står beint på kjernen. Feilmontering her kan lett resultere i en 1 stk ny CPU knust, og ubrukelig :yes:

Lenke til kommentar
Off, dette er tragisk. Vi er 6 stykker her å ikke en av oss klarte å si alt det der alene.. alltid noe som ble glemt =P

Slo faktisk meg også, ihvertfall det at det var ingen som nevnte dette med å skade kjernen f.eks. jaja. Han har ihvertfall fåt svar så det holder nå da :thumbup:

Lenke til kommentar
Er forskjellen på AMD og Intel så liten at den ikkje er av relevanse når du skal få hjelp til å montere ein prosessor?

Vel no har eg aldri montert noen Intel CPU, men begge har vel heatspreader for å hindre at CPU kjernen skal bli knust lett? Husker eg var vrak da eg skulle montere min AMD xp2400+. Sku pokker ikkje mye til der før du knakk ene hjørnet på brikka :dontgetit:

Men med dagens AMD er jo dette forsåvidt betydlig redusert, men eg vil tro det er nokså litne forskjell på å montere Intel og AMD cpy, det eneste som er forskjellen kan vel vere måten man monterer kjølinga på ;)

Lenke til kommentar

Eg knuste 2 AMD-kjerner første gang eg skulle montere CPU :p

Første skulle eg ha tempmåling på, så eg la målaren oppå kjerna, og pressa kjølaren oppå der igjen. Ikkje spør korleis eg tenkte det skulle fungere. CPUen vart ganske varm kan du sei. Den andre skulle eg montere, vippa over kjølaren og der rauk nr. 2.

Lenke til kommentar

Det er egentli ike om det er intel eller amd.. saken er socketen, hvor bra kjølinga må være. Eks: varmere cpu = større vifte = større (kanshe) verre vifte fester. Men en av intel sine cpuer har ikke pinner, pinnene er innebygd på hoved kortet. Så alt etter kordan socket du er ute etter... Men en ting er sikkert, den verste cpuen jeg ahr vært borti å feste er amd athlon 939 +4000 ( grunn: boxed vifta er så fans strammmmmmmmm)

Edit: du har ikke tenkt å bare bruke progs for å sjekke varmen på cpuen ????? =/

Endret av The Nomad
Lenke til kommentar
Eg knuste 2 AMD-kjerner første gang eg skulle montere CPU :p

Første skulle eg ha tempmåling på, så eg la målaren oppå kjerna, og pressa kjølaren oppå der igjen. Ikkje spør korleis eg tenkte det skulle fungere. CPUen vart ganske varm kan du sei. Den andre skulle eg montere, vippa over kjølaren og der rauk nr. 2.

Nei å nei :no:

Da eg skulle montere min AMD 3700+ så var eg litt mindre vrak grunnet heatsprederen, men det som bekymra meg var jo selve størrelsen på kjøleren som er av denne typen ZALMAN

Og den er SVÆR :!:

Sitter på ISDN linje nå for øybelikket, var jo en opplevelse det også etter maange år, i negativ retning vel å merke :whistle:

Lenke til kommentar
Er forskjellen på AMD og Intel så liten at den ikkje er av relevanse når du skal få hjelp til å montere ein prosessor?

Prinsippet med selve cpuen er det samme,bare husk å sjekke at du setter den ned riktig, det er et merke i et av hjørnene som skal stemme overens.

Nye Intelprosessorer har dog ikke pinner (de står på hk og så har de en slags ramme du feller over cpu, er det en slik du tenker på står dette forklart i manualen til hk og i manualen til cpu.

Les den og du gjør igen feil .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...