alfern Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 Hei, Noen som vet om noen som lager moderniserte utgaver av klassiske melodier? Da tenker jeg på musikk fra Bach, Mozart, Beethoven osv. Det jeg mener med modernisert er at de har trommer, bass og slikt (om dere skjønner?) Lenke til kommentar
diversity Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 (endret) 2pm - sonata Endret 6. august 2005 av bakemesterharepus Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 (endret) The Great Kat. Apocalyptica har en tøff versjon av Edvar Grieg's Dovergrubbens Hall. (Den går under navnet Hall of the Mountain King). Den er spilt på Cello, men cellone har en litt rå metallisk feel. Samme bandet har kovret en rekke Metallica-låter. Symphony X låner litt her og der fra klassisk musikk i låtene sine, de har mange sanger som kan kalles for "suiter" i og med at de er lange og har mye inspirasjon fra klassisk musikk. Endret 6. august 2005 av TLZ Lenke til kommentar
andesam Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 (endret) Mads Eriksen - Intermission Trollhaugen (elns) Endret 6. august 2005 av andesam Lenke til kommentar
riktig Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 Mange har gjort det. Sjekk ut ELPs tolkninger av bl.a. Mussorgsky. Keith Emerson har en tangentversjon av første sats i The Planets av Holst. Yngwie Malmsteen låner en del, hvis du klarer å høre på en mann som ER en konstant gitarsolo. Lenke til kommentar
riktig Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 Ekseption Aah, de hadde jeg nesten glemt. Drittøft band! Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 Helloween - Gorgar har tatt en del fra dovregubbens hall, men det er bare noen få sekunder av sangen... Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 Jeg slenger meg på lasset og anbefaler 'Great Kat'. Albumet "Wagners War" er fantastisk. Lenke til kommentar
haarod Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 Procol Harum - A Whiter Shade of Pale Lenke til kommentar
Sondre^^ Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 the verve - bittersweet symphony Lenke til kommentar
Midnight_walker Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 Dimmu Borgir - Metal Heart (Accept Cover (Beethoven - Für Elise)) Lenke til kommentar
alfern Skrevet 8. august 2005 Forfatter Del Skrevet 8. august 2005 Har vært borte ei stund. Takk for mange svar. Skal se etter de nevnte alternativer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå