AudunSæther Skrevet 5. august 2005 Del Skrevet 5. august 2005 Hepp. Endte opp med litt problemer etter at jeg ikke har tatt apt-get update/upgrade på ei stund; The following packages have unmet dependencies: proftpd: Depends: proftpd-common (= 1.2.10-15) but 1.2.10-20 is installed Så prøver jeg meg på en apt-get -f upgrade, og får dette; (Reading database ... 7396 files and directories currently installed.) Preparing to replace proftpd 1.2.10-15 (using .../proftpd_1.2.10-20_i386.deb) ... invoke-rc.d: unknown initscript, /etc/init.d/proftpd not found. dpkg: warning - old pre-removal script returned error exit status 100 dpkg - trying script from the new package instead ... invoke-rc.d: unknown initscript, /etc/init.d/proftpd not found. dpkg: error processing /var/cache/apt/archives/proftpd_1.2.10-20_i386.deb (--unpack): subprocess new pre-removal script returned error exit status 100 Errors were encountered while processing: /var/cache/apt/archives/proftpd_1.2.10-20_i386.deb E: Sub-process /usr/bin/dpkg returned an error code (1) Det er kanskje en enkel løsning på dette, men alt av kommandoer ender opp i slike feil... Jeg er litt usikker på hva jeg burde gjøre Noen tips? Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 5. august 2005 Del Skrevet 5. august 2005 Slett alt som har med proftp å gjere elns? Så upgrade og legg inn proftp på nytt Lenke til kommentar
AudunSæther Skrevet 5. august 2005 Forfatter Del Skrevet 5. august 2005 Jeg får ikke til å slette noenting, ikke installere noenting, både med og uten -f (force). Noe er seriøst galt her... Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 dpkg -P proftpd-common ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå