Gå til innhold

TV-serier på DVD - din anbefaling

Anbefalte innlegg

Sorry for OT, men, er det noken som veit om alle futurama sesongene finnes i en og samme boks en plass? og i tilfelle, kor kan eg kjøpe den?

Du skriver ikke om du trenger R2Europa, norske undertekster, e.l.

Det har vært gitt ut 4-sesongs-bokser rundt om i verden (f.eks. her), men så vidt jeg vet er de utsolgt mer eller mindre overalt.

Uansett, hvis du ikke trenger norske undertekster tror jeg det vil være betraktelig billigere å kjøpe sesong-boksene hver for seg, siden så vidt jeg vet alle kan skaffes under mva-grensa, mens en komplett boks vil være over.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

(mini) Serier jeg har, som jeg synes er severdige, og som ingen har nevnt så langt:

Dune (miniserien)

Children of Dune

En annen serie jeg har som jeg synes er veldig bra, er "Taken", en flott sci-fi serie som foregår over fler generasjoner.

"Firefly" virker interessant, men Play.com skal ha nesten £27 for den første sesongen, så det er utelukket inntil videre (forbaskede nkr 200 grense). Jeg stoler på at de vil senke prisen etterhvert, som de gjør med mange slike produkt.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Sorry for OT, men, er det noken som veit om alle futurama sesongene finnes i en og samme boks en plass? og i tilfelle, kor kan eg kjøpe den?

Du skriver ikke om du trenger R2Europa, norske undertekster, e.l.

Det har vært gitt ut 4-sesongs-bokser rundt om i verden (f.eks. her), men så vidt jeg vet er de utsolgt mer eller mindre overalt.

Uansett, hvis du ikke trenger norske undertekster tror jeg det vil være betraktelig billigere å kjøpe sesong-boksene hver for seg, siden så vidt jeg vet alle kan skaffes under mva-grensa, mens en komplett boks vil være over.

4636706[/snapback]

På DVD-galleriet i Bergen har de en svær boks med alle sesongene i. Husker ikke om det var med eller uten undertekster, men det beviser i alle fall at det er en boks med alle sesongene i der ute et sted. :)

Lenke til kommentar

Taken er en miniserie som har litt til felles med The 4400. (Blant annet noen av skuespillerene) Den handler om at det faktisk landet Aliens i Amerika på 50-tallet. Millitæret dekket over det, men noen mennesker ble berørt. Serien følger 3-4 familier gjennom 3 generasjoner. Det er en meget godt laget serie!

Firefly De som liker stilen til Josh Wendon (Buffy/Angel) Bør absolutt sjekke ut denne serien! Det er et slags Wild-West-meets-Star-Wars. Nå går også filmen Serenity på kino, og jeg anbefaler alle å se den. Man trenger ikke å ha sett serien først! erie.

Når det gjelder humor, foretrekker jeg den britiske. Serier jeg kan anbefale er:

Black Books. Dette er 3 sesonger med mye morro. Nesten alle episodene tar plass inne i brukt-bokbutikken til Bernard Black. En irsk temperamentfull, rotete og alkoholisert mann (perfekt kombinasjon). Hans medhjelper, den litt mer uskyldige Manny og Fran som jobber i butikken 'next-door'. Mye rart skjer. Skuespillerprestasjonen er stødig og humoren ganske så svart. Ypperlig underholdning!

Spaced De som har sett Shaun of the Dead vil kjenne igjen casten i denne serien. Hvis du ser på deg selv som litt 'nerd' -dvs. vet mye om filmer og tegneserier er dette en serie du *ikke* må gå glipp av! Alt Simon Pegg tar i blir til gull! Anbefales!

Shameless er en av mine store favoritter. Det er en komedie men når jeg forklarer hva den handler om høres det kanskje ikke slik ut.. .

Serien (2 sesonger til nå) handler om en alkoholisert far med 5 unger. Elste datteren har tatt på seg 'foreldreansvaret'. De er fattige og bor i et mindre bra nabolag. Familen har et ganske skeivt syn på livet. Serien er sjarmerende og full av ironi og humor.

Little Britain Nrk har vist sendt denne serien nylig. Jeg har hatt den på dvd lenge. Det er to fyrer som spiller alle de forskjellige karakterene. Veldig bra stuff!

Ellers kan jeg anbefale to serier basert på bøker. De foregår begge under Napoleonskrigen:

Richard Sharpe og Horatio Hornblower

xx

Endret av Beluga
Lenke til kommentar
Noen som vet om noen plasser der du kan få sesonger av Thats 70's show eller Malcolm In the Middle på DVD, med norsk tekst?

5281757[/snapback]

Hverken That 70's Show eller Malcolm in the Middle er så vidt jeg vet gitt ut på DVD i Skandinavia, og heller ikke noe annet sted med norske undertekster.

That 70's Show kommer muligens om ikke alt for lenge.

Malcolm in the Middle er så vidt jeg vet ikke tilgjengelig annet enn Sesong 1 (R1US) noe sted i det hele tatt pga problemer med rettighetene til musikk (produksjonsselskapet betalte for/klarerte rettigheter for TV, men ikke hjemmevideo). Tror det kommer flere sesonger i USA neste år, med delvis nytt soundtrack.

Lenke til kommentar

Blitt nevnt før, men må nevnes igjen:

Oz

Alle sesongene (tror ikke 6 har kommet ut ennå, men).

Dette er verdens beste serie. Så brutal og kynisk, samtidig så hjertevarm og treffende. Penisfaktoren er kanskje litt høy, men det er vel bare en bonus for enkelte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...