jallamamba Skrevet 5. august 2005 Del Skrevet 5. august 2005 (endret) Hei Jeg har en hjemmeside som jeg bruker rammer på. Har et problem der. Når jeg søker etter siden i Google, kommer det kun en link til "main_frame" å ikke index.html, så menyen jeg har til venstre kommer ikke med. Er det noen som har en html kode som kan sjekke om en er inne i rammen og evt. tvinge siden til å vise med alle elementer? Alle elementer er index, left_frame og main_frame Jeg har fått råd om å lære meg CSS, og har insett at jeg må det, men håper alikevel å få hjelp med en HTML kode som kan fikse dette sånn i første omgang. Endret 7. august 2005 av jallamamba Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 5. august 2005 Del Skrevet 5. august 2005 Det er nok det store problemet med frames. Du får berre indeksert et par av sidene, dessverre Lenke til kommentar
jallamamba Skrevet 5. august 2005 Forfatter Del Skrevet 5. august 2005 Så da er det ingen måte å få nettleseren til å forstå at den ikke er i ramme -og da laste opp hele rammen...? Tenker på en rutine noe som dette: Rutine: "oi, denne siden er ikke i rammen, det stemmer jo ikke, la oss laste opp index.html på ny folkens" hehe Finnes ikke? Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 Det er ikke mulig, nei. Hvis du har støtte for php kan du få til noe av det samme som frames ved å bruke php-include. <?php include "left_frame.html"; include "main_frame.html"; ?> Bør funke på samme måte... Må litt styling i CSS til, men det kan du lære ved å lese på www.htmldog.com og spørre her inne Lenke til kommentar
jallamamba Skrevet 6. august 2005 Forfatter Del Skrevet 6. august 2005 Mhm, et lite utgangspunkt der ja. Skal lese litt å fundere litt Takk for forslag Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 Jeg brukte dette scriptet (som jeg fant et eller annet sted på www) inntil jeg sluttet å bruke rammer: <script> //if not in frames if (parent.frames.length==0) window.location.replace("index.html") </script> Dette skriver du da i head på left_frame og main_frame. Lenke til kommentar
jallamamba Skrevet 7. august 2005 Forfatter Del Skrevet 7. august 2005 :!: Herrrrli! Nå har jeg limt inn den koden og det funka som bare det TUSEN TAKK Mr D! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå