Gå til innhold

jente drept i vaskemaskin

Ksungam

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nå er det nå heldigvis slik at blendere ikke starter hvis lokket er på.

Glemte du et ikke? :p

Uansett trengte ikke dette å gjelde for denne typen blendere, og uansett bør man ha nok vett i skallen til å skjønne at to skarpe kniver med en høy hastighet kan skape store kutt og det som verre er... :roll:

Ja når man er så dum så fortjener du ikke erstatning

Lenke til kommentar
Nå er det nå heldigvis slik at blendere ikke starter hvis lokket er på.

Glemte du et ikke? :p

Uansett trengte ikke dette å gjelde for denne typen blendere, og uansett bør man ha nok vett i skallen til å skjønne at to skarpe kniver med en høy hastighet kan skape store kutt og det som verre er... :roll:

Ja, glemte et ikke. En sånn sikkerhetsforanstaltning synes jeg man bør ha krav på et produkt har.

Lenke til kommentar

Synnes denne tråden er grusom jeg :

*Totalt mangel på empati her : Man gir f i at en liten jente har død på en grusom måte , man gir blaffen i hvordan moren eller stebroren føler det.

*Man har allerede stevnet moren som en utspekulert og grisk person som ønsker å berike seg på sin datters død.

*Stebroren er allerede skyldig i drap selv om det enda ikke har vært en rettsak, hva har skjedd med uskyldig inntil motsatte er bevist?

Hvor vanskelig er det å få til en nødløsning som kan stoppe vaskemaskinen og få den opp fort som faen? Hvor sannsynlig er det at noen bøllefrø skal gå rundt og stoppe vaskemaskinene mens det sannsynligvis er masse folk i vaskehallen?

Det må heller bli gjort forandringer slik at dette ikke kan skje flere ganger, enten ved å sørge for at det ikke kan vaskes noe over 10Kg eller at det finnes lett tilgjengelige stopp knapper.

Edit : PS det er ikke snakk om å være dum her, det er snakk om en veldig uheldig ulykke som sannsynligvis skjedde under barnelek....

Endret av Malvado
Lenke til kommentar
Ja, glemte et ikke. En sånn sikkerhetsforanstaltning synes jeg man bør ha krav på et produkt har.

Ja, for all del, produktet bør være sikkert, men at man skal få mange hundre tusen i erstatning for at man er så dum, synes jeg er å gå litt over grensen. Det ville være det samme som om jeg hadde gått igjennom en åpen port på en annen persons eiendom, skadet meg, og saksøkt vedkommende for manglende advarsel eller sikkerhet.

Jeg mener, er det strengt tatt nødvendig at det er advarsler om at strykejern kan bli varme på strykejernene? Hvis man først kjøper et strykejern vet man vel hva det er til?

Lenke til kommentar

Det finnes kald-strykejern.

I USA har man ikke noe forbrukerombud som krever sikkerhet. Derfor må man via private søksmål kreve den sikkerheten man ønsker. Retten avjgør. Ganske kjekk sak. Erstatningen skal også være en slags bot, som i stedet for å gå i statskassen, som den ville gjort i Norge, går den til skadelidene.

Lenke til kommentar

*Totalt mangel på empati her : Man gir f i at en liten jente har død på en grusom måte , man gir blaffen i hvordan moren eller stebroren føler det.

*Man har allerede stevnet moren som en utspekulert og grisk person som ønsker å berike seg på sin datters død.

*Stebroren er allerede skyldig i drap selv om det enda ikke har vært en rettsak, hva har skjedd med uskyldig inntil motsatte er bevist?

prøvd og sagt det før, enda et bevis på at du er smartere enn meg :D

men og kalle moren girsk, alle hadde gjort det samme hvis mulig heten var der, så ikke kom og lek "wonderboys" eller noe sånt :hrm:

Lenke til kommentar

prøvd og sagt det før, enda et bevis på at du er smartere enn meg :D

men og kalle moren girsk, alle hadde gjort det samme hvis mulig heten var der, så ikke kom og lek "wonderboys" eller noe sånt :hrm:

Feil, du hadde kanskje gjort det, men det betyr ikke at det samme gjelder for alle andre.

Lenke til kommentar

Ja, kom igjen! La oss flytte til USA, kjøpe en rar, tung tingest, dytte den utfor et fjell og ned i hodet på en slektning og deretter saksøke firmaet fordi det ikke sto at den kunne skade noen hvis den traff noen i hodet. Woohoo, vi blir rike! :roll:

Lenke til kommentar
men og kalle moren girsk, alle hadde gjort det samme hvis mulig heten var der, så ikke kom og lek "wonderboys" eller noe sånt  :hrm:

Ja, kom igjen! La oss flytte til USA, kjøpe en rar, tung tingest, dytte den utfor et fjell og ned i hodet på en slektning og deretter saksøke firmaet fordi det ikke sto at den kunne skade noen hvis den traff noen i hodet. Woohoo, vi blir rike! :roll:

hadde faktsik funket i et land som USA.

Lenke til kommentar

Når det gjelder erstatningssum så er det sånn at i USA så skal denne fungere som en avskrekker og dermed gjøre det slik at selskapene helst vil unngå å få en slikt krav mot seg.

Hvis du hadde vært moren og hadde opplevd at datteren din hadde død på en grufull måte hadde ikke du ønsket at selskapet skulle få svi? Og hvordan skader du et stort selskap? Vel med en astronomisk erstatningssum.

Lenke til kommentar
hvorfor tror du jeg er jurist? og hva er en amerikansk lisens? blir det samme som å være norsk statsborger?

Du konstaterer at man ville vunnet med overnevnte case i USA. Da spør jeg om du er jurist. Jeg antar i grunnen at du ikke er det.

Amerikansk lisens, eller bevilling om du vil... For å være advokat, må man ha bevilling/lisens, og de er forskjellig fra land til land...

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...