Gå til innhold

jente drept i vaskemaskin

Ksungam

Anbefalte innlegg

Rik og rik, moren blir deprimert og kan ikke lenger jobbe, får ikke lønn, får ikke opparbeidet seg pensjon. RIk og rik, det vil jeg ikke automatisk si.

Kan ikke arbeide mere? EVER? Enkelte kan ta sitt eget liv, og andre kommer seg over det ganske kjapt.

Men hun saksøker for 100millioner US DOLLAR? Det er vel det samme som 800millioner norske kroner!

Eller saksøker hun for samme verdi av 100mill. norske?

Men uansett... Stoppknapp SKAL det være på så og si ALT!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Rik og rik, moren blir deprimert og kan ikke lenger jobbe, får ikke lønn, får ikke opparbeidet seg pensjon. RIk og rik, det vil jeg ikke automatisk si.

Kan ikke arbeide mere? EVER? Enkelte kan ta sitt eget liv, og andre kommer seg over det ganske kjapt.

Men hun saksøker for 100millioner US DOLLAR? Det er vel det samme som 800millioner norske kroner!

Eller saksøker hun for samme verdi av 100mill. norske?

Men uansett... Stoppknapp SKAL det være på så og si ALT!

Blir vel rundt 670 millioner kroner

Lenke til kommentar

Hvorav 400 millioner vil gå til advokaten. Men hvem har sagt at retten vil tilkjenne henne 100 mill? Kanskje retten mener ti holder. Hvorav fire-fem til advokaten. Ja, hun får da noen millioner, men det er ikke mer enn fortjent. Å miste datteren sin kan umulig være koselig.

La oss nå se hva retten sier, mener nå jeg..

Lenke til kommentar
Rett og slett tragisk.

De må ha WARNING på alt utstyr som kan missbrukes og kan være farlig.

Hørt også om en dame fra USA som skulle tørke katten sin i en mikrobølgeovn og endte med at katten tok farvel og etter som jeg husket så tror jeg hun tok kontakt med mikrobølgeovn produsenten at man ikke skulle putte levende dyr i en mikrobølgeovn.

Du eksemplifiserer på en ypperlig måte ett av de store problemene med denne tråden. "Slike ting kan kun skje i USA" right? Feil..

http://www.stavangeravisen.com/art.asp?art=3232 [storbritannia]

http://web3.aftenbladet.no/lokalt/article194739.ece [Norge]

Og som ZLatzman sier så er din egen historie bare vrøvl...

Hva har det med saken å gjøre?

Ingen ble saksøkt da dette skjedde i Norge?

Uhm.. Det skrev da heller ikke den opprinnelige posteren noe om. Han/hun nevner at kvinnen kan ha vært i kontakt med mikrobølgeovn-produsenten. Når hele historien viser seg å være falsk finner jeg det lite trolig at hun har vært i kontakt med noen som helst. Grunnen til at jeg brakte opp linkene om lignende forhold i Norge/UK var at den opprinnelige posteren så ut til å være av den mening at advarsler på potensielt farlige produkt er nødvendige i USA for å hindre at "dumme amerikanere" skal finne på å misbruke de. Denne setningen spesifikt er hva jeg baserer tolkningen min utifra:

De må ha WARNING på alt utstyr som kan missbrukes og kan være farlig.

Linkene mine var ment å demonstrere at man ikke nødvendigvis er nødt til å være Amerikaner for å være lettere hjernedød.. ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

hvorfor ikke man har like store erstatningsaker i norge!!!!

jo det skal jeg fortelle

i USA bor det over 280 millioner mennesker

i Norge er det i ca 5 millioner mennesker

ser dere hvor jeg hinter til?

neivel

sier seg selv at et selskap er mye større i usa en i norge og må derfor betale myeee mer en et vaskefirma i norge må i erstatning

det vaskefirmaet det er snakk om har butikker rundt hele usa og for at dette skal svi nok og at andre skal forstå at slikt godtas ikke så må erstatningkravet være så høyt

dessuten vi har da masse erstatningsaker i norge men ikke så høye skaleringer så media gidder ikke å skrive om det

la oss si at komplett.no sender en del til pcen din slik at pcen eksploderer og du blir skada(ja jeg vet det er litt satt på spissen)

bare et krav på 100 millioner norske kroner ville tatt knekken på bedriften så erstatningskravet blir ikke beregnet utifra offeret men hvor stor bedriften er og hvor mye som skal til for at det svir

alle forstått det nå?

fint!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Vi har nettopp fått oss en svensk bil, og selv den har varsel i venstre speil. Det er ikke bare amerikanerne som setter varsler på alt...

Kanskje det er en modell som eksporteres til USA?

jo det skal jeg fortelle

Ja. Men du tar feil. I Norge er det lover som setter grenser for utbetaling av erstatningsbeløp. Derfor vil Norge, uansett hvor mange vi blir og hvor mye penger vi får, ikke komme opp på samme nivå som USA.
Lenke til kommentar

For det første: Det er snakk om 100 mill norske kroner. (NOK)

La oss si at moren er 30 år, og at siden hun blir så deprimert lever hun til hun er 85 år. Hun vinner rettsaken og mottar 100 mill hvorav 35 mill går til advokaten.

Hun sitter nå igjen med 65 millioner kroner. Med litt enkel matte ser vi nå at hun har godt over 1 million å leve for pr. år, og det kan da umulig kalles fattig? (pluss at hun har et barn mindre å fø på :evil: )

Dette er langt mere penger en hva folk flest i norge lever av pr. år, pluss at vi har dyrere ting blablabla...

Lenke til kommentar
herlighet, så dumt!

synd at jenta tok kvelden osv, men det blir alikevel for dumt å saksøke vaskemaskinprodusenten for det der.

er enig der med at å saksøke er for dumt, men moren føler hvel at hun må få noe ut av dette eller noe sånt

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE
Vi har nettopp fått oss en svensk bil, og selv den har varsel i venstre speil. Det er ikke bare amerikanerne som setter varsler på alt...

Kanskje det er en modell som eksporteres til USA?

jo det skal jeg fortelle

Ja. Men du tar feil. I Norge er det lover som setter grenser for utbetaling av erstatningsbeløp. Derfor vil Norge, uansett hvor mange vi blir og hvor mye penger vi får, ikke komme opp på samme nivå som USA.

og det har ingen sammenheng med størrelsen på landet vårt og selskapene våre?

Lenke til kommentar

Det er fordi Volvo og Saab selger utrolig masse biler til nettopp USA :thumbup:

"Objects in mirror are closer than they appear"

Lenke til kommentar

Det er fordi Volvo og Saab selger utrolig masse biler til nettopp USA :thumbup:

"Objects in mirror are closer than they appear"

Nettopp. Men tror ikke Saab 9-5 Stasjonsvogn selges så mye at det gjør noe over there. Men jeg synes det egentlig er en grei påminnelse, så man ikke gjør noe overilt. Nå vil vel riktignok sånn ryggesensor slå ut, men poenget er godt.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...