Fredrik Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 Spurte bare om du har turt å gå inn. Ikke hvordan dere får klærne dere vasket og hva dere trykker på telefonen. Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 (endret) Så du mener at folk pleier å gå inn å trykke på kanppene i et vaskeri? Det vet jeg ikke. Men det er mange som kunne funnet på å se på det som moro å ødelegge vaskingen til andre folk. Vet du det? Har du turt å gå inn på et vaskeri i statene? (No offense, jeg bare lurer) Joachim eide Fredrik. Han trenger ikke tørre det. Han kan ringe 07 jo! Endret 6. august 2005 av Bundy Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 Så du mener at folk pleier å gå inn å trykke på kanppene i et vaskeri? Det vet jeg ikke. Men det er mange som kunne funnet på å se på det som moro å ødelegge vaskingen til andre folk. Vet du det? Har du turt å gå inn på et vaskeri i statene? (No offense, jeg bare lurer) Joachim eide Fredrik. Se min forrige post. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 (endret) Jeg har aldri hatt behov for å vaske sånne steder. Men bodde på et Mariott Residence Hotell en gang i New York, der tror jeg de hadde et sånt mynt-vaskeri. Jeg gikk igjennom det en gang (man måtte gå gjennom på vei til svømmebassenget). Sånne lukkete områder med intern-telefonsaker er kjekke. 05 er dørvakten, 06 garasjen, så vidt jeg husker. Hehe.. Endret 6. august 2005 av JoachimR Lenke til kommentar
Olethros Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 Der vi bor i USA kan vi bare ringe 07, så er vaskeridamen der og henter det vi skal ha vasket. Steike. Du har virkelig ikke èn eneste formidlende personlig egenskap, har du vel? Men for å komme til saken; at mangelen på et forbrukerombud skal nødvendiggjøre en så stor utgiftspost for det offentlig finansierte rettsvesenet som latterlige søksmål er i USA er knappest en grunn til å forsvare en slik situasjon. Hvis man må ha vaskemaskiner merket med "WARNING: THIS MACHINE IS UNSUITABLE FOR WASHING CHILDRED OR PETS!" burde man ærlig talt holde seg til stamp og vaskebrett i kjelleren på HVPU-boligen hvor man hører hjemme. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 Vaskemaskinen vår står det merket på at ikke er egnet for vask av dyr, f.ex. katter og hunder. Wow... Før på mennesker... Og lag en stopp-knapp... Kjempeinvestering? kanskje ikke... Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 Men for å komme til saken; at mangelen på et forbrukerombud skal nødvendiggjøre en så stor utgiftspost for det offentlig finansierte rettsvesenet som latterlige søksmål er i USA er knappest en grunn til å forsvare en slik situasjon. Hvis man må ha vaskemaskiner merket med "WARNING: THIS MACHINE IS UNSUITABLE FOR WASHING CHILDRED OR PETS!" burde man ærlig talt holde seg til stamp og vaskebrett i kjelleren på HVPU-boligen hvor man hører hjemme. Har du dokumentasjon på at dette er en stor utgiftspost? Så vidt jeg vet pleier taperen å betale noe som heter saksomkostninger, og disse dekker en del. Synes å huske at en amerikaner som hadde vært i en del søksmål selv fortalte meg at saksomkostningene fort kunne bli store om man ikke vant saken. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 Klart, saksomkostningene er store. Men avhengig av avtalen med advokaten din, kan det være han som må dekke det. En advokat tar bare på seg en sak han tror han kan vinne. Så skal han til gjenngjeld ha god prosentvis andel av erstattningen. Lenke til kommentar
Midnight_walker Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 I Amerika MÅ det stå: "Du skal ikke drikke toalettvannet, det er ikke bra for helsen" på en do, eller "Denne motorsykkelen beveger seg fremover" på en scooter, Kan man saksøke! Det var en dame som sølte kaffe i fanget sitt! Hun saksøkte produsenten for 100 millioner, og vant, fordi det ikke stod på begeret at innholdet var varmt.... Det var jo en dame i USA som spiste på McDonalds hver dag helt til ho blei feit! Så saksøkte ho McDonalds fordi det ikke stod at du kunne bli feit av maten... Ho vant! Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 Det er jo lov å fortelle kaloriinnholdet og sånt på maten. Heldigvis er det nå oppslått på alle McDonalds. Men om en dame spiser fast der over lang tid, bør jo kanskje betjeningen ta litt kontakt.. Lenke til kommentar
Neptun_ Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 Det er jo lov å fortelle kaloriinnholdet og sånt på maten. Heldigvis er det nå oppslått på alle McDonalds. Men om en dame spiser fast der over lang tid, bør jo kanskje betjeningen ta litt kontakt.. På en McDonalds-"restaurant" er det jo hundrevis som kommer og går hver dag, så det er vel ikke så lett å kjenne igjen alle som kommer og går. Lenke til kommentar
Ksungam Skrevet 6. august 2005 Forfatter Del Skrevet 6. august 2005 OoOoOOoO min populære tråd <3 Lenke til kommentar
Winged Monkey Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 Men for å komme til saken; at mangelen på et forbrukerombud skal nødvendiggjøre en så stor utgiftspost for det offentlig finansierte rettsvesenet som latterlige søksmål er i USA er knappest en grunn til å forsvare en slik situasjon. Hvis man må ha vaskemaskiner merket med "WARNING: THIS MACHINE IS UNSUITABLE FOR WASHING CHILDRED OR PETS!" burde man ærlig talt holde seg til stamp og vaskebrett i kjelleren på HVPU-boligen hvor man hører hjemme. 1. Dokumentasjon for størrelsesordenen på utgifter for det offentlige når det gjelder søksmål takk. Du snakker om utgifter for "det offentlig finansierte rettsvesenet" og da teller ikke evt. erstatningssummer som offentlige instutisjoner har måttet punge ut med i regnestykket. (Som forøvrig er et reelt problem.) 2. Det er ikke først og fremst snakk om det å ha advarsler på vaskemaskinene, men om å ha en mekanisme for å åpne dørene på de i nødsfall. Jeez. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 Hvis en dame spiser alle måltidene sine der i mer enn en måned tror jeg man kjenner henne igjen du... Lenke til kommentar
Neptun_ Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 Hvis en dame spiser alle måltidene sine der i mer enn en måned tror jeg man kjenner henne igjen du... Selvsagt. *Trøtt* Lenke til kommentar
Eyzteinn Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 Jeg hadde ikke maktet å utnytte min datters død på den måten. Tære på det som er igjen av henne? Herregud. Lenke til kommentar
Ksungam Skrevet 7. august 2005 Forfatter Del Skrevet 7. august 2005 Jeg hadde ikke maktet å utnytte min datters død på den måten. Tære på det som er igjen av henne? Herregud. Helt enig... America, FUCK YEAH! Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 Det har da ingenting med å utnytte datterens død? Lenke til kommentar
Ksungam Skrevet 7. august 2005 Forfatter Del Skrevet 7. august 2005 Det har da ingenting med å utnytte datterens død? Ehh, såklart er det det..! Datteren dør i en vaskemaskin og hun skal ha penger i erstatning pga datteren døde... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg