Πεισιθάνατος Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 De fleste av dere som leser dette vil kalle meg hjernedød, men er ikke det å putte en person inn i en vaskemaskin og sette den på noe av det samme?! ...men ikke jeg! Du prøver å få fram akkurat det samme som meg. Ja, det var evneveikt av produsenten å ikke ha en funksjon der man kunne stoppe maskina dersom den var igang... eller hadde den kanskje det? I artikkelen sto det bare at dama ikke fant en slik knapp, og det _må_ nødvendigvis ha vært en funksjon for å åpne døre på den maskina (jeg mener, den sto da faktisk i et vaskeri. De tar vel neppe inn engangsmaskiner der det er umulig for kunden å få ut de nyvaskede klærne?). Vanligvis pleier vaskemaskiner å stoppe når man åpner døra, og om den fortsatt hadde snurret rundt, så hadde i hvert fall dama kunnet få ut ungen sin. At dama ikke klarte å finne noen slik knapp er da vel ikke produsentens problem? Da heller vaskeriet hvis de ikke hadde klare instruksjoner på hvordan maskinene fungerte! Firmaer skal vel ikke kunne holdes ansvarlig for alminnelig tomskallethet fra forbrukerens side? Nei, jeg sier ikke at dama nødvendigvis var tomskallet. I en slik situasjon er det forståelig at hun ble desperat og stresset, hvilket kanskje førte til at hun overså en knapp, men firmaet burde fortsatt ikke kunne holdes ansvarlig for en slik ulykke. Og hvis det faktisk var et mord, så bør firmaet i hvert fall ikke kunne holdes ansvarlig. Overlagt drap kan faktisk forekomme med produkter som ikke tilfredsstiller alle krav. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 Vaskemaskinen vår LÅSER seg under vask. Antar de fleste vaskemaskiner gjør det... Lenke til kommentar
Eyzteinn Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 Vaskemaskinen vår LÅSER seg under vask. Antar de fleste vaskemaskiner gjør det... Ja, de aller, aller, fleste maskiner må kjøre tømmeprogrammet før de kan åpnes. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 Er det eget tømmeprogram? Lenke til kommentar
Eyzteinn Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 Er det eget tømmeprogram? Ja, iallefall på vår, og den er nokså ny. Som regel er vel tømmeprogrammet inkludert med en annen serie programmer som kjøres som ett, men kan allikevel kjøres separat. Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 Er det eget tømmeprogram? Jupp! Går på TV2 hver onsdag! Lenke til kommentar
Lungemannen Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 (endret) Bah. Endret 9. august 2005 av Lungemannen Lenke til kommentar
twarr Skrevet 27. august 2005 Del Skrevet 27. august 2005 http://www.dagbladet.no/nyheter/2005/08/27/441591.html Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 27. august 2005 Del Skrevet 27. august 2005 Det er nok resultatet av grundig etterforskning - og gjorde saken litt hyggeligere. Lenke til kommentar
Mr.Karlsen Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 vet at tråden er gammal men kan bare ikke dy meg. hadde jeg bodd i USA hadde jeg skaffa min egen vaskemaskin. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg