Gå til innhold

jente drept i vaskemaskin

Ksungam

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Og dette er relevant fordi?

Tenk deg godt om, eller så kan det hende jeg blir nødt til å beskylde deg for å komme med gullkorn av den iditotiske varianten...

Det virker som du definerer betydningen av en organisasjon etter hvor mange som har hørt om dem. Jeg er uenig og prøvde å forklare hvorfor.

Lenke til kommentar
Norsk Kaffeinformasjon er da relativt kjent? Vel kjenner jeg ikke statuettene deres, men jeg ser etter merket deres om jeg skal kjøpe kaffemaskin...

Vel, jeg hadde hørt om dem tidligere i forbindelse med instruksjonene som medfølger kafferens-posene man får kjøpt, men tviler i alle fall på at det er en organisasjon folk har et aktivt forhold til.

Lenke til kommentar
Og dette er relevant fordi?

Tenk deg godt om, eller så kan det hende jeg blir nødt til å beskylde deg for å komme med gullkorn av den iditotiske varianten...

Det virker som du definerer betydningen av en organisasjon etter hvor mange som har hørt om dem. Jeg er uenig og prøvde å forklare hvorfor.

*Sukk*

Det handler ikke om å definere betydningen av organisasjonen. For alt jeg vet så kan det hende Norsk Kaffeinformasjon består av en kabal mektige mennesker som i hemmelighet styrer verden sammen med romvesnene fra Area 51.

Poenget i denne sammenhengen er at det er vanskelig å forvente at ordinære mennesker skal ha kjennskap til hvilke temperaturer organisasjonen har fastsatt som egnede for servering av kaffe. I forbindelse med McDonalds-saken så er det den eneste relevante sammenhengen. Vi snakker altså om hvilke forventninger ordinære mennesker har til hvilken temperatur det er på kaffe de blir servert på utesteder/restauranter. Da har det fint lite å si at folk i næringen er petimetere på hvor mange milligram kaffekorn som skal brukes per liter og hvor varm den skal være.

Endret av Winged Monkey
Lenke til kommentar
Vel, jeg hadde hørt om dem tidligere i forbindelse med instruksjonene som medfølger kafferens-posene man får kjøpt, men tviler i alle fall på at det er en organisasjon folk har et aktivt forhold til.

Det er nok først og fremst profesjonelle som kjenner til den, samt kaffekjennere.

Norsk Kaffeinformasjons medlemmer står for 99 prosent av kaffesalget i Norge. I tillegg er kaffeimportagenter og leverandørene av kaffetraktere medlemmer hos oss. Våre støttemedlemmer representerer mindre importører, frakt og shipping, emballasje-industrien og produsentlandene.

Alle som har noe med kaffevirksomhet å gjøre, det være seg en liten kaffebar eller storstilt import, er hjertelig velkommen til å bli medlem i vår organisasjon.

De markesfører seg kanskje ikke så mye, men betydning har de så absolutt. Spesielt siden de opererer i landet med nest høyest kaffeforbruk per innbygger.

Lenke til kommentar
Det må heller bli gjort forandringer slik at dette ikke kan skje flere ganger, enten ved å sørge for at det ikke kan vaskes noe over 10Kg eller at det finnes lett tilgjengelige stopp knapper.

Edit : PS det er ikke snakk om å være dum her, det er snakk om en veldig uheldig ulykke som sannsynligvis skjedde under barnelek....

10 kilo? Da får du vaska 2 dongeri bukser cirka.

Våte dongeri bukser og gensere er TUNGT.

Du får spinna det rundt. Blir vått så stopper den.. Blir jo noen få plagg.

Barnelek? Han var 14 år jo..(15 kanskje)

De burde ha stopknapp på insida.^^

Lenke til kommentar
Så har vi to søsken som leker gjemsel, mens broren står og teller i hjørnet så finner lillesøsteren en ledig vaskemaskin og setter seg inni, hun stenger døren for at broren ikke skal finne henne med en gang.

Du vet det er umulig? Vaskemaskinene har ikke handtak på insida. Og det glasset går jo helt inn så du ikke greier og lukke den igjen. Hvis du ikke slenger den igjen og beveger deg som superman.

Lenke til kommentar

La oss si det sånn:

Jeg er i en svømmehall, hvor jeg plutselig får den geniale idèen om å stappe en eller annens hode under vann en god stund for å se hva som skjer.

Fyren begynner etter en tid å riste, og til slutt blir han erklært død.

Jeg kunne da vel ikke ane att han ville daue fordi jeg holdt hodet hans under vann? Det stod ingen advarsel om at en person kunne daue dersom jeg holdt hodet hans under vannet ved bassengkanten. Hah, jeg saksøker svømmehallen for en dugelig sum tenker jeg.

De fleste av dere som leser dette vil kalle meg hjernedød, men er ikke det å putte en person inn i en vaskemaskin og sette den på noe av det samme?!

Full av vann = Ikke noe luft. Det at det ikke var noen stoppknapp er jo en faktor det må tas mye stilling til, men er man så hjernedød at man faktisk utfører den hendelsen det omtales om her på dette forumet, kan man iallefall spare seg for å anmelde selskapet bak vaskemaskinen for denne svimlende summen.

- Eysteinn

Lenke til kommentar
Badevakten skulle grepet inn. At han ikke gjorde det vil jo gå ut over svømmehallen.

Jeg vil ikke mene at svømmehallen ville hatt skylden dersom en person hadde druknet en annen, selv om badevaktene ikke hadde grepet inn, selvfølgelig fordi de ikke hadde muligheten til å oppdage det / kom i tide.

Litt syk sammenligning dette her, men jeg prøver bare å få fram et poeng.

- Eysteinn

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...