Gå til innhold

Tips: Hvordan få mobilen i gang etter vannskade!

Anbefalte innlegg

Jo, er det ferskvann som har rammet den er det bare å fjerne batteriet fortest mulig og så legge den i ovnen til den er tøff (45 grader).

Er det noe annet som har skadet den (saltvann eller oljer osv...) må du først ta den fra hverandre, vaske den i mildt såpevann og så legge den i ovnen til den er tørr (45 grader).

Dette funker! Men husk 45 grader er meget viktig!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor fungerer det med akkurat 45 grader? har du noen kilder på dette? :) (sorry for at jeg ber om dette men det her er jo et ganske viktig tema).

Ellers så er det jo gjerne også sånn at kommer telefonen i kontakt med væske så vil den korrodere og så gå i stykker en stund etterpå...

Lenke til kommentar

Vel, jeg vet da ikke at den holder veldig lenge etterpå, men det er testet på bl.a. en Nokia 6110 som er f.eks. mistet i saltvann og ferskvann.

45 grader husker jeg ikke akkurat hva er for, men telefoner tåler vel heller ikke stort mer. (det kan jeg sjekke opp på mandag.)

EDIT: På jobben skal vi teste dette på en Samsung E-720 i morgen, kan komme med tilbakemelding og hvordan det går med den.

Endret av datating
Lenke til kommentar

hehe, den telefonen jeg har bada var da jeg gikk sakte ut i vannet å kom på. HVOR er telefonen. F***N i lomma, tok den på land så hadde hele kortslutta og vibratoren gikk for full maskin. vel vel da var det godt at elkjøp hadde B-vare telefoner :D

Lenke til kommentar

Min Samsung D500 har gått i vaskemaskinen over en hard natt og en runde i sjøen :ermm:

Hver gang har telefonen vært på når jeg tar opp denne søkkvåte dingsen.

Etter den hadde vært i vaskemaskinen, sto det: Tapt anrop :love:

Den funker enda! Den funkte såpass bra at jeg solgte den videre til en kamerat (han fikk vite om diverse hendelser før kjøp :p )

EDIT: Hver gang skrudde jeg av mobilen, tok ut batteriet og la den til tørk på badet natten over.

Endret av Slurt-is
Lenke til kommentar

Har mistet telefoner i vann flere ganger.

Min oppskrift:

- Vær rask og ta ut batteriet.

- Ta av alle dekslene

- Tørsk av den

- Legg den inntil en varmeovn noen timer, gjerne over natten!

WOLLA så har du en telefon som funker :thumbup:

Funker ikke dette, så er det bare å spassere ned til elkjøp å kjøpe ny.

EDIT: GJØRES PÅ EGET ANNSVAR!

Endret av Navitas87
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...