Bleelekwwl Skrevet 5. august 2005 Del Skrevet 5. august 2005 Hei Jeg har nettopp fått min defekte disk returnert, men fikk en Samsung HD160JJ istedenfor den gamle seagaten. I mellomtiden kjøpte jeg en Maxtor 200gb, men når jeg har koblet opp begge diskene så oppdager ikke maskinen Sumsungen. Har prøvd å plassere jumpern på alle steder og begge er koblet riktig til, maskinen finner til og med begge i startup, men ikke i Windows. Når jeg prøver å ha begge i Raid0, så starter maskinen ved å gå inni Nvidia BootAgent, som ikke hjelper noe i det hele tatt, så når jeg fjerner raiden igjen, så kommer jeg meg ikke inn i windows igjen engang. Da blir alt helt herpa og jeg må formatere. Dette er slitsomt. Maxtoren er i Sata kobling 3 og samsungen i nr.5, har dette noe å si? Skjønner ikke helt. Hjelper det kanskje å formatere den nye disken? Den gamle er nettopp formatert, men jeg finner fortsatt ikke den nye. Trenger virkelig hjelp. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 5. august 2005 Del Skrevet 5. august 2005 Hmm, får du de frem i enhetsbehandlingen til Windows? Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 5. august 2005 Del Skrevet 5. august 2005 Du må inn i enhetsbehandling, opprette nye partisjon og formatere den. Lenke til kommentar
Bleelekwwl Skrevet 5. august 2005 Forfatter Del Skrevet 5. august 2005 I enhetsbehandlingen får jeg bare frem en hdd, men også en ukjent enhet som heter "sm busskontoller". I min datamaskin er det bare en hdd på 200gb, det er da den gamle, men det er ingen spor til den nye. Noen flere forslag? Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 5. august 2005 Del Skrevet 5. august 2005 En helt ny disk vil ikke vises i min datamaskin før du har vært innom: "høyreklikk på min datamaskin" "velg behandle" "diskbehandling" og satt opp disken der, der skal du kunne se begge diskene. Lenke til kommentar
Bleelekwwl Skrevet 5. august 2005 Forfatter Del Skrevet 5. august 2005 Der ser jeg bare drive c: (maxtor disken), og drive D: (Dvd rommet). Burde jeg se noe annet der? Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 5. august 2005 Del Skrevet 5. august 2005 Nedenfor skal det stå Drive 0, Drive 1 osv.. Lenke til kommentar
Bleelekwwl Skrevet 5. august 2005 Forfatter Del Skrevet 5. august 2005 Nedenfor? Der står det i sånne små "bokser" Disk 0, og CD-ROM 0. Er ikke no annet i diskbehandlings menyen noen steder. hehe. Da antar jeg at noe er feil, selv om den oppdager hdd'en i oppstart? Lenke til kommentar
Bleelekwwl Skrevet 6. august 2005 Forfatter Del Skrevet 6. august 2005 Noen flere råd? Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 Noen flere råd? Prøvd å sette dem på SATA tilkobling 1 og 2 istedet? Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 Noen flere råd? Prøvd å sette dem på SATA tilkobling 1 og 2 istedet? Det skal ikke ha noen å si, tror jeg har mine to sata på 2 og 4. Lenke til kommentar
Bleelekwwl Skrevet 6. august 2005 Forfatter Del Skrevet 6. august 2005 Ville prøvd det, men på hovedkortet mitt er kobling 1 og 2 rett over skjermkortet, most mellom det og CPU vifta. Rekker nesten ikke frem. Dette er litt rart.. Lenke til kommentar
Bleelekwwl Skrevet 6. august 2005 Forfatter Del Skrevet 6. august 2005 Noe mer jeg kan prøve, hva som helst. Bare noe som kan fikse det? Tusen takk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå