BennyB9 Skrevet 5. august 2005 Del Skrevet 5. august 2005 (endret) hei, jeg hentet akkurat PCen min og monterete den hjemme etter at jeg hadde vær på et lite LAN. Men etter at jeg hadde montert den her hjemme var den helt død. Det var ingen reaksjon. Jeg tok ut skjermkortet uten at det hjalp noe, så rammen og så alle viftene. ingenting hjalp!! Det har skjedd med meg en gang før men da var det skjermkortet. Etter dette tok jeg ut strømkontakten til DVD-rommet og brenneren, og da var det til slutt kun, CPU HDD hovedkort og minne som var koblet til, men fortsatt helt død Jeg tok også ut power kontakten på HDD uten hjelp. Jeg lurer på om det er min bZerk 500watt som er gått føyken men det lyser jo i den trådløse USB adapteren når jeg slår på strømmen bak på PSUen!? Jeg er så frustrert..det kan jo ikke gå en uke uten problemer på den møkka dataen min. Og denne gangen har jeg ikke peil på hva det kan være! Trenger hjelp Jeg la forresten også merke til at når jeg trykker på knappen på kabinettet for å slå på PCen så tenner ikke det lille lyset på hovedkortet...Etter hva jeg mener å huske så skal vel det tenne?? er ikke sikker men jeg lurer også på om det er en sjanse for at power-knappen på kabinettet ikke er helt i orden?? Endret 5. august 2005 av BennyB9 Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 5. august 2005 Del Skrevet 5. august 2005 Har du mulighet til å låne en PSU med en nabo/venn? Prøv clear CMOS. Lenke til kommentar
BennyB9 Skrevet 5. august 2005 Forfatter Del Skrevet 5. august 2005 hei, takk for at du svarer jeg har har tatt ut batteriet men jeg hadde det ikke ute i 10 sekunder som jeg så du hadde skrevet. Hvorfor må man ha det ute i 10 sekunder? Og nei dessverre har jeg ikke tilgang på en ekstra PSU Lenke til kommentar
BennyB9 Skrevet 6. august 2005 Forfatter Del Skrevet 6. august 2005 fant ut at kabelen som gåtr til power knappen på kabinettet hadde falt av så fra nå av må jeg slå dataen på en rar måte for jeg får ikke fingrene inn der hvor den skal på plass men det er i hvert fall gratis Lenke til kommentar
Mikkel87 Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 Det syns jeg du burde ha sjekka først? Lenke til kommentar
play`ern Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 hehe...bZerk never failed.. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 hei, takk for at du svarer jeg har har tatt ut batteriet men jeg hadde det ikke ute i 10 sekunder som jeg så du hadde skrevet. Hvorfor må man ha det ute i 10 sekunder? Og nei dessverre har jeg ikke tilgang på en ekstra PSU Jeg sier 10 sekunder for å være sikker på at de jeg hjelper tar ut batteriet i minst noen få sekunder. Jeg tror to sekunder er nok, men det finnes kanskje hovedkort som "holder" på strømmen litt lenger så derfor sier jeg 10 sekunder for å være sikker. Men det er ikke sikkert at clear CMOS vil hjelpe i dette tilfellet. Jeg tror heller at strømforsyningen er ødelagt. Jeg mener at det skal være en måte å teste strømforsyninger på, uten å starte opp i ei maskin, jeg tror det heter "jump start" eller noe lignende. Lenke til kommentar
Abbono Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 hei, takk for at du svarer jeg har har tatt ut batteriet men jeg hadde det ikke ute i 10 sekunder som jeg så du hadde skrevet. Hvorfor må man ha det ute i 10 sekunder? Og nei dessverre har jeg ikke tilgang på en ekstra PSU Jeg sier 10 sekunder for å være sikker på at de jeg hjelper tar ut batteriet i minst noen få sekunder. Jeg tror to sekunder er nok, men det finnes kanskje hovedkort som "holder" på strømmen litt lenger så derfor sier jeg 10 sekunder for å være sikker. Men det er ikke sikkert at clear CMOS vil hjelpe i dette tilfellet. Jeg tror heller at strømforsyningen er ødelagt. Jeg mener at det skal være en måte å teste strømforsyninger på, uten å starte opp i ei maskin, jeg tror det heter "jump start" eller noe lignende. skjekk ut microplex.no under stromforsyninger der skal det staa en tester til 200 elns............. Lenke til kommentar
ok2k Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 hei, takk for at du svarer jeg har har tatt ut batteriet men jeg hadde det ikke ute i 10 sekunder som jeg så du hadde skrevet. Hvorfor må man ha det ute i 10 sekunder? Og nei dessverre har jeg ikke tilgang på en ekstra PSU Jeg sier 10 sekunder for å være sikker på at de jeg hjelper tar ut batteriet i minst noen få sekunder. Jeg tror to sekunder er nok, men det finnes kanskje hovedkort som "holder" på strømmen litt lenger så derfor sier jeg 10 sekunder for å være sikker. Men det er ikke sikkert at clear CMOS vil hjelpe i dette tilfellet. Jeg tror heller at strømforsyningen er ødelagt. Jeg mener at det skal være en måte å teste strømforsyninger på, uten å starte opp i ei maskin, jeg tror det heter "jump start" eller noe lignende. skjekk ut microplex.no under stromforsyninger der skal det staa en tester til 200 elns............. Gratis å bare jumpstarte og teste med multimeter da men... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå