Cuneax Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 Det meste som står i boka er humbug. Men filmen kan vel underholde for dèt. Og hvem gleder seg vel ikke til Audrey Tatou? Lenke til kommentar
haklen Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 Jeg synes boka har fått for gode kritikker. Nå har jeg riktignok kun lest den oversatte versjonen, men språklig sett er ikke det så mye å juble over. Men plottet er riktignok bra. Så selv om Dan Brown (eller hans norske oversetter) ikke er noen begavelse, har Brown laget en bok der han underveis "visste" at den kom til å bli filmatisert. Hvis man analyserer boka ser man at Brown har bygd opp boka si som en film, og med den gode historien kan dette bli en svært bra film! Men selvfølgelig... Det er ikke opp til ham, men regissør og skuespillere. Lenke til kommentar
Seonaith Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 Vi får se. Har sansen for Ron Howard. Cinderella Man derimot, vet jeg ikke om vil levere for meg. Traileren fokuserer riktignok på familiebildet og settingen, men det er og blir en boksefilm der taperen blir vinneren. Ron Howard påstår dog, i Premiere, at han ikke hadde gjort noen "sportsfilm" - om han ikke klarte å gi filmen noe ekstra. Så vi får håpe å se. Lenke til kommentar
akira7 Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 Nå har jeg lest boken og ser frem til filmen Lenke til kommentar
Papillon Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 Og hvem gleder seg vel ikke til Audrey Tatou? Lenke til kommentar
cyberPanda Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 angels and deamons hadde blidt en bedre film. mere grafisk vold og gørr. så jeg synes de skulle tatt det kronologisk Lenke til kommentar
Smooth Ceiling Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 Tror det kan bli en brukbar film. Og alle freaks der ute som tror blindt på alt som er skrevet vil gå helt av skaftet. Kan bli underholdende Vet om en annen bok jeg virkelig kunne tenke meg å se som film. Husker ikke tittelen, men det handler om et hull som oppstår i en hage, og som viser seg å være porten til Helvete. Avskyelige små demoner av alle mulige og umulige slag begynner å hjemsøke hovedpersonen. Veldig spennende bok. Kan godt fetche tittelen da den ligger et sted i huset. Lenke til kommentar
vitamin2 Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 (endret) Verdens beste bok ? Det er vel litt overdrevet.. Historien er ok og skrevet på en underholdende måtte. Kvaliteten er derimot mye dårlige enn hva de beste forfatterne klarer. Se f.eks. Michael Criton's Jurrasic Park, Tom Clancy's Red October eller Stephen King's IT. I forhold til slike forfattere er Dan Brown kun middelmåddig og kan sammenliknes med de "lette" spenningsbøkene du kan kjøpe på Narvesen. Men for all del, helt greit å lese når man har tid til overs. Endret 10. august 2005 av vitamin2 Lenke til kommentar
kimman Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Hva er egentlig DaVinci koden ??? Det er en bok som har blitt mye omtalt, en Dan Browns roman Da Vinci-koden, utgitt på norsk av Bazar Forlag 2004 (492 sider). Originalen heter "The Da Vinci Code" (New York: Doubleday, 2003) og oppgis å ha blitt solgt i 25 millioner eksemplarer (i følge Fædrelandsvennen 23.04. 2005). Boken er oversatt til 44 ulike språk og produseres nå som film med planlagt premiere i mai 2006. Den norske oversettelsen har allerede blitt solgt i over 200 000 eksemplarer. Lenke til kommentar
smetho Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Hører mange kommenterer skrivemåten til Dan Brown. Ser egentlig ikke hva som er galt med å skrive bøker som er lette å lese så lenge de er fengende, har driv og som underholder leseren. Hva er egentlig "bra" da? Bøker med ord og setninger som en må bruke tid på å tolke meningen med? Bøker som må inneholde en tolkning av boken (som gjerne er lengre en selve boken) på slutten ala Kafka? Jeg mener en god del mennesker, inkludert på dette forumet, misliker bøker av den enkle grunn at de er populære. Det samme gjelder filmer. De skal helst være spesielle, noe ingen andre har sett/lest før. Helst ikke amerikansk, og ihvertfall ikke komersielle suksesser. Personlig syns jeg synd på dere som ikke kan nyte en spennende bok eller film for det det er. Det er underholdning, ikke sjelegranskning eller meningen med livet. vitamin2: Du nevner Tom Clancy. Jeg liker hans bøker veldig godt, men du bør vite at også han har fått et "stempel" som sier at bøkene hans er dårlig skrevet, han er ingen god forfatter osv. Personlig velger jeg selv om jeg liker en forfatter eller ikke, ikke hva visse andre sære mennesker mener. Dette innlegget var ikke rettet noen som helst mot deg og det du skrev, det bare inspirerte innleget mitt som sikkert begynner å gå svært så off topic her On topic: Som flere sier her så passer nok denne boken bra til film. Håper også Engler og Demoner blir filmatisert etterhvert da denne boken var det som fikk meg til å lese Da Vinci-koden i det hele tatt Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 God bok, Tom Hanks, Ron Howard, her må noe drastisk skje for at denne filmen ikke blir en av de beste filmene i 2006. Lenke til kommentar
knutby Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 smetho har forstått det gratulerer!! On topic: Gleder meg som en liten unge til filmen kommer. Kan ikke bli dårlig med slike skuespillere og historie. Når spillte Tom Hanks i en dårlig film sist? Synd det var mange plasser de ikke fikk lov til å filme på. Men regner med at data klarer det meste. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Eg vart glad når eg høyrte at boka skulle bli film, og når eg såg rollelista vart forventningane enda høgare, passe på så dei ikkje blir alt for høge Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 God bok, Tom Hanks, Ron Howard... Akiva Goldsman og Brian Grazer? Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Verdens beste bok ? Det er vel litt overdrevet.. Historien er ok og skrevet på en underholdende måtte. Kvaliteten er derimot mye dårlige enn hva de beste forfatterne klarer. Se f.eks. Michael Criton's Jurrasic Park, Tom Clancy's Red October eller Stephen King's IT. I forhold til slike forfattere er Dan Brown kun middelmåddig og kan sammenliknes med de "lette" spenningsbøkene du kan kjøpe på Narvesen. Men for all del, helt greit å lese når man har tid til overs. Synes faktisk Tom Clancy og Dan Brown har noe av den samme "skrivemåten" jeg... Lenke til kommentar
Iversen99 Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Boken er helt vanvittig bra! Håper filmen svarer til forventningene Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 Vel, kan ikke akkurat si jeg ble helt spinnvill her nå.. Er stor fan av Dan Brown, og alt han har skrevet -The Da Vincie Code, Digital Fortress, Angels & Demons og Deception Point (alle på engelsk) er de bøkene jeg har fått sansen for. Men uansett, om de skulle lage film av noen av disse filmene, ville nok Angels & Demons eller Digital Fortress egne seg best. Tror filmen vil slite med å fange publikum på samme måten boka gjorde, ved å sette store spørsmål ved religion osv. Så, jeg håper de dropper det Eneste positive er jo at Tom Hanks mest sannsynelig blir å spille Robert Langdon (men da bør Tom slanke seg, om han skal være den atletiske svømmeren Robert er!). Mvh Stikk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå