nahojdat Skrevet 5. august 2005 Del Skrevet 5. august 2005 (endret) Har drevet og bygget pc idag, når jeg skal slå den på så kommer det bare et blink på diagnosefeltet der det skal komme en kode om noe er galt, viften på cpu starter et halvt sek så er det stopp, har corsair xms pro med led og når jeg slår på strøm så lyser to av ledene og de går også av etter en liten stund.. HK CPU MINNE Når jeg skulle koble på strøm så måtte jeg koble av en del av den største kabelklyngen inn i HK, og den bruker jeg ikke, bruker den vanlige 4 pins 12v.. Har prøvd å kople fra ALT likevel ingenting, noen som har peil? Endret 10. august 2005 av nahojdat Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 5. august 2005 Del Skrevet 5. august 2005 Når du kobler strøm til hovedkortet bruker du den lange med mange pinner + 4 pin om hovedkortet støtter det. Hvis ikke, lar du den 4 pins ledningen være i fred.!! Om du skulle oppdage at hovedkortet er lengre enn den største du har av strømforsyningen, så leser du manualen som forklarer deg hvordan. Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 5. august 2005 Forfatter Del Skrevet 5. august 2005 Det er ikke problemet, den har en på 20 pin pluss en på 4 pin, begge er koblet til. Lenke til kommentar
gunnard Skrevet 5. august 2005 Del Skrevet 5. august 2005 Hva slags PSU har du? Er det bare 24-pin, så må du skaffe deg en slik, siden du har 20-pin på HKet ditt. Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 5. august 2005 Forfatter Del Skrevet 5. august 2005 Chieftec psu med 24 pins der 4 kan kobles av, så skal ikke være det som er prob, har ikke de fire som er koblet av i bruk, bruker vanlige 12v 4pin.. Har allerede skrevet dette.... Lenke til kommentar
gunnard Skrevet 5. august 2005 Del Skrevet 5. august 2005 Hvor stor effekt? Sikker på at CPU og minne er godt plassert? Skjønte ikke hva "koble av en del av den største kabelklyngen inn i HK" betydde i sted, derfor jeg måtte spørre. Sorry! Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 5. august 2005 Forfatter Del Skrevet 5. august 2005 psu er på 400w, er nok ikke tilkoblinger som er prob... Virker mer som det er noe mer kompleks... Eller seff så latterlig enkelt at det er rett forab trynet på meg... Men har null ide nå, er 7 pcen jeg bygger og dette har jeg ikke sett før... Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 5. august 2005 Forfatter Del Skrevet 5. august 2005 Nå koblet jeg av cpu, da startet maskinen!! Står i boot attempt.. Faen.. Da er det enten cpu eller festet til cpu i hovedkortet :-( Typisk med helt nye ting.. Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 5. august 2005 Forfatter Del Skrevet 5. august 2005 Nå skal jeg til en kamerat med samme socket, så får jeg ihvertfall testet cpuen.. Hater dette med nye ting som er graps.... Lenke til kommentar
gunnard Skrevet 5. august 2005 Del Skrevet 5. august 2005 Du får nytt av det du finner ut er ødelagt (enten CPU eller HKet blir det vel), men det er alltid surt fordet. Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 5. august 2005 Forfatter Del Skrevet 5. august 2005 (endret) Jo men det er typisk at jeg må betale frakt selv, eller at de prøver seg med at jeg har ødelagt noe selv :-( Men regner med det er HK, er en skikkelig plast hvinelyd når jeg åpner og lukker låsen til cpu.. Endret 5. august 2005 av nahojdat Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 5. august 2005 Forfatter Del Skrevet 5. august 2005 Jaja, cpu fungerer strøkent, da var det ny RMA til komplett om DOA hovedkort, Å som jeg hater ventetid... Lenke til kommentar
gunnard Skrevet 5. august 2005 Del Skrevet 5. august 2005 Håper de er forståelsesfulle Er den ny kan du jo også bruke angreretten din (så lenge de ikke påstår at det er du som har ødelagt den). Lenke til kommentar
Chargos Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 Jo men det er typisk at jeg må betale frakt selv, eller at de prøver seg med at jeg har ødelagt noe selv :-(Men regner med det er HK, er en skikkelig plast hvinelyd når jeg åpner og lukker låsen til cpu.. Ja, den lyden bekymra meg også.. Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 8. august 2005 Forfatter Del Skrevet 8. august 2005 Damn!! Testet med winchester og da funket alt perfekt!! Og selv etter at bios i HK er oppgradert så funker ikke venice.. Så nå blir det å få den byttet i en winchester Lenke til kommentar
gunnard Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 Kanskje noen problemer med måten Venice behandler minnet på? Skal vel ikke være problemer med nForce3 og Venice likevel, iallfall ikke etter BIOS-oppdatering. Har jeg hørt iallfall... Hvis du akkurat har kjøpt det kan du angre og velge deg ett nytt HK i stedet, eller? Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 9. august 2005 Forfatter Del Skrevet 9. august 2005 (endret) Fikk dette fra epox kundeservice: "I heard there is a difference between the production date of the Venice CPUs, the later produced Venice core seems to cause sometimes problems." Så er nok HK, men sendte heller inn cpu i bytte mot en winchester jeg, der er ihvertfall "barnesykdommene" over og den er like bra for meg som ikke skal klokke... Og da slapp jeg å skru ut HK igjen, og pakka det med ALT ekstragreiene, ikke spør meg hvordan de fikk alt i den esken men jeg har ikke lyst å prøve engang :!: Endret 9. august 2005 av nahojdat Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå