abze Skrevet 5. august 2005 Del Skrevet 5. august 2005 (endret) Står i manualen: "Lampen merket med "internet" vil blinke grønt ved oppstart. Når ruteren har fått kontakt med bredbåndsnettet vil den lyse konstant grønt." Men de gjør den ikke, blinke som bare det er det noe jeg kan gjør, eller må jeg bare ringe kundeservice hos ngt? Står videre: "Hvis lampen ikke lyser må kablingen sjekkes." hvilken kabling, og problemet er jo at den blinker (?)!!! Bredbåndsforbindelse: _________________________ DSL Forbindelse Vis mer... Oppetid: 0 dager, 0:53:31 Båndbredde (Opp/Ned) [kbps/kbps]: 704 / 5.184 Data Overført (Sendt/Mottatt) [MB/MB]: 13,15 / 30,67 _________________________ TypeA_1 Vis mer... Link Status: Nedkoblet type: PPPoA Siste feilmelding: Nedkoblet av bruker _________________________ TypeA_2 Vis mer... type: PPPoA Oppetid: 0 dager, 0:53:28 IP-adresse: 80.xxx.xxx.205 Data Overført (Sendt/Mottatt) [MB/MB]: 10,52 / 26,33 _________________________ TypeA_3 Vis mer... Link Status: Nedkoblet type: PPPoA Siste feilmelding: Nedkoblet av bruker _________________________ TypeB_1 Vis mer... Link Status: Kobler opp... type: PPPoE _________________________ Den siste der; står sånn hele tiden..... någe må jo vær gale!!! Burde eg bruke reset? Endret 5. august 2005 av abze Lenke til kommentar
ddebono Skrevet 5. august 2005 Del Skrevet 5. august 2005 Kjenner ikke til Thomson routern, men på min Netopia router er den en DSL Sync som skal lyse konstant når det er korrekt forbindelse og en DSL traffic som blinker ved trafikk. Sync betyr at den er oppe og går med riktig oppkobling. Ring NGT. Lenke til kommentar
ddebono Skrevet 5. august 2005 Del Skrevet 5. august 2005 Og ja, reset er alltid bra ved problemer. Husk å reaktivere etter reset. Lenke til kommentar
enden Skrevet 5. august 2005 Del Skrevet 5. august 2005 Er det ikke en knapp forran på det summe modemet? (Husker aldri om det er Thomson eller Alcatel som bare har modem...). I så fall kan du trykke på denne og se hva som skjer Lenke til kommentar
MiniX Skrevet 5. august 2005 Del Skrevet 5. august 2005 Hvilken farge har den når den blinker? Blinka orange her hos min far for en stund siden, og da måtte de sende inn hele modemet. Fikk ett nytt, og har ikke hørt noe om det gamle, så du skal ikke se bort fra at det er en feil i modemet, men snakk med kundeservice og få de til å teste linja. (går ut fra at det er det samme modemet som telenor bruker du har selv om du har ngt) Lenke til kommentar
abze Skrevet 5. august 2005 Forfatter Del Skrevet 5. august 2005 (endret) Har restartet ruteren, ikke noe forskjell. Det som jeg også syns er litt merkeligt er at jeg ikke for noe bekreftelse på at den er aktivert! The address is not available from this machine You tried to access the address http://økljahsrgf/, which is currently unavailable. Please make sure that the Web address (URL) is correctly spelled and punctuated, then try reloading the page. Kommer opp! Skjer hver gang, lurer på om det er problemet? @enden ingen knapp foran på denne ruteren @miniX blinke grønt Endret 5. august 2005 av abze Lenke til kommentar
Techpoint Skrevet 5. august 2005 Del Skrevet 5. august 2005 Har restartet ruteren, ikke noe forskjell. Det som jeg også syns er litt merkeligt er at jeg ikke for noe bekreftelse på at den er aktivert! The address is not available from this machine You tried to access the address http://økljahsrgf/, which is currently unavailable. Please make sure that the Web address (URL) is correctly spelled and punctuated, then try reloading the page. Kommer opp! Skjer hver gang, lurer på om det er problemet? @enden ingen knapp foran på denne ruteren @miniX blinke grønt Om den blinker har du trolig ikke kontakt med sentralen, sånn at du må feilmelde linjen din, så da blir linjen sjekket, om dette ikke hjelper så blir modemet også sjekket/byttet. Lampen skal lyse konstant oransje eller grønt (alt etter om man har lagt inn passord osv eller ikke) om den er kontakt med sentralen. Lyser den oransje så må man legge inn brukernavn og passord. Lyser den grønt så er den på nett. Lenke til kommentar
abze Skrevet 5. august 2005 Forfatter Del Skrevet 5. august 2005 Ringe ngt på mandag, takk for hjelpen alle sammen Lenke til kommentar
Kamikazesmurf Skrevet 5. august 2005 Del Skrevet 5. august 2005 Mulig jeg er på bærtur nå men: NGT bruker vel ikke PPoE-oppkobling? Lenke til kommentar
JPedro Skrevet 5. august 2005 Del Skrevet 5. august 2005 Mulig jeg er på bærtur nå men: NGT bruker vel ikke PPoE-oppkobling? Noen steder gjør de det Lenke til kommentar
abze Skrevet 5. august 2005 Forfatter Del Skrevet 5. august 2005 Mulig jeg er på bærtur nå men: NGT bruker vel ikke PPoE-oppkobling? Hva er PPoE? Lenke til kommentar
enden Skrevet 5. august 2005 Del Skrevet 5. august 2005 PPPoE. Point to Point Protocol over Ethernet. En teknikk for oppkobling og autentisering mellom to lokasjoner. Det innebærer en form for oppringing ala modem. Det er vel bare Telenor som bruker det systemet her i landet. Lenke til kommentar
abze Skrevet 5. august 2005 Forfatter Del Skrevet 5. august 2005 TypeB_1 Vis mer... Link Status: Kobler opp... type: PPPoE _________________________ Den siste der; står sånn hele tiden..... någe må jo vær gale!!! Burde eg bruke reset? Så vis eg gir den beskjed om å ikke koble seg opp mot PPoE, så ville ikke det ha noe å si? Kan det vær problemet? Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 5. august 2005 Del Skrevet 5. august 2005 husk på connection at: [email protected] passord Lenke til kommentar
enden Skrevet 5. august 2005 Del Skrevet 5. august 2005 husk på connection at: [email protected] passord Den med e-postadresse er kjip. Mange som har brent seg på den Lenke til kommentar
abze Skrevet 5. august 2005 Forfatter Del Skrevet 5. august 2005 husk på connection at: [email protected] passord Den med e-postadresse er kjip. Mange som har brent seg på den Har ikke peiling på hva dere snakker om, sikkert derfor eg må ringe support Lenke til kommentar
agvg Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 husk på connection at: [email protected] passord Jeg synes da at det sto tydelig i første post at dette var en NGT-linje og da er det neppe noe Online-passord han trenger, NGT bruker vel ei heller PPPoE men PPPoA. Lenke til kommentar
abze Skrevet 6. august 2005 Forfatter Del Skrevet 6. august 2005 Kunne ringe kundeservice på lørdager og men nr 30 i køen er alt for lenge å venta prøve senere i kveld, eller mandag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå