Dorull-MC Skrevet 5. august 2005 Del Skrevet 5. august 2005 Hei Er ny i forumet, er derfor litt usikker på om dette temaet har vært oppe. Har sett hos bla Hifi-klubben at det finnes en erstatning for spikes i form av en type skum-matte/liggeunderlag....? Har spikes i dag som gjør at jeg er livredd for at niesene mine skal rive ned høyttalerene og ødelegge parketten, tipper de står stødigere på denne "matta". Aberet er at de koster "skjorta" (og et par gensere...). Noen som har noen erfaring med et annen type underlag som funker? Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 5. august 2005 Del Skrevet 5. august 2005 Husker desverre ikke hva de heter eller butikken som selger det, men det er en liten butikk i Sandefjord eller Larvik tror jeg som selger sånne matter for 200 kr. stykket. Skal prøve å finne en link. Lenke til kommentar
fjaeran Skrevet 5. august 2005 Del Skrevet 5. august 2005 Kjøp deg soundcare spikes da ?? www.soundcare.no Lenke til kommentar
fjaeran Skrevet 5. august 2005 Del Skrevet 5. august 2005 Noen som har noen erfaring med et annen type underlag som funker? Jeg bruker Soundcare spikes, og er kjempe fornøyd Lenke til kommentar
Dorull-MC Skrevet 6. august 2005 Forfatter Del Skrevet 6. august 2005 Hm....takker for kjapp respons. Soundcare leder foreløpig..... Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 Har det ikke selv men har hørt av mange at Soundcare er utrolig bra. så det ville jeg gått for hvis jeg var deg! BTW: velkommen til forumet! Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 Kunne jeg bare skyte inn et spørsmål: Hva er spikes? Lenke til kommentar
fjaeran Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 Kunne jeg bare skyte inn et spørsmål:Hva er spikes? Føtter til høytalere som konsentrerer vekta av høytaleren på ett punkt. Eller 4 på hver høyttaler. De enkleste ser ut som spiker som er gjenget på toppen.. Lenke til kommentar
CFD Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 (endret) Eller bare gjør det billig og betal 150kr hos biltema.. Følger med slike som kan stå under spikes da.. har slike på CDspiller og fronthøytalere (vil ikke borre hull til spikes der) Da får man ca denne rekkefølgen: Dempemateriale Spikes Del1 Spikes Del2 Holder for spikes Dempemateriale Fungerer utmerket Endret 10. august 2005 av CFD Lenke til kommentar
fjaeran Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Eller bare gjør det billig og betal 150kr hos biltema.. Følger med slike som kan stå under spikes da.. har slike på CDspiller og fronthøytalere (vil ikke borre hull til spikes der)Da får man ca denne rekkefølgen: Dempemateriale Spikes Del1 Spikes Del2 Holder for spikes Dempemateriale Fungerer utmerket Biltemaspikes + unger vil nok ødelegge parketten. Høytalerne mine har originalt m8 hull til spikes de.. Vil ikke kjøpe "hifi" utstyr på biltema. Kjøpte bananplugger der for å teste de.. Etter to mnd så ble det knitring i diskanten. Kjøpte supra combi (spade eller banan), så ble det bra.. Soundcare spikes er genial, jeg driver å flytter på høytalerne mine av og til. Og da er det greit at underlaget henger fast i spiksen. Spesielt når en høyttaler veier 70-80 kg.. Lenke til kommentar
phax Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 (endret) OT, men 16500,- for spikes..!! Endret 11. august 2005 av someday. Lenke til kommentar
fjaeran Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 OT, men 16500,- for spikes..!! For titan extrem modellen ja... Holder med Std modellen til 380,- Eller Hi-end til 1420,- Lenke til kommentar
phax Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 jada vet, men syntes bare det var så voldsomt dyrt at jeg bare måtte poste det! aldri forstått den store greia med å ha forsterker og sånn på spikes da.. menmen, alt spiller vel inn på et eller annet merkelig vis. Lenke til kommentar
CFD Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 (endret) Eller bare gjør det billig og betal 150kr hos biltema.. Følger med slike som kan stå under spikes da.. har slike på CDspiller og fronthøytalere (vil ikke borre hull til spikes der)Da får man ca denne rekkefølgen: Dempemateriale Spikes Del1 Spikes Del2 Holder for spikes Dempemateriale Fungerer utmerket Biltemaspikes + unger vil nok ødelegge parketten. Høytalerne mine har originalt m8 hull til spikes de.. Vil ikke kjøpe "hifi" utstyr på biltema. Kjøpte bananplugger der for å teste de.. Etter to mnd så ble det knitring i diskanten. Kjøpte supra combi (spade eller banan), så ble det bra.. Soundcare spikes er genial, jeg driver å flytter på høytalerne mine av og til. Og da er det greit at underlaget henger fast i spiksen. Spesielt når en høyttaler veier 70-80 kg.. Har Biltema spikes selv.. Det følger med et slikt underlag som hjelper skikkelig på. Jeg bruker de på centerhøytaleren min av 2grunner 1) Jeg vil ikke lage hull til vanlige spikes i den 2) Den står ikke skikkelig uten spikes og nå har jeg tilogmed vinklet den mot lytteposisjon. Kan komme med bilder av hjemmekinoen (med disse spikesene) hvis folk virkelig vil se Dog.. jeg har ikke unger (og har heller ikke tenkt tanken annet enn å bruke prevensjon=P) og har ikke tenkt til det heller. Kanskje jeg undervurderer dem? Men synes de spikes fra biltema er ganske idiotsikre. Høytalerne står litt mer ustøtt ,men det er pga dempematerialet. Endret 11. august 2005 av CFD Lenke til kommentar
fjaeran Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Vet det følger med plater til å sette spikes på.. Men det er ikke samme patenten som soundcare uansett.. Har uansett mine tvil på kvaliteten på biltema. Hvis du skjønner tegningen under, så ser du at underlaget følger med når du løfter høytaleren. Lenke til kommentar
fjaeran Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Jeg har også prøvd slike skumgummi puter. Høytalerne vingla veldig på de putene. Men det var lette høytalere (10 kg)... Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Sjøl har jeg Pulsar Points som har lignende prinsippmessig konstruksjon mhp null merker i gulvet ved flytting, men hadde jeg skulle hatt noe i dag ville valget falt på Soundcare. Ikke så mye å fundere på egentlig... Lenke til kommentar
CFD Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Jeg vet hvordan soundcare fungerer (har montert dem på noen høytalere selv) ,men jeg mener bare det finnes en like grei løsning med biltema sakene.. Ikke fullt så "proff" og forseggjort ,men de gjør jobben. Det skal sies at jeg prøver å få mest for pengene mine innen slike ting Bruker noe fra IKEA til 145kr til projektoren og høytalerfester til 150kr for 2stk på bakhøytalerne.. Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 Sonic Design har noen dempeføtter -> link Lenke til kommentar
Dorull-MC Skrevet 18. august 2005 Forfatter Del Skrevet 18. august 2005 Sonic Design har noen dempeføtter -> link Hm.....så jo unektelig interessant ut da. Men jeg ble ikke overbevist om hvor bra de var bare ved å lese "sammenligningstesten" de hadde gjort mot spikes. De hadde utelatt hva slags høyttalere som ble brukt, hvilke spikes som ble testet, ved hvilket lydtrykknivå det ble spilt, enhetsbeskrivelse på målingen osv osv....passe amatørmessig spør du meg ..... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå